AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Altså, vet at dette er sytete. Jeg er enslig mor uten familie i nærheten. Jeg har en gutt på 8. I går inviterte jeg to barn til oss, en var ute å lekte, det andre var her og spiste middag. I dag tar jeg kontskt igjen og inviterer de med på en aktivitet ute. Nei da var de opptatt med besøk. Ikke tale på at de tenkte på å invitere tilbake. Begge er opptatt. Nå er jeg faktisk lei meg. Ja jeg kan finne på ting alene med mitt barn, men han savner en kompis og mamma er kjip og kjedelig. Så tikker det inn en beskjed fra eks svigermor med hilsen til mitt barn med bilde av at de bader og koser seg. Orket faktisk ikke svare eller men ble kjempelei meg. Ikke tale om at jeg viser bildet til mitt barn som er lei seg for avvisning. Ja se xx koser seg med bestemor i basseng, synd de ikke inviterte deg. God pinsehelg.. Anonymkode: 4ddd5...73e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, vet at dette er sytete. Jeg er enslig mor uten familie i nærheten. Jeg har en gutt på 8. I går inviterte jeg to barn til oss, en var ute å lekte, det andre var her og spiste middag. I dag tar jeg kontskt igjen og inviterer de med på en aktivitet ute. Nei da var de opptatt med besøk. Ikke tale på at de tenkte på å invitere tilbake. Begge er opptatt. Nå er jeg faktisk lei meg. Ja jeg kan finne på ting alene med mitt barn, men han savner en kompis og mamma er kjip og kjedelig. Så tikker det inn en beskjed fra eks svigermor med hilsen til mitt barn med bilde av at de bader og koser seg. Orket faktisk ikke svare eller men ble kjempelei meg. Ikke tale om at jeg viser bildet til mitt barn som er lei seg for avvisning. Ja se xx koser seg med bestemor i basseng, synd de ikke inviterte deg. God pinsehelg.. Anonymkode: 4ddd5...73e Vi har dessverre ikke mak til å endre andre mennesker. Det du kan gjøre er å finne på ting sammen med sønnen din. Du høres ut som en god mamma. Hva med å dra på tur, sykle, sove ut i telt. Det finnes mye som du kan gjøre med sønnen din. ❤️ Anonymkode: a6d73...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Vi har ikke det men jeg blir så skuffa. De vet jeg er alene men det er jeg som inviterer, og tar med ungene ut. Tar jeg kontakt er det ofte avvisning og unnskyldninger. Ser ut som regnet stopper nå så får dra ut en tur. Han bare kjeder seg veldig med meg. Anonymkode: 4ddd5...73e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Finn flere venner! Og for guds skyld, oppmuntre ungen til å se lyst på situasjonen sin. Jeg vokste opp med lite familie og ble heller ikke godt oppdratt, resultatet ble at jeg alltid var litt for desperat eller litt for ivrig til at folk var venner med meg over tid. Sånn ellers, forstår deg godt. Er i litt samme situasjon. Anonymkode: 7fa4d...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har ikke det men jeg blir så skuffa. De vet jeg er alene men det er jeg som inviterer, og tar med ungene ut. Tar jeg kontakt er det ofte avvisning og unnskyldninger. Ser ut som regnet stopper nå så får dra ut en tur. Han bare kjeder seg veldig med meg. Anonymkode: 4ddd5...73e Forstår at det er sårt når ingen stiller opp. Jeg er oppvokst med kun foreldre, ingen annen famillie. Jeg har de beste opplevelsene med dem. Finn på noe gøy sammen med sønnen din, han kommer til å elske det hvis han ser hvor giret du er. Man er ikke avhengig av andre for å ha det gøy, se utenfor boksen. Anonymkode: a6d73...a6e
Olsen Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Han hadde en lekekamerat i går. Og det er om å gjøre å ha en/ to lekekamerater i dag også. Og det er trist og leit hvis det ikke blir noe av? Er det en mulighet for at de inviterer tilbake, bare ikke i dag? Det kan hende dere er litt vel anmassende.....ikke vet jeg. Og finn på noe , dere to. Og mulig bestemor kommer med en invitasjon, eller dere har mulighet til å treffe henne? Ja, du skal skjerme ditt barn, Men barn må også lære å finne på ting selv og i sitt eget selskap. Det gjelder nok en del voksne også. 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Olsen vi er ikke påtrengende. Og jeg holder mine følelser for meg selv, jeg sier ikke til noen at jeg føler meg avvist. Men det er ikke så lett å være helt alene heller. Det høljregner nå og det skal visst det i noen timer. Så vi får leie en film kansje. Anonymkode: 4ddd5...73e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har dessverre ikke mak til å endre andre mennesker. Det du kan gjøre er å finne på ting sammen med sønnen din. Du høres ut som en god mamma. Hva med å dra på tur, sykle, sove ut i telt. Det finnes mye som du kan gjøre med sønnen din. ❤️ Anonymkode: a6d73...a6e Ja, det kan man såklart gjøre, men barn trenger å være sammen med andre også, ikke minst barn på sin egen alder. Datteren min var dessverre mye alene og ensom i barneårene. Hun hadde et par bestevenninner som flyttet langt bort, og mistet kontakten med dem. jeg husker hvor lei seg hun var, gråt og savnet venner, vi prøvde alt vi kunne for å legge til rette for nye venner men det skjedde liksom aldri. Jeg kunne si til henne at vennene hennes finnes der ute i verden et steds, men at hun dessverre ikke hadde møtt dem ennå. Så det ble mye oss to som gjorde ting sammen, og vi har hatt mange gode opplevelser. Men fortsatt ensomt i lengden. Dette ble annerledes da hun begynte på ungdomsskolen. Der møtte hun mange nye jenter og gutter og fikk venner som hun ennå har kontakt med etter 20 år. Anonymkode: c6c82...e76 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Jeg har mange barn, og her er det ofte at andre låner dem med seg. Men hadde det medfulgt en klausul om at vi måtte invitere tilbake for hver gang, hadde ungene mine heller blitt hjemme. De er gjerne med venner på noe, men like gjerne hjemme, fordi de koser seg med sine søsken. Vi har egentlig nok med egne barn, og har liten kapasitet til å ta oss av andres barn hele tiden. Jeg har imidlertid inntrykk av at mange som har enebarn har et sterkt ønske om å låne med seg andres barn. Det hender faktisk at jeg låner bort unger når det egentlig ikke passer, fordi jeg vet at enebarnet setter så stor pris på besøk. Hvis et av mine barn er med en venn en dag, kan jeg tenke at da prøver vi å leke med et annet barn neste gang. Så jeg synes ærlig talt du høres litt masete ut. Hvis målet ditt er at du også skal få deg venner og større nettverk, bør du kanskje invitere barn på besøk med foreldre. Men de færreste vil synes at det er nødvendig å treffes hver dag. Anonymkode: 4f7de...bf0 2
minister-mio Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Du inviterte i går, det er helt naturlig at det går mer enn et sekund før noen inviterer tilbake. Og bestemor tar jo kontakt med hilsen og bilde til barnet. Hun må også kunne kose seg i bassenget uten å be ditt barn. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): eg har imidlertid inntrykk av at mange som har enebarn har et sterkt ønske om å låne med seg andres barn. Det hender faktisk at jeg låner bort unger når det egentlig ikke passer, fordi jeg vet at enebarnet setter så stor pris på besøk. Hvis et av mine barn er med en venn en dag, kan jeg tenke at da prøver vi å leke med et annet barn neste gang. Så jeg synes ærlig talt du høres litt masete ut. Hvis målet ditt er at du også skal få deg venner og større nettverk, bør du kanskje invitere barn på besøk med foreldre. Men de færreste vil synes at det er nødvendig å treffes hver dag. Så bra at du tenker så langt. Jeg forstår at folk har mye mer sosiale liv enn det vi har. Jeg savner definitivt at noen tenker i samme baner. Altså at de inviterer tilbake etter at vi har invitert. Men det skjer desverre ikke. Anonymkode: 4ddd5...73e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det kan man såklart gjøre, men barn trenger å være sammen med andre også, ikke minst barn på sin egen alder. Datteren min var dessverre mye alene og ensom i barneårene. Hun hadde et par bestevenninner som flyttet langt bort, og mistet kontakten med dem. jeg husker hvor lei seg hun var, gråt og savnet venner, vi prøvde alt vi kunne for å legge til rette for nye venner men det skjedde liksom aldri. Jeg kunne si til henne at vennene hennes finnes der ute i verden et steds, men at hun dessverre ikke hadde møtt dem ennå. Så det ble mye oss to som gjorde ting sammen, og vi har hatt mange gode opplevelser. Men fortsatt ensomt i lengden. Dette ble annerledes da hun begynte på ungdomsskolen. Der møtte hun mange nye jenter og gutter og fikk venner som hun ennå har kontakt med etter 20 år. Anonymkode: c6c82...e76 Nå var jo sønnen hennes sammen med andre barn i går. Det er helt ok at han ikke er sammen med andre barn hver eneste dag. Anonymkode: a6d73...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 minister-mio skrev (4 minutter siden): Du inviterte i går, det er helt naturlig at det går mer enn et sekund før noen inviterer tilbake. Og bestemor tar jo kontakt med hilsen og bilde til barnet. Hun må også kunne kose seg i bassenget uten å be ditt barn. Ja, det ble bare liksom ekstra vondt når den kom, rett etter avvisning fra to andre og med barnet som gråter i bakgrunnen. OG nei, det er ikke vanlig at de inviterer tilbake. Derfor er det alltid JEG som inviterer. Men nå skal vi steke pizza og leie film. Anonymkode: 4ddd5...73e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå var jo sønnen hennes sammen med andre barn i går. Det er helt ok at han ikke er sammen med andre barn hver eneste dag. Anonymkode: a6d73...a6e JAda. kansje ikke ditt barn er så sosialt som mitt. JEg er selv ikke så sosial. men det er han. Anonymkode: 4ddd5...73e
minister-mio Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det ble bare liksom ekstra vondt når den kom, rett etter avvisning fra to andre og med barnet som gråter i bakgrunnen. OG nei, det er ikke vanlig at de inviterer tilbake. Derfor er det alltid JEG som inviterer. Men nå skal vi steke pizza og leie film. Anonymkode: 4ddd5...73e Pizza og film hørtes hyggelig ut! Kos dere! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): JAda. kansje ikke ditt barn er så sosialt som mitt. JEg er selv ikke så sosial. men det er han. Anonymkode: 4ddd5...73e Barn flest er sosiale, men han er et barn. Det er uansett din oppgave å lære ham at det er ok å ha en søndag sammen med mamma. Det er ok at bestemor er i bassenget med xxxx, det betyr ikke at hun ikke er glad i deg. Det du holder på med nå får sønnen din til å føle seg mislikt av alle bare fordi de ikke kan tilbringe tid med ham. Anonymkode: a6d73...a6e 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det ble bare liksom ekstra vondt når den kom, rett etter avvisning fra to andre og med barnet som gråter i bakgrunnen. OG nei, det er ikke vanlig at de inviterer tilbake. Derfor er det alltid JEG som inviterer. Men nå skal vi steke pizza og leie film. Anonymkode: 4ddd5...73e Skjønner deg godt, og har erfaring med det, men da er det VELDIG viktig at du ikke viser tristhet ovenfor sønnen din og oppmuntrer han og stemningen med å være ilag dere to! Tenk positivt på det, dere får masse kvalitetstid sammen osv. Finn på noe sammen. Om ikke bare tegne eller noe. Anonymkode: 30903...0be 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner deg godt, og har erfaring med det, men da er det VELDIG viktig at du ikke viser tristhet ovenfor sønnen din og oppmuntrer han og stemningen med å være ilag dere to! Tenk positivt på det, dere får masse kvalitetstid sammen osv. Finn på noe sammen. Om ikke bare tegne eller noe. Anonymkode: 30903...0be Jeg er ikke så god skuespiller at jeg stråler når jeg er trist. Men prøver å skjule det om jeg blir lei meg. Anonymkode: 4ddd5...73e
Daria Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Hvis barnet ditt faktisk gråter over å ikke ha noen å leke med i dag når han hadde to venner på besøk så sent som i går, er det kanskje lurt å jobbe litt med forventninger og verdens realiteter? Det er ikke alltid det passer for andre og man får ikke nødvendigvis treffe venner hver dag, det betyr ikke at man er utestengt og ensom og at mor må kompensere og trøste. At bestemor gjør noe gøy sammen med andre, betyr heller ikke at det er synd på ditt barn - de fleste besteforeldre jeg kjenner gjør et poeng av å treffe barnebarna enkeltvis for å få kvalitetstid på tomannshånd. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 Jeg prøver alltid i invitere tilbake de som inviterer mitt barn som også er 8, men det blir ila de neste to ukene liksom ikke alltid rett etterpå. Mitt barn har kanskje 10 nære venner som liker å være sammen på fritiden så jeg prøver også å rullere litt på hvem som blir invitert hit så det ikke blir at den ungen som maser mest om å komme på besøk er her mest. Ellers så setter jeg også grenser på at man ikke skal ha besøk/dra på besøk hver dag. Og når barnet har fritidsaktiviteter to dager i uken så er det også en baktanker at de dagene er vi offisielt opptatt nettopp for å ikke ha besøk. For man lærer seg moderering og aktivisering på andre måter når man begrenser den sosiale kontakten. Barnet trives godt i eget selskap og er ikke avhengig av aktivisering av jevnaldrende. Anonymkode: e2924...dc8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå