Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste to dagen bleket tennene med skinne og blekemiddel fra tannlegen min, og har siden i går kveld begynt å få skikkelig tannverk. Jeg var klar over at man kunne oppleve ising og mer sensitive tenner, men nå kjennes det ut som det dunker i tennene hele tiden. Jeg ble nødt å ta en Ibux i sted i håp om at det skulle hjelpe og det ble litt bedre, men jeg kjenner fortsatt en konstant ising og dunking i tennene. Har god tannhygiene, bruker tannkrem fra sensodyne, tanntråd og skyller med fluor morgen og kveld. Er det normalt at tannbleking gjør så vondt?

Anonymkode: b9fe8...674

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har de siste to dagen bleket tennene med skinne og blekemiddel fra tannlegen min, og har siden i går kveld begynt å få skikkelig tannverk. Jeg var klar over at man kunne oppleve ising og mer sensitive tenner, men nå kjennes det ut som det dunker i tennene hele tiden. Jeg ble nødt å ta en Ibux i sted i håp om at det skulle hjelpe og det ble litt bedre, men jeg kjenner fortsatt en konstant ising og dunking i tennene. Har god tannhygiene, bruker tannkrem fra sensodyne, tanntråd og skyller med fluor morgen og kveld. Er det normalt at tannbleking gjør så vondt?

Hvilken flourskyll bruker du?

Sjekket du deg for hull før du startet opp?

Du kan ha sprekker i tenna hvor blekemiddelet siver ned og gir rotbetennelse. 

Anonymkode: 246a7...566

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slutte med tannblekinga etter 2 dager pga kraftig ising/stikking i tenna. Smertene gikk bort et par dager etter at jeg avsluttet blekingen.

Anonymkode: 8193b...bb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken flourskyll bruker du?

Sjekket du deg for hull før du startet opp?

Du kan ha sprekker i tenna hvor blekemiddelet siver ned og gir rotbetennelse. 

Ja, min tannlege bleker ikke tenner uten undersøkelse først, ingen hull, røntgen viste god tykkelse på emaljen og jeg bruker Flux fluorskyll

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg måtte slutte med tannblekinga etter 2 dager pga kraftig ising/stikking i tenna. Smertene gikk bort et par dager etter at jeg avsluttet blekingen.

Anonymkode: 8193b...bb4

Tenker jeg også må ta en pause fra blekinga, håper bare smertene forsvinner snart for har eksamen på fredag og det er rett og slett vanskelig å konsentrere seg med tannverk

AnonymBruker
Skrevet

Forferdelighetens pris. 😂

Anonymkode: 470f6...e39

• Liker 2
Skrevet

Pusseskader? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, min tannlege bleker ikke tenner uten undersøkelse først, ingen hull, røntgen viste god tykkelse på emaljen og jeg bruker Flux fluorskyll

Sikkert ising da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert ising da.

Nei, det er beyond ising skal jeg si deg. Spørsmålet mitt var hvorvidt slike smerter er normalt, men det virker ikke slik utfra svarene jeg har mottatt til nå så tenker jeg avbryter blekeprosessen enn så lenge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det er beyond ising skal jeg si deg. Spørsmålet mitt var hvorvidt slike smerter er normalt, men det virker ikke slik utfra svarene jeg har mottatt til nå så tenker jeg avbryter blekeprosessen enn så lenge

Ekstrem ising er normalt at noen opplever. Tannverk skal ikke vøre normalt, men noen ganger når man har vondt et sted i munnen kan det føles ut som det er et annet sted. Så vanskelig å lokalisere smerte i munnen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ekstrem ising er normalt at noen opplever. Tannverk skal ikke vøre normalt, men noen ganger når man har vondt et sted i munnen kan det føles ut som det er et annet sted. Så vanskelig å lokalisere smerte i munnen. 

Fant ut at tannkjøttet var begynt å etse vekk, særlig bak fortennene i underkjeven, og det er derfor det gjorde så vanvittig vondt. Jeg må redusere tiden jeg har blekeskinnene i, og heller bleke annen hver dag i bare noen timer av ganger. Tenkte bare å oppdatere i tilfelle noen flere har samme problem og ikke skjønner hva som kan være årsaken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt med smerter. 

Tannlegen min anbefaler å bleke 5 dager på rad, men maks 1,5-2 timer hver gang. Det gir mer skånsom behandling. 

Anonymkode: 82b3f...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...