AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:06 #21 Skrevet onsdag kl. 12:06 Gjest Smeltemann skrev (På 23.5.2021 den 17.42): Er vel for de som ikke har råd til hytte, en grei måte å ordne seg et lite feriested på. Mange av mine campingnaboer har leilighet i Spania/Granka. Får ikke inntrykk av at mine medcampere har dårlig råd. De fleste ser ikke poenget i å ha en enebolig nr. 2 som de MÅ bruke for å forsvare pengebruken. Anonymkode: ba545...d41
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #22 Skrevet 19 timer siden Det er en livsstil! Vi har det ikke selv men forstår tanken. Hvis man trives godt i et område så er det midt i blinken. Man kan ta dagsturer rundt eller bare chille ved plassen. Men vet hva man får. Vi er på samme stedet hvert år men vi liker mer comfort så for oss er det mer hotell eller airbnb. Men vi blir aldri lei av stedet og elsker roen forutsigbarheten gir . Anonymkode: fad8a...6ce
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Skrevet 18 timer siden Ingen av di campingplassen jeg har vært på er så full som du skal ha det til Jeg selv er ikke noe glad i camping serlig di ekle do'ene som er der Faren min bor fast på camping og han har fått for seg at det er mye billigere enn en vanlig lelighet på grunn av strømmen selv om det er drit dyr strøm der Anonymkode: b9216...ca6
bvp Skrevet 18 timer siden #24 Skrevet 18 timer siden Er det noen av dere som ser ned på de med rullestove som har forsøkt å flytte hytta deres uten og selge for å kjøpe ny, f.eks. fra fjellet til sjøen?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #25 Skrevet 18 timer siden Jeg har både råd til hytte og reiser, men min foretrukne ferie vil alltid være til min faste camping, i campingvogn 🤩 Med moderne vogn har man alt man trenger i den, samme man får i en hytte. Forskjellen er at det eneste vedlikeholdet den trenger er et par vask i året. Innvendig er det også mye mindre husarbeid enn i et hus/ hytte. Det er rolige dager i nydelige omgivelser, det er lite ansvar og tidspress og det er FERIE slik ferie skal være. Jeg ville aldri hatt hytte fordi det ALLTID er noe man må gjøre. Er i prinsippet bare som å ha to hus, og jeg har null interesse av å male hytta når jeg endelig får reist etter å ha malt huset hjemme først f.eks. Man kan få isocamp til, istedenfor spikertelt, som også krever lite vedlikehold. Perfekt ferie synes jeg, og alle mine beste ferieminner er fra nettopp camping. Anonymkode: 42e74...4f7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #26 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen av di campingplassen jeg har vært på er så full som du skal ha det til Jeg selv er ikke noe glad i camping serlig di ekle do'ene som er der Faren min bor fast på camping og han har fått for seg at det er mye billigere enn en vanlig lelighet på grunn av strømmen selv om det er drit dyr strøm der Anonymkode: b9216...ca6 Noen ganger lønner det seg, men avhenger av mye. Et vennepar av oss har bodd fast på campingplass nå i 4 år. De er ute med 2400 kr i mnd for plassen og wifi. Da kan de bruke do, dusje og kjøkkenet på plassen så mye de vil. De bruker gass til matlaging i vogna, de har satt inn ved ovn i spikerteltet og har solcelle, så de betaler ikke for bruk av strøm fra plassen. Så de sier de har max boutgift i mnd er på ca 3500 kr med gass og ved. Og de har satt 2 vogner som en stor L og spikertelt bygd slik at en har inngang til begge vognene og så har de stor uteplass. Ungene bruker en vogn å sove og som rom å leke, gjøre lekser o, den andre sover foreldrene i. Der de bor så er de nå 25 familier som bor fast og de gode jobber; lærere, lege, mekaniker osv Anonymkode: 84d9d...75a
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden bvp skrev (1 time siden): Er det noen av dere som ser ned på de med rullestove som har forsøkt å flytte hytta deres uten og selge for å kjøpe ny, f.eks. fra fjellet til sjøen? Rullestove! Det skal jeg kalle bobilen til søstera fra nå av.😄 Anonymkode: 72c0d...d2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå