Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært på et par dates og er gravid. Vi er begge i jobb og har alt noen lunde på stell. Jeg oppdaget det ikke før nå i uke 13 pga. at jeg har spiral og har hatt korona. Hvordan legge dette fram for den stakkars faren? Har noen vært i samme situasjon? Kan dere fortelle hvordan praten gikk? Og hva sa dere til folk flest?

Anonymkode: cbbb7...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho,ho,ho, gratulerer! Og pass på hjertet til far når du bringer den gode nyheten! 🌹🎉😅

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, så uheldig at du akkurat merka det etter at abortfristen gikk ut. Maks uflaks, vil jeg si. Og veldig merkelig at du hadde en korona som varte så lenge også. 

Anonymkode: 7e121...1fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jøss, så uheldig at du akkurat merka det etter at abortfristen gikk ut. Maks uflaks, vil jeg si. Og veldig merkelig at du hadde en korona som varte så lenge også. 

Anonymkode: 7e121...1fd

Legen sa jeg hadde post-viral fatigue, og ga meg sykemelding. Med beskjed om at langvarig utmattelse inntil et år var vanlig etter virusinfeksjoner selv om bare noen få får det. To litt korte mensperioder. Hvordan mener du jeg skulle merke det?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva føler du? Er du glad? Redd? Lei? Frustrert? :klem:

Har du god kontakt med daten? 

Jeg ville bedt om møte og bare sagt det som det er. Og hva du føler om det.

Husk at du gikk på prevensjon og han burde brukt kondom eller sterilisert seg hadde han absolutt ikke ønsket barn. Dette var et uhell og du skal ikke føle noen skyld som veldig mange gjør. 

Anonymkode: 5028a...830

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe at det er få som har vært i tilsvarende situasjon - med to dater (med ligging). korona og spiral. Den situasjonen virker enestående. Jeg visste ikke at covid medførte menstruasjonskluss. Er det vanlig? Er det vanlig å date og ligge i pandemier forresten? 

Anonymkode: 582ad...066

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil tippe at det er få som har vært i tilsvarende situasjon - med to dater (med ligging). korona og spiral. Den situasjonen virker enestående. Jeg visste ikke at covid medførte menstruasjonskluss. Er det vanlig? Er det vanlig å date og ligge i pandemier forresten? 

Jeg er ikke ts. Men det er selvfølgelig vanlig å date og ligge også i pandemitider. 

Anonymkode: 7f779...5d4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vet ikke men det har visst blitt normalt å svare usedvanlig surt på fora. Kjenner du deg igjen i det?

Anonymkode: ff2ba...3ca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil på vegne av alle nettroll her beklage for dårlig oppførsel. 

Du har virkelig vært uheldig, og jeg skjønner godt at du ikke nødvendigvis mistenkte graviditet da fatigue etter covid kan "skjule" symptomer og spiralen stoler man jo ganske mye på også. 

Jeg ville egentlig bare ønske deg lykke til uansett hvordan det går med han du dater. Hvordan han tar dette viser deg jo egentlig akkurat hva du trenger å vite om en fyr for å se om han er en keeper. 

Anonymkode: d7a8b...b09

• Liker 6
Skrevet
On 5/23/2021 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Jeg har bare vært på et par dates og er gravid. Vi er begge i jobb og har alt noen lunde på stell. Jeg oppdaget det ikke før nå i uke 13 pga. at jeg har spiral og har hatt korona. Hvordan legge dette fram for den stakkars faren? Har noen vært i samme situasjon? Kan dere fortelle hvordan praten gikk? Og hva sa dere til folk flest?

Når du legger det frem på den måten, så antar jeg at du har bestemt deg for at du skal beholde barnet? :sjenert: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 19.41):

Gratulerer! Håper du beholder ❤️ det er så kos med en baby ❤️❤️❤️

Anonymkode: 067df...b7e

Skrevet
On 5/23/2021 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Er det forbudt å date i pandemitider? :sjenert:

Er mange som dater i pandemien: https://www.nrk.no/bare-ett-sveip-til-1.15461657
Sikkert flere som hopper i høyet også.. alle de som plukker opp ons på f.eks byen har sikkert beveget seg over på Tinder 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du beholde? Det er helt legitimt å velge abort når prevensjonen feiler, og du får det helt sikkert innvilget. 

Anonymkode: dac3c...fb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal du beholde? Det er helt legitimt å velge abort når prevensjonen feiler, og du får det helt sikkert innvilget. 

Hvorfor skal hun ikke gjøre det?

AnonymBruker
Skrevet
On 5/23/2021 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

jeg har spiral og har hatt korona.

https://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/spiral.php#:~:text=Hvis%20du%20har%20en%20spiral,risiko%20for%20graviditet%20utenfor%20livmoren.

Anonymkode: 2da79...f31

AnonymBruker
Skrevet

Det er farlig det kan hende du er gravid utenfor livmor da du bruker spiral.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Eh, uke 13. hallo!

Anonymkode: 3caa9...12c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid på prevensjon, men med samboer da. Jeg hadde også få korte mensperioder, og de fant ut veldig sent at det var utenfor livmor. Hadde ikke de smertene man liksom skal ha, men jammen sprakk det en dag og jeg ble hastet til sykehus med indre blødninger. Fått barn i ettertid mot mange odds, men har du vært på ultralyd osv? Sånt er faktisk greit å sjekke om man blør mens man er gravid og blitt gravid på spiral. 

Anonymkode: eaece...e43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er farlig det kan hende du er gravid utenfor livmor da du bruker spiral.

Dette er nok undersøkt med ultralyd allerede

Anonymkode: b5070...f6e

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dette ikke var helt drømmesituasjonen TS, men alle vet at prevensjon kan feile. Du er heller ikke første som fortsatt får blødninger når man er gravid, og sammen med utmattelse etter korona så er det ikke rart at du ikke har oppdaget det før. 

Nå må du fortelle daten, også må du bestemme om du ønsker å beholde eller ikke. Det kommer nok som et sjokk, og dette kan slå begge veier, så ta en ting om gangen. 

Anonymkode: b5070...f6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...