Gå til innhold

Hvor ofte passer familie barnet deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte passer familie eller nærmeste barnet dere? Merk at det bare er ett barn det et snakk om, vet det kan være mye tyngre å passe flere selvfølgelig.

Føler nærmest her at jeg må be på knærna for en kveld med barnefri. Ingen her spør noen gang. Nærmer seg 4år. 

Anonymkode: 7a703...68f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Hverken mine foreldre eller hans foreldre passer barnebarna. 

Anonymkode: 7aad0...2b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett enebarn som er 3 år. Vi har aldri, og da mener jeg absolutt aldri, fått tilbud om barnepass fra venner eller familie. Det går greit, men ser på de fleste andre at familie stiller opp for dem. 

Anonymkode: 42308...029

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Første gang var når eldste var 5 år, da flyttet vi 70 mil nærmere familie i håp om litt avlasting. Siden vi ikke var vant til å ha barnevakt så var det ikke naturlig å spørre senere så familie måtte tilby til tross for det. Mine foreldre har knapt vært alene med de og nå eldste 14. Svigers har tilbudt seg mer, bor 35 minutter unna, mine foreldre bor 1,5 time unna.  

Anonymkode: e4d03...486

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt barnevakt 3 x på 8 år. Ingenting siden mars 2020, hverken besøk eller pass. Barnet har siden 1 år alder værr veldig skeptisk til å være alene sammen med andre enn oss forldre. Toppet seg rundt 2 års alder da barnet ved lwgging(av oss) hos besteforeldre plutselig begynte å gråte helt hysterisk,  tydelig redd for noe, og holdt det gående i 1.5 t....etter det har vi forsøkt å ha pass både hjemme hos oss og i huset til bestemt(bor 100m unna), men har hentet henne hvee gang.  Vi har blitt vant til å ordne evnt fravær på kvelden mellom oss, som regel bytter vi på hvem som går. 

Anonymkode: 1ef3b...a17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang i halvåret.

Anonymkode: 122c5...de0

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min hadde avlastning med sine barn ca hver gang han hadde de, dvs annenhver helg. Han ble så lei seg av å ikke kunne få fra ut med gutta! 

Anonymkode: 1ce6b...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2 kvelder i måneden, besteforeldrene som spør om å passe

Anonymkode: 49cc9...5dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fast en dag i uken (er ikke i barnehage) og en lørdag-søndag i måneden. Ellers tilgang på barnevakt når vi måtte ønske. Bor i samme hus som mine foreldre, og de elsker å være med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: 88c16...cca

• Liker 1
Skrevet

Når vi trenger. Kan gå mnd mellom hver gang, noen ganger 3 ganger på en mnd. Er besteforeldre eller tanter og onkler som passer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldste er 3 år. Ingen har passet enda. 

Anonymkode: cdc91...68b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 72cf6...26a

• Liker 1
Skrevet

Her har det vært mindre enn én gang i halvåret, men så var det denne covid-situasjonen da. Barnet er bare 20 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Kansje en gang annenhver mnd, da må jeg be om det, og det er for at jeg er på jobb på kveld. 

Aldri tilbydd seg og passe, har aldri hatt barnevakt for å finne på noe gøy. Hun er 5 år. 

Anonymkode: f55ff...762

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kansje en gang annenhver mnd, da må jeg be om det, og det er for at jeg er på jobb på kveld. 

Aldri tilbydd seg og passe, har aldri hatt barnevakt for å finne på noe gøy. Hun er 5 år. 

Samme her, alltid jeg som må spørre.  Skulle ønske de kunne tilby seg å ta med barnet i parken ,skogen, kino eller noe . Men nei.

Anonymkode: 1acb5...410

AnonymBruker
Skrevet

Har to på 6 og 4. Hatt barnevakt for hu eldste 2 ganger.

Anonymkode: 81bd8...e09

Skrevet

Har vel hatt barnepass to ganger i år. Mamma passer han om vi spør, men hun spør ikke selv. 🙂

Skrevet

Hun er 6 år og har 2 bestemødre som elsker å passe henne. Enten om det kun er en ettermiddag eller over natta. Før korona, kanskje 2 ganger i året hos hver av dem. Altså da mener jeg overnatte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, alltid jeg som må spørre.  Skulle ønske de kunne tilby seg å ta med barnet i parken ,skogen, kino eller noe . Men nei.

Anonymkode: 1acb5...410

Føler med deg. Her er familien veldig opptatt av å passe andre barn i familien. Så veldig sårt at jenta mi aldri får det nære forholdet til mine foreldre. Farmor og farfar er heller ikke interessert i å være i livet hennes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...