AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Fordi katter er Carnivore. Som betyr de dør om du gir de bort til en veganer. Men så er fleste av de stereotypiske hundefolk. Som kan leve på det men vil ha sykt dårlig helse. https://www.aspca.org/news/why-cant-my-cat-be-vegan Uansett er kanskje en måte å trolle veganere, bare ha en huskatt :P Men ikke gi det til dem. Anonymkode: 3eed8...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Jeg er veganer og har 3 katter. Null stress at kattene mine ikke spiser vegansk. Anonymkode: 8370d...564 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Kattr kan vli blinde av vegan kost, men veganere flest tvinger neppe kattene til å spise vegan 😄 Er det dette du mener? Eller er det andre grunner til at veganere ikke kan ha katt? Anonymkode: 2f9c2...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kattr kan vli blinde av vegan kost, men veganere flest tvinger neppe kattene til å spise vegan 😄 Er det dette du mener? Eller er det andre grunner til at veganere ikke kan ha katt? Anonymkode: 2f9c2...6f3 Vil ikke det på sett og vis være hyklerisk? Anonymkode: c0146...c94 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Kjenner flere veganere som har katt. Kattene får ikke vegansk mat. Men det trodde du kanskje ikke? Anonymkode: d838d...c83 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Jeg er ikke stor fan av mange veganere selv, nettopp pga. ting som dette. Og det skjer at dyr tvangsfores med feil mat. MEN jeg vet at det også finnes veganere som fint kan ha dyr eller partner/barn som ikke lever likt som dem. Man kan ikke greie alle under en kam. Anonymkode: 19061...b56 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Oppegående veganere forstår at en katt ikke kan leve på gress og salat.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil ikke det på sett og vis være hyklerisk? Anonymkode: c0146...c94 At veganere ikke gir vegan mat til katten? Nei, fordi det er ikke naturlig for katten. Anonymkode: 2f9c2...6f3 2
BellaMargitha Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Har venner som er vegan, med katt. Katten får vanlig kattemat. Altså kjøtt/fisk
Kågebruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Det er forskjell på veganere også. Noen er fornuftige og noen er idioter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 Er veganer men hundene mine får selvfølgelig kjøtt, gjerne rått fra Vom og Hundemat. Er jo helt tullete å ikke gi dyra den maten dem er ment for å spise, kunne ikke falt meg inn. Anonymkode: e1157...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er veganer men hundene mine får selvfølgelig kjøtt, gjerne rått fra Vom og Hundemat. Er jo helt tullete å ikke gi dyra den maten dem er ment for å spise, kunne ikke falt meg inn. Anonymkode: e1157...d4e Det er godt å høre at de fleste veganere ser ut til å ha vettet i behold når det gjelder dyra sine. Men det er kanskje ikke helt rart at folk tror de vanskjøtter dyr, når det på den ene siden sier at det er tullete å ikke gi dyra maten de er ment å spise, samtidig som de gjør det stikk motsatte i sitt eget kosthold Anonymkode: b6c2c...731 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 Jeg er imot veganskkosthold, men evner å forstå at ikke alle veganere er såå dumme at de setter katter på et veganskkosthold. Samme med hunder, som også har behov for kjøtt. Det er dyremishandling mener jeg. Barn og dyr skal ikke på veganskkosthold. Hva voksne folk velger å gjøre, er opp til dem. Anonymkode: 470a8...46f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er godt å høre at de fleste veganere ser ut til å ha vettet i behold når det gjelder dyra sine. Men det er kanskje ikke helt rart at folk tror de vanskjøtter dyr, når det på den ene siden sier at det er tullete å ikke gi dyra maten de er ment å spise, samtidig som de gjør det stikk motsatte i sitt eget kosthold Anonymkode: b6c2c...731 Vet du egentlig hva Vegansime er? For er det noe en veganer kjemper for så er jo dyrene Anonymkode: ebf87...db7 6
applestories Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er imot veganskkosthold, men evner å forstå at ikke alle veganere er såå dumme at de setter katter på et veganskkosthold. Samme med hunder, som også har behov for kjøtt. Det er dyremishandling mener jeg. Barn og dyr skal ikke på veganskkosthold. Hva voksne folk velger å gjøre, er opp til dem. Anonymkode: 470a8...46f For deg selv, andre eller på generell basis? 1
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Da kan vi like godt gå hele veien og si at vi ikke skal la veganere ha barn heller. La oss like godt opprette klinikker for tvangssterilisering av veganere når vi først er i gang. Var det noe mer? Spoiler I tilfelle det gikk noen hus fobi, så var det sarkasme.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vet du egentlig hva Vegansime er? For er det noe en veganer kjemper for så er jo dyrene Anonymkode: ebf87...db7 Ja, men som sagt skurrer det når man argumenterer for at det er uetisk å gi dyra unaturlig mat samtidig som man spiser helt unaturlig selv. Bare det å ha et kjøttspisende kjæledyr blir jo et lite dillemma hvis man skal være streng på det. Men ja, det er fint at de vil redde dyra. Ironien er at det går flere dyreliv tapt til åkerdrift enn ved beiting, i alle fall hvis man ikke hovedsaklig forer beitedyra med dyrket mat. I stedet for at man tar livet av én ku som gir masse god mat til mange mennesker, tar man livet av tusenvis av smådyr, insekter og fugler når man lager de mange forskjellige åkrene som må til i alle himmelstrøk for å forsyne norske veganere med den enormt varierte dietten de må ha for å beholde helsa. Og alle disse plantene skal fraktes hit fra Sydamerika og Asia osv, med alt det innebærer av forurensning. Hvis man vil spare dyreliv bør man heller ta livet av noen få, store dyr som lever her. Man kan til og med velge å spise dyr som har hatt det godt, de fleste har råd til å droppe kjøtt fra griser som lever og dør i en liten bås og i stedet kjøpe kjøtt fra utegående, hvis de kutter ut noen kaffe latte og unødvendige sydenturer Anonymkode: b6c2c...731
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Kattene kan ende opp som denne stakkars hunden hvis veganeren er gal nok. Anonymkode: a1d32...81c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Kattene kan ende opp som denne stakkars hunden hvis veganeren er gal nok. Anonymkode: a1d32...81c Mulig fyren har et poeng, men det må da gå an å finne bedre videoer enn sånt møl. Jeg har sett mye dårlig men herregud. Jeg blir oppriktig sint av at folk lager så dårlige videoer og at andre deler dem. Skjerpings. Anonymkode: b6c2c...731 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå