Gå til innhold

Alkohol til dessert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det "vanlig" å ha alkohol til dessert i bryllup? Mitt eget bryllup blir det første bryllupet jeg har deltatt i, og de rundt meg som jeg kan spørre, har i grunn ikke noe svar. 

Vi hadde i utgangspunktet kun tenkt kaffe til desserten, men så kom cateringbyrået med en liste med alkoholforslag til de ulike retten (3 retter), og da også forslag til vin til maten (ikke dessertvin). 

Er vi sære hvis vi kun har alkohol til forrett og hovedrett? Det utgjør forsåvidt bare en drøy 1000-lapp i forskjell, men en krone her og en krone der.

Anonymkode: 5a692...3b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig å ha alkohol også til desserten ja, typisk vin eller dessertvin. Og likør / cognac til kakene senere på kvelden. Når dere først skal ha vin til forrett og hovedrett er det litt rart å ikke ha det til desserten 

Anonymkode: 35aea...f20

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig det ja.

Anonymkode: 0d95c...e21

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig og tror de fleste kan forvente det også

Anonymkode: 58d9f...8e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig ja, men det betyr ikke at dere må ha det

Anonymkode: e3788...282

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Det blir triste greier, ikke alkohol til dessert eller etterpå til kaker og fest? Da hadde jeg heller kjørt helt alkolfritt, og gjort folk oppmerksomme på det . Ofte bruker en minst sin kuvert til bryllupsgave, og det kan bli dårlig stemning hvis dere inviterer til fest og serverer 2 glass vin . Hvis det er pengene har jeg opplevd folk ønske seg alkohol i bryllupsgave fra feks foreldre . 

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe avec er fint, en cognac eller baileys til kaffen :) Er ganske standard til desserten.

Anonymkode: bedc6...58d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er nok ganske normalt både å ha og ikke ha dessertvin. Har msn selskapet på restaurant eller annet sted som står for all mat og drikke, er nok det normale dessertvin. Har man leid et sted og står for alt selv, tipper jeg det er ganske mange som ikke har det.

Personlig er jeg glad i dessertvin, men synes det er mye viktigere at det er rikelig med vanlig vin til maten og gjerne etterpå også.

Endret av Brunello

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...