AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Har ett vikariat som snart går ut. De ønsker å fortsette å ha meg der, men har dessverre ingen stilling å gi meg. Hva vil jeg få når jeg ikke har noen jobb å gå til? Og hvor lenge får jeg noe? Hvordan fungerer det? Tjener 440 000. Søker mye jobber så håper selvsagt jeg vil få noe.. Anonymkode: a9c3b...36c
missmcbeal Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Du må registrere deg hos NAV som arbeidsledig når du har hatt din siste arbeidsdag og søke om dagpenger. Da viser du til den tidsavgrenset kontrakten din. Pass på at du har dette på plass før du er ferdig sånn at søknadsprosessen går lettest mulig. Da vil du få dagpenger så lenge du søker jobber, har kontakt med NAV og fyller ut meldekort. NAV regner ut dagpengesatsen din, men den vil sannsynligvis utgjøre rundt 62% av inntekten din. Du kan få dagpenger i opptil 52 uker?, men de ønsker jo selvsagt å få deg ut i jobb så rakst som mulig, så vær klar over at de vil kunne pushe på at du skriver søknader, kommer med forslag til jobber eller deltar på jobbsøkerkurs etc. Det er NAV som skal følge deg opp, du har ikke noe krav fra jobben når de ikke kan tilby deg mer jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå