Gå til innhold

Strømmen har gått med ullklær i maskin!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt jævlig vær her og strømmen vekk i hele nabolaget, jeg har fintøy og ull i maskina som nå ligger i vann, blir det ødelagt?? Jeg får ikke opp maskina eller noe 😦

Anonymkode: 9c9ef...0d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hva som står i bruksanvisningen om hvordan nødåpne døren. 

Anonymkode: 702d2...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt jævlig vær her og strømmen vekk i hele nabolaget, jeg har fintøy og ull i maskina som nå ligger i vann, blir det ødelagt?? Jeg får ikke opp maskina eller noe 😦

Det blir ikke ødelagt med det samme, men hvis du vil åpne døra på maskinen så er det bare å tappe ut vannet først. 

Anonymkode: 80189...98a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekk hva som står i bruksanvisningen om hvordan nødåpne døren. 

Min erfaring er forresten at de fleste AEG, Electrolux og Bosch maskiner har nødåpningen ved lofilteret. Finner du en spak e.l. der?  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bruksanvisning, det er en gorenje, ingen spake ved filteret, hvor lenge kan det ligge sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bruksanvisning, det er en gorenje, ingen spake ved filteret, hvor lenge kan det ligge sånn? 

Men du har tydeligvis Internett, så da er det bare å google så finner du bruksanvisningen. Hvor hjelpeløs er det mulig å være?

Anonymkode: 80189...98a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Googler du gorenje pluss modellnummeret så får du opp bruksanvisningen. Hvis ikke modellnummeret står utenpå maskinen, står det kanskje inni vaskemiddelskuffen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I flere timer. Ikke stress :) 

Anonymkode: 12a79...345

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er heldig at det er vann i trommelen hvis strømmen går.   Da kan klærne ligge i flere timer uten å bli sure.

Det hadde vært mye verre hvis strømmen hadde gått midt i en sentrifugering, og du ikke hadde fått åpnet døren 

Anonymkode: 7959f...993

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker stort sett alltid med skyllestopp og lar klærne ligge til jeg har tid til å sentrifugere og henge opp. Det som ikke er bra er å la ferdigsentrifugerte klær å ligge mer enn en time. Det er liten vits i å nødtømme for å henge klissvåte klær. De vil sannsynligvis tørke alt for sakte uten strøm/varme og bli sure. 

Anonymkode: 0708b...7ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri hørt om bløtlegging av klær?

Det er det som skjer med dine nå og bløtlagt klær blir ikke ødelagt.

Anonymkode: 2f4f4...500

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg vasker stort sett alltid med skyllestopp og lar klærne ligge til jeg har tid til å sentrifugere og henge opp. 

Hva trykker man da?

Anonymkode: 97068...8fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 14.18):

Hva trykker man da?

Anonymkode: 97068...8fa

Vanskelig å si, det varierer nok fra maskin til maskin. Men på min setter jeg sentrifugeringen til null omdreininger. 

Anonymkode: 0708b...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk panikk fordi jeg aldri hadde opplevd det før, strømmen kom tilbake mens jeg hadde panikk og kava med dette, det gikk bra! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...