Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beregner skatteetaten skattetrekksmelding etter hva man betalte i skatt forrige år? Jeg foretrekker å ha lavt skattetrekk og betaler restskatt en når den kommer. Dette begynte jeg med dette året og kommer til å gjøre det noen år fremover. Flere som gjør dette? Må jeg forandre igjen selv når skattetrekksmelding kommer i Desember, eller går det automatisk når jeg har forandret til lavt en gang?

Anonymkode: 74229...239

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må forandre selv. Tallene bygger på det som er levert, siste ligning og a-melding for oktober eller siste 12 måneder.

Anonymkode: 03828...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må forandre selv. Tallene bygger på det som er levert, siste ligning og a-melding for oktober eller siste 12 måneder.

Anonymkode: 03828...8e4

Men de godtar vel om jeg forandrer? For de vet ikke hva jeg tjener neste år selv om de ser at jeg tjente mer dette året og forandret? Hørte om en der skatteetaten hadde forandret kortet igjen etter han hadde forandret, og da hadde de forandret det til 50Prosent. Det var kanskje noe annet. De pleier vel ikke å gjøre det?

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de godtar vel om jeg forandrer? For de vet ikke hva jeg tjener neste år selv om de ser at jeg tjente mer dette året og forandret? Hørte om en der skatteetaten hadde forandret kortet igjen etter han hadde forandret, og da hadde de forandret det til 50Prosent. Det var kanskje noe annet. De pleier vel ikke å gjøre det?

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men de godtar vel om jeg forandrer?

Ja. Du kan enkelt gjøre dette på nettsidene til skatteetaten.

Anonymkode: 08339...18b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Du kan enkelt gjøre dette på nettsidene til skatteetaten.

Anonymkode: 08339...18b

Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen som vet?

Det var litt rart.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble han trekt 50 prosent? Skatteetaten kan vel ikke bare forandre skattekortet igjen når skatteyter har forandret det? Ble litt bekymret nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ble han trekt 50 prosent? Skatteetaten kan vel ikke bare forandre skattekortet igjen når skatteyter har forandret det? Ble litt bekymret nå.

Det må være et spesialtilfelle f.eks at vedkommende skylder mye skatt fra før.

Anonymkode: 07b01...eac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må være et spesialtilfelle f.eks at vedkommende skylder mye skatt fra før.

Men får man ikke regning på restskatt året etter når man skylder? Eller mener du hvis han ikke betalte forrige år foreksempel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men får man ikke regning på restskatt året etter når man skylder? Eller mener du hvis han ikke betalte forrige år foreksempel.

Jeg mener forfalt skatt som ikke er betalt på forfallsdato.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg mener forfalt skatt som ikke er betalt på forfallsdato.

Åja, skjønner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det kan skyldes at han i utgangspunktet har kun pensjon, og får utbetalt noe som lønn. Da har han ikke skattetrekk for lønn og blir trukket 50%. Sjekk skattetrekksmeldingen. Den sier deg det du trenger. 

AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (1 time siden):

Det kan skyldes at han i utgangspunktet har kun pensjon, og får utbetalt noe som lønn. Da har han ikke skattetrekk for lønn og blir trukket 50%. Sjekk skattetrekksmeldingen. Den sier deg det du trenger. 

Ja kanskje det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...