Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temaet er, en Ateist forteller handlingen av Noas Ark. En jente som er knyttet til et egg. Fordi jenta ikke er enig i hans læring. Så knuser han egget. Hun våkner opp og finner egget sitt knust og mister sin trygge sikkerhet. Hun blir sorgful. Så blir hun til en kvinne og til sist en statue.

Hva tror du om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har jeg ikke sett, men har aldri likt gamle testamentet noe særlig som barn på 80tallet.

Fullt av hat og avstraffelser mot mennesker som liksom er skapt i Guds bilde , men som failer bigtime når de er uskikkelige fordi de ønsker lærdom/kunnskap.

Samme med Noas Ark.. litt suspekt  at alle dyra skulle ha gjort noe skikkelig ille å drukne bortsett to av hvert slag (og meget rart at de skulle frakte kenguruer og isbjørner til midtøsten husker jeg jeg tenkte da jeg var 7 år)

Jeg regner med moralen i historien er at de ulydige skal straffes /blir nektet evig liv ?

• Liker 1
Skrevet
Rogadame skrev (19 minutter siden):

Den har jeg ikke sett, men har aldri likt gamle testamentet noe særlig som barn på 80tallet.

Fullt av hat og avstraffelser mot mennesker som liksom er skapt i Guds bilde , men som failer bigtime når de er uskikkelige fordi de ønsker lærdom/kunnskap.

Samme med Noas Ark.. litt suspekt  at alle dyra skulle ha gjort noe skikkelig ille å drukne bortsett to av hvert slag (og meget rart at de skulle frakte kenguruer og isbjørner til midtøsten husker jeg jeg tenkte da jeg var 7 år)

Jeg regner med moralen i historien er at de ulydige skal straffes /blir nektet evig liv ?

Er ikke så mye spørsmål rundt det moralske eller umoralske i religion. Det er mer, hva det vil si å miste sin trygghet. I dette tilfellet er tryggheten barnetroen. Som er det egget symboliserer. Selv om personen som laget dette selv ikke har peiling hva handlingen går ut på. Men er litt basert på personens sitt syn, av sitt krise av å miste troen på kristendommen osv.

Artisten som tegner er Yoshitaka Amano som er kjent for design i tidligere Final Fantasy spill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...