AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg ,å vaske tak og vegger i den nye leiligheten der det har vært mye røyk inne. Jeg har fått beskjed om at husvask er det mest effektive av min farmor men hun husker ikke hvilken det var. Noen som vet hvilken husvask jeg kan bruke inne? Anonymkode: f6523...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Del Skrevet 23. mai 2021 Du må vaske med salmiakk eller annen fettløsende såpe for å ha noe håp om å få vekk røyklukt, og du bør også male om.etter du har luftet og rengjort godt. Merk at det kan ta måneder før lukta er ute skikkelig. https://www.nrk.no/livsstil/royken-blir-igjen-i-veggene-1.7434897 Anonymkode: a4d27...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må vaske med salmiakk eller annen fettløsende såpe for å ha noe håp om å få vekk røyklukt, og du bør også male om.etter du har luftet og rengjort godt. Merk at det kan ta måneder før lukta er ute skikkelig. https://www.nrk.no/livsstil/royken-blir-igjen-i-veggene-1.7434897 Anonymkode: a4d27...177 Det var ikke røyklukt der, Han som har bodd der i 1 år har aldri røykt inne. veggene og taket hadde blitt vaska med grønnsåpe og sånn at det overflødige på veggene forsvant. Men er forstastt masse sot som sitter godt inni tapeten som nærmest må smeltes av med et godt middel. Anonymkode: f6523...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du må vaske med salmiakk eller annen fettløsende såpe for å ha noe håp om å få vekk røyklukt, og du bør også male om.etter du har luftet og rengjort godt. Merk at det kan ta måneder før lukta er ute skikkelig. https://www.nrk.no/livsstil/royken-blir-igjen-i-veggene-1.7434897 Anonymkode: a4d27...177 Men salmiakk er vel vedlig bra for vegger på kjøkkenet? Jeg vet ikke om husvask tar fett like bra som salmiakk? Anonymkode: f6523...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Del Skrevet 23. mai 2021 Er det snakk om sigarettrøyk eller røyk fra brann/peis? Det er dumt at det er brukt grønnsåpe, for det etterlater en hinne av fett. "Husvask" kan du få kjøpt hvor som helst de selger maling. Pass på det er ment til innendørs bruk. Om du bruker dette eller salmiakk er nok litt det samme Husk å skylle bort rester etterpå så ikke kjemikalier sitter igjen. Anonymkode: a4d27...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Del Skrevet 23. mai 2021 Altså ; det viktigste å vite når man skal vaske er hva slags vegger det er ; trehvit, tapet, plater eller noe annet? Anonymkode: 6f34a...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå