AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Noen med erfaringer? Ønsker ikke legge ut for mye informasjon siden det er en pågående sak. Hva har jeg i vente? Anonymkode: 94180...2a1
Fiffig Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Dette er nesten for lite info til å egentlig kunne gi noen råd? På hvilken måte er han truende? Har du noen dokumentasjon å vise til eventuelt i møte med fvk? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Fiffig skrev (22 minutter siden): Dette er nesten for lite info til å egentlig kunne gi noen råd? På hvilken måte er han truende? Har du noen dokumentasjon å vise til eventuelt i møte med fvk? Truer meg og mine nærmeste ned vold. Truer med selvmord. Truer med å lage store konflikter angående barnet om jeg ikke gjør som han sier. Truer seg på meg seksuelt om vi er i samme rom. Ringer meg ned til alle døgnets tider. Møter på døren om han ikke får svar. Dokumentert hos politi over tid. Anonymkode: 94180...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Du har vel advokat? Da spør du vedkommende, ikke oss. Hvis ikke skaffer du en omgående. Du kan ikke stole på hva vi vet, og vi vet ikke om vi får alle argumentene fra det. Jeg kan si at jeg vant mot truende eks. Fikk foreldreansvar alene, men han var dum nok til å true andre også. Anonymkode: 8d0c1...f14 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har vel advokat? Da spør du vedkommende, ikke oss. Hvis ikke skaffer du en omgående. Du kan ikke stole på hva vi vet, og vi vet ikke om vi får alle argumentene fra det. Jeg kan si at jeg vant mot truende eks. Fikk foreldreansvar alene, men han var dum nok til å true andre også. Anonymkode: 8d0c1...f14 Han her gjør også det. Han føler noe der og da, så gjør han akkurat det han vil. Jeg skal sende referat til advokat. Advokat sier bare at vi avventer til det kommer noe fra hans advokat. Anonymkode: 94180...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han her gjør også det. Han føler noe der og da, så gjør han akkurat det han vil. Jeg skal sende referat til advokat. Advokat sier bare at vi avventer til det kommer noe fra hans advokat. Anonymkode: 94180...2a1 Ja, enig med din advokat. La ham ta initiativet. Hvis han har en brukbar advokat blir han rådet til å la være. Anonymkode: 8d0c1...f14 9
Ulven Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Jeg har ikke personlig erfaring, men tenker at dette er en sak hvor du skal sitte musestille i båten, og så lar du han grave sin egen grav. Med tanke på at han truer rundt seg på alle kanter, og det er dokumentasjon på det, skal det mye til at en advokat vil anbefale han å gå til sak. 17
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Ulven skrev (43 minutter siden): Jeg har ikke personlig erfaring, men tenker at dette er en sak hvor du skal sitte musestille i båten, og så lar du han grave sin egen grav. Med tanke på at han truer rundt seg på alle kanter, og det er dokumentasjon på det, skal det mye til at en advokat vil anbefale han å gå til sak. Det skal jeg gjøre. Tror ikke han vet at ting er dokumentert. Anonymkode: 94180...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Hvis du har dette dokumentert så har du vel en sterk sak? Men spørs om de mener at han er en fare for barna... Anonymkode: 6bace...ebd 2
Gjest Alterego666 Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen med erfaringer? Ønsker ikke legge ut for mye informasjon siden det er en pågående sak. Hva har jeg i vente? Anonymkode: 94180...2a1 Dersom dere ikke kommer fram til et fungerende samarbeide kommer barna til å tape.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Alterego666 skrev (9 minutter siden): Dersom dere ikke kommer fram til et fungerende samarbeide kommer barna til å tape. Et fungerende samarbeide er selvfølgelig ikke mulig i denne saken. Jeg har personlig erfaring med en sånn mann. Jeg forholdt meg helt i ro, svarte kun kort og høflig når det var helt nødvendig og holdt meg ellers helt i ro. Endte med at han gravde sin egen grav. Han gikk også til sak for å få hovedomsorgen, men når det kom til stykket var han ikke så interessert likevel, det var meg han ville ha og han ville ha hevn. Noen år etter når alt har roet seg ser han barnet 2-3 ganger i året, etter eget ønske Anonymkode: 999c7...f94 8
Gjest Alterego666 Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et fungerende samarbeide er selvfølgelig ikke mulig i denne saken. Jeg har personlig erfaring med en sånn mann. Jeg forholdt meg helt i ro, svarte kun kort og høflig når det var helt nødvendig og holdt meg ellers helt i ro. Endte med at han gravde sin egen grav. Han gikk også til sak for å få hovedomsorgen, men når det kom til stykket var han ikke så interessert likevel, det var meg han ville ha og han ville ha hevn. Noen år etter når alt har roet seg ser han barnet 2-3 ganger i året, etter eget ønske Anonymkode: 999c7...f94 Så....barnet er taperen?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Truer meg og mine nærmeste ned vold. Truer med selvmord. Truer med å lage store konflikter angående barnet om jeg ikke gjør som han sier. Truer seg på meg seksuelt om vi er i samme rom. Ringer meg ned til alle døgnets tider. Møter på døren om han ikke får svar. Dokumentert hos politi over tid. Anonymkode: 94180...2a1 Dokumenter , dokumenter, dokumenter. Det er mitt beste råd. Samt å passe på at du ikke virker like ustabil i din dialog. Ikke bit på. Ta alt skriftlig, så langt det går, og ta opptak utover det. Hold deg rolig, og la ham ødelegge for seg selv. Så sak. Anonymkode: aea01...066 6
Lacy Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 Alterego666 skrev (25 minutter siden): Så....barnet er taperen? I tilfeller som dette er det bare tapere. Barna taper fordi far ikke fungerer, mor taper fordi hun må bruke resten av livet på å reparere fars og sin tidligere manns skader, og far lider fordi han er ute av stand til å opprettholde normalt fungerende relasjoner. Derfor er det fint at man har instanser som familievernkontor, barnevern og rettsapparatet til å hjelpe seg når alt ender på verst tenkelige måte. 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 Bf har rundt 30 prosent nå, men følger såvidt opp halvparten. Så ber han likevel om så mye når han ikke tar dagene han har. Det syns jeg er så rart. Anonymkode: 94180...2a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Alterego666 skrev (5 timer siden): Så....barnet er taperen? Hva mener du hun skulle gjort annerledes? Anonymkode: 8d0c1...f14 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bf har rundt 30 prosent nå, men følger såvidt opp halvparten. Så ber han likevel om så mye når han ikke tar dagene han har. Det syns jeg er så rart. Anonymkode: 94180...2a1 Det er en måte å kontrollere deg på. Han holder deg permanent på tå hev for at han skal fortsette å være den viktigste mannen i livet ditt. En av truslene til min eks var den klassiske «hvis ikke jeg får deg skal ingen få deg». Anonymkode: 8d0c1...f14 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #18 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er en måte å kontrollere deg på. Han holder deg permanent på tå hev for at han skal fortsette å være den viktigste mannen i livet ditt. En av truslene til min eks var den klassiske «hvis ikke jeg får deg skal ingen få deg». Anonymkode: 8d0c1...f14 Han prøver å true meg fra å ha venner ja, så den stemmer. Anonymkode: 94180...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 Hvor mye skal deles på familievernkontoret? Jeg har forsøkt å ikke fortelle så mye til han om min dokumentasjon. Anonymkode: 94180...2a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 Alterego666 skrev (5 timer siden): Så....barnet er taperen? Ser slik ut, takker være faren. Anonymkode: be025...6f6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå