Gå til innhold

Hva kan jeg forvente når jeg flytter til Fantoft studentboliger i Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg og kjærseten min har fått tilbud på en leilighet på Fantoft 26kv.m på litt over 7000kr. Jeg vet at noen leiligheter er oppusset men etter egen erfaring med sammen vet jeg at di kan lyge med bildene sine. Er det stor sannsynlighet for at jeg får en uoppusset leilighet? Jeg er litt redd for det med tanke på at 7000kr er litt mye å betale... Noen som vet?

Anonymkode: 917c6...84a

AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre samskipnaden. Men til den summen for 26 kvm såpass langt ute som Fantoft, er det ikke da mulig å finne noe å leie privat som er litt større?

Anonymkode: d3670...d48

AnonymBruker
Skrevet

Covid-19?

Anonymkode: cc54c...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantoft er da ikke langt ute.
Er vel ca 20-25 min med bybanen som går hele døgnet.
Du har ikke mulighet til at noen du kjenner kan se på boligen for deg da?
Og ja, noen boliger er oppusset, andre ikke, så der må man nesten bare kontakte Sammen og høre.

Anonymkode: cb06e...d1e

Gjest Millamilsa
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får spørre samskipnaden. Men til den summen for 26 kvm såpass langt ute som Fantoft, er det ikke da mulig å finne noe å leie privat som er litt større?

Vi har sett på privat, men har ikke funnet noe som er billigere ettersom støm og internett som oftest ikke er inkludert...

Endret av Millamilsa
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å spørre de. Fantoft er uansett ganske greie med å la folk få bytte bolig, altså om noen flytter fra en nyere og du har en gammel, for eksempel. Eller om du vil bo i en annen etasje. De var i alle fall det da jeg bodde der. 

Anonymkode: d6d56...0e1

• Liker 2
Gjest Millamilsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler å spørre de. Fantoft er uansett ganske greie med å la folk få bytte bolig, altså om noen flytter fra en nyere og du har en gammel, for eksempel. Eller om du vil bo i en annen etasje. De var i alle fall det da jeg bodde der. 

Anonymkode: d6d56...0e1

Ok! Det var godt å høre, da satser vi på at det går bra :))

AnonymBruker
Skrevet

Hele Fantoft renoveres jo! Vær forberedt på at brannalarmen går HELE TIDEN😂 om de ikke har funnet en løsning på det, mulig de har satt inn sånn nødstopp-knapp på utrykning da. Blir du oppdaget inne får du bot! (Gjelder alle studentbyer)

Anonymkode: 1a163...e45

AnonymBruker
Skrevet
Millamilsa skrev (1 time siden):

Vi har sett på privat, men har ikke funnet noe som er billigere ettersom støm og internett som oftest ikke er inkludert...

Det er lenge siden jeg leide, og huttetu for noen priser det har blitt når jeg kikka litt. Det kan gå å sette inn annonser i bydelsavisene under «ønskes leid», det er jo ikke alle som legger ut boligene de leier ut. 

AnonymBruker
Skrevet

7000 er ikke dyrt for to personer, hvis du tror det så må du sjekke hva det ville kostet med hvert sitt rom i kollektiv eller å leie en leilighet. Man kan ha griseflaks å finne en bolig privat som passer til to for samme sum, men det er en fordel med inkludert strøm, varmtvann og internett slik det er i studentboligene, samt at man ikke risikerer å måtte flytte pga at utleier skal slutte å leie ut f.eks. Fantoft er ikke så langt ute som folk skal ha det til, det går buss og bane til byn hele tiden, og det gåavstand til Høyskolen. Det er treningssenter på fantoft, butikk, og fine turområder i nærheten, alt i alt et greit sted å bo. 

Anonymkode: 23593...68b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det høyblokkene eller de nye rett over bybanesporet? De over bybanesporet er mye nyere, og helt supre for studenter. 
vi bodde der selv, og var veldig fornøyd. Eneste er at de er universelt utformet, så soverom og bad er store men stuen er knøttliten😅

Anonymkode: 818ec...1be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veggdyr. Forvent veggdyr. Og masse utenlandske studenter. Og en brannalarm som går flere ganger i uka. Og butikk rett ved. Og bybanestopp rett utenfor døra. Og treningshall med buldrevegg. Og veggdyr, nevnte jeg veggdyr? 

Anonymkode: 8c608...de7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge høyblokkene er vel snart ferdig renoverte? 

Anonymkode: 36b97...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...