AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Jeg fikk en sønn for tre mnd siden. Det var ikke en planlagt graviditet og barnefar sa jeg måtte velge mellom han og barnet. Jeg valgte barnet. Han mener jeg lurte han, men jeg hadde ikke noe ønske om å få barn, men klarte ikke abort (var på sykehuset for å gjøre det men klarte ikke gjennomføre). Siden da har han nektet å snakke med meg. Han vil ikke vite noe om sønnen sin. Han vil ikke skrive under på at han er far. Han nekter familien å se babyen selv om de ønsker kontakt. De treffer av og til babyen i smug, men det blir sjeldent. Problemet mitt nå er at jeg klarer ikke slutte å tenke på han. Jeg savner han så fælt, og jeg savner familien hans som jeg er så glad i. Jeg har ikke så mye familie selv, og de bor i utlandet så får nesten aldri se dem pga corona. Jeg tenkte jeg skulle takle det så bra å bli alene med babyen, men han ligner så på faren sin - har samme smil og samme øyne. Jeg har på en måte blitt forelsket i barnefar på nytt gjennom den nydelige sønnen vår. Jeg hadde aldri trodd jeg kunne føle det slik. Angrer selvfølgelig ikke på barnet vårt, men føler meg helt knust som ikke får vært sammen med han. Den rasjonelle siden av meg sier at vi har det best uten han, han har tross alt vært skikkelig drittsekk og spredd masse løgner om meg, men likevel så vil jeg bare ha han tilbake 🤔 Eller ikke nødvendigvis som kjæreste, men bare ha han og familien i livet mitt. Det skal også nevnes at barnefar sliter med en depresjon, så han er delvis unnskyldt for oppførselen sin synes jeg. Uff jeg vet nesten ikke hva jeg vil med dette innlegget... kanskje noen har vært i lignende situasjon? Kanskje det er en form for kjærlighetssorg? Eller det at jeg ikke får gitt barnet mitt det aller beste? Anonymkode: de8dc...b7e 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Har egentlig ikke peiling på dette - men kan ikke du få tatt en DNA test på ham om han ikke vil anerkjenne farskapet? Han bør betale bidrag til barnet sitt! Og selvfølgelig kan du ha kontakt med familien hans - det er ikke ham som bestemmer det! Det er barnets familie, så jeg tenker at det er veldig fint om du kan holde kontakten med dem selv om faren til barnet er en dust. Anonymkode: 7833e...998 27
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har egentlig ikke peiling på dette - men kan ikke du få tatt en DNA test på ham om han ikke vil anerkjenne farskapet? Han bør betale bidrag til barnet sitt! Og selvfølgelig kan du ha kontakt med familien hans - det er ikke ham som bestemmer det! Det er barnets familie, så jeg tenker at det er veldig fint om du kan holde kontakten med dem selv om faren til barnet er en dust. Anonymkode: 7833e...998 Støtter dette. Å si fra seg et barn er ikke et alternativ i Norge i dag, heldigvis. Ta omså kontakt med en advokat for veiledning. Ellers bør du virkelig opprettholde kontakten med familien. Det er ikke verken deres eller barnets skyld at han er en kjempedust, og de bør ikke miste muligheten til å ha et nært forhold fordet. En ting er at han ville at du skulle ta abort. Det er fair å ønske det. Men nå er det nå engang slik at det kreves to personer for å lage et barn, og da får han faktisk ta konsekvensen av det, svelge stoltheten og innse at han har driti seg ut og fått barn selv om han ikke planla det. Sånn er faktisk livet. Han har ingen rett til å forvente abort. Ønske ja, men ikke forvente. Du har ikke gjort noe galt her. Når det er sagt vil jeg anbefale å strebe etter at faren og barnet skal få kontakt - ikke at dere skal bli sammen igjen. Du fortjener uendelig mye bedre. Anonymkode: 1e994...e0e 19
TinaChristina Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Du kontakter NAV. De vil sette igang prosessen med farskap og ta seg av alt det der. Så bør du opprettholde kontakten med familien hans og kanskje han da etterhvert vil komme med halen mellom beina. Ikke det at jeg ville vært kjæreste med han, men. 19
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Håper ikke man kan tvinge på noen barn. Begge burde være med å bestemme om man kan ta abort. Går mannen for abort, men ikke dama. Får ungen være damas ansvar. Anonymkode: e1bfb...aa1 13
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Du får respektere at han ikke vil ha noe med deg og ungen å gjøre. Brukte du ikke prevensjon med han? Bare fordi DU valgte å beholde barnet så betyr ikke det at du kan forvente at han skal være med på oppdragelsen. (Og ja nå kommer det vel en haug med kvinner og begynner å kommentere hvor drittsekk denne mannen er som driter i deg og barnet, og at han er en så forferdelig person selvom han ikke har fått valget om å bli far eller ikke). Syns synd i disse mennene som ikke engang får tatt det valget. Og ja jeg er kvinne selv. Så ingen tror jeg er en sur og bitter mann om noen trodde det Anonymkode: e4de0...2bb 8
Mannjessheim1984 Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Du har forrådt din tillit til barnefar. Han ønsket ikke dette barnet. Det er ditt prosjekt og ikke han sitt. Du skulle abortert vekk. Kvinner som deg ødelegger fremtidige generasjoner og setter uønskede barn til verden. Det skal og bør være felles prosjekt, og når han på tidlig tidspunkt sa nei duret du på. Han fortjener ikke kontakt med deg. 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper ikke man kan tvinge på noen barn. Begge burde være med å bestemme om man kan ta abort. Går mannen for abort, men ikke dama. Får ungen være damas ansvar. Anonymkode: e1bfb...aa1 KJÆRE MENN: Det er en fin liten ting som heter kondom, billig og lett tilgjengelig. Det er også fullt mulig å sterilisere seg. Ønsker dere å ha sex uten kondom, må dere være fullt forberedt på å bli pappa. Det er ikke alle kvinner som er komfortable med å ta abort, uansett hvor lite lyst dere har til å få barn. Da er det bare å ta en avgjørelse som dere kan leve med. Kondom eller sterilisering. Anonymkode: fdca1...1c9 87
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): KJÆRE MENN: Det er en fin liten ting som heter kondom, billig og lett tilgjengelig. Det er også fullt mulig å sterilisere seg. Ønsker dere å ha sex uten kondom, må dere være fullt forberedt på å bli pappa. Det er ikke alle kvinner som er komfortable med å ta abort, uansett hvor lite lyst dere har til å få barn. Da er det bare å ta en avgjørelse som dere kan leve med. Kondom eller sterilisering. Anonymkode: fdca1...1c9 DETTE. 🙌 Anonymkode: 1e994...e0e 31
teknosilje Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): KJÆRE MENN: Det er en fin liten ting som heter kondom, billig og lett tilgjengelig. Det er også fullt mulig å sterilisere seg. Ønsker dere å ha sex uten kondom, må dere være fullt forberedt på å bli pappa. Det er ikke alle kvinner som er komfortable med å ta abort, uansett hvor lite lyst dere har til å få barn. Da er det bare å ta en avgjørelse som dere kan leve med. Kondom eller sterilisering. Anonymkode: fdca1...1c9 AMEN!!! Kan da ikke være så vanskelig? Vi damer må jo ta ansvar vi også, som regel så gjør vi akkurat det. Skulle kvinnfolk oppført seg slik noen "menn" gjør, hadde det vært utrolig mange ulykkelige små barn rundt omkring. 20
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Mannjessheim1984 skrev (3 minutter siden): Du har forrådt din tillit til barnefar. Han ønsket ikke dette barnet. Det er ditt prosjekt og ikke han sitt. Du skulle abortert vekk. Kvinner som deg ødelegger fremtidige generasjoner og setter uønskede barn til verden. Det skal og bør være felles prosjekt, og når han på tidlig tidspunkt sa nei duret du på. Han fortjener ikke kontakt med deg. Abort er ikke bare-bare å gå gjennom, og ingen menn kan forvente at kvinnen gjennomfører dette. Har dere samleie uten å sørge for skikkelig prevensjon, så er dette en risiko dere tar. Det er ikke mer kvinnens ansvar enn deres. Skjønner at det er slitsomt å måte konsekvensene av sine handlinger, men sånn er det faktisk bare. Voks opp. Anonymkode: 1e994...e0e 31
Teardrop Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 Han ville ikke ha barn og sa det tydelig til deg! Nå må du desverre stå for ditt eget valg, å være aleine med barnet uten barnefar. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 Sier ikke at ts gjorde det men vet om altfor mange tilfeller. Anonymkode: e4de0...2bb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er uansett ikke greit hvis kvinnen lyver om at hun går på prevensjon eller at hun går av prevensjonen uten å si ifra. Utrolig stygt gjort. De som gjør det bør virkelig skamme seg. Anonymkode: e4de0...2bb Nå handler ikke TS sin historie om at hun har lurt barnefar ved å lyve. Å lyve er ikke greit, det har jeg heller aldri sagt. Hvis en mann virkelig ikke vil ha barn er den sikreste måten å ta ansvar selv ved å sterilisere seg. Han kan ikke forvente at en kvinne kommer til å ta abort hvis det oppstår et uhell. Anonymkode: fdca1...1c9 22
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han vil ikke skrive under på at han er far. Trenger han egentlig å skrive under på det? Jeg trodde det fungerte slik at du oppga han som far og så får han i så fall nekte for det. Og da regner jeg med at DNA-test kommer inn i bildet. Anonymkode: 840a3...299 10
Mannjessheim1984 Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 Teardrop skrev (3 minutter siden): Han ville ikke ha barn og sa det tydelig til deg! Nå må du desverre stå for ditt eget valg, å være aleine med barnet uten barnefar. Amen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Mannjessheim1984 skrev (10 minutter siden): Du har forrådt din tillit til barnefar. Han ønsket ikke dette barnet. Det er ditt prosjekt og ikke han sitt. Du skulle abortert vekk. Kvinner som deg ødelegger fremtidige generasjoner og setter uønskede barn til verden. Det skal og bør være felles prosjekt, og når han på tidlig tidspunkt sa nei duret du på. Han fortjener ikke kontakt med deg. Idiotisk påstand. I det øyeblikk han valgte å tømme seg i en kvinne uten å bruke kondom, ble det valget tatt. Hvor dumt går det an å tenke? Anonymkode: 56a92...a51 23
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Idiotisk påstand. I det øyeblikk han valgte å tømme seg i en kvinne uten å bruke kondom, ble det valget tatt. Hvor dumt går det an å tenke? Anonymkode: 56a92...a51 Men samtidig forventer jo mange kvinner at mannen da skal være like engasjert i svangerskapet som hun er og det kan man ikke forvente når man i utgangspunktet forsto at mannen ikke ville ha barn.. Er jo helt utrolig hvor naive enkelte er. Anonymkode: e4de0...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Takk for mange svar. Bare til info så har jeg alltid sagt til barnefar at jeg aldri tar abort og har oppfordret til å bruke kondom. Jeg gikk på minipillen for tåler ikke så godt vanlige piller. Ble magesyk to dager etter samleie så tok angrepille etter anbefaling fra apoteket. Likevel ble jeg gravid. Sist jeg sjekket så måtte det to mennesker til for å lage et barn 🤔 og ikke alle klarer å ta et liv. Jeg klarer ikke å drepe en maur eller en veps engang! Jeg skulle gjerne ha hatt masse kontakt med hans familie, men siden barnefar truer familien og «nekter» dem å se oss så får jeg ikke gjort så mye. Jeg har oppført meg ordentlig hele veien. Ønsker bare så veldig å få til et samarbeid for barnets skyld. NAV er i bildet hva angår farskap så det ordner seg. ts Anonymkode: de8dc...b7e 32
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 Mannjessheim1984 skrev (27 minutter siden): Du har forrådt din tillit til barnefar. Han ønsket ikke dette barnet. Det er ditt prosjekt og ikke han sitt. Du skulle abortert vekk. Kvinner som deg ødelegger fremtidige generasjoner og setter uønskede barn til verden. Det skal og bør være felles prosjekt, og når han på tidlig tidspunkt sa nei duret du på. Han fortjener ikke kontakt med deg. Du er helt på viddene her! Forrådt tillit? Og tror du oppriktig at barnet mitt skulle ønske det aldri ble født? Smålige menneske som drar slike konklusjoner ut å ha peiling! Anonymkode: de8dc...b7e 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå