Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Noen her inne som har vært på karantene hotell? Hvordan var det der? Var det greie rom? Maten? Skal på en reise om 1 måned som jeg føler er nødvendig. Vil være fullvaksinert, men har forstått det slik at jeg likevel må på karantene hotell om ikke smitte nivået i landet jeg skal til er lavt nok.
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Anonym-bruker skrev (3 minutter siden): Noen her inne som har vært på karantene hotell? Hvordan var det der? Var det greie rom? Maten? Skal på en reise om 1 måned som jeg føler er nødvendig. Vil være fullvaksinert, men har forstått det slik at jeg likevel må på karantene hotell om ikke smitte nivået i landet jeg skal til er lavt nok. Vet ikke, men både FHI og HelseDir sier media i dag at de har kranglet med Høie og Erna om karantene i det store og hele for vaksinerte(både full og delvis) - de etatene kan ikke faglig stå for at karantene skal fortsette for vaksinerte. Altså er det en ren politisk avgjørelse som ikke bygger på medisinskfaglig begrunnelse-altså ikke forholdmessig og dermed trolig brudd på Smittevernloven og Grunnloven
Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2021 Rocka69 skrev (24 minutter siden): Vet ikke, men både FHI og HelseDir sier media i dag at de har kranglet med Høie og Erna om karantene i det store og hele for vaksinerte(både full og delvis) - de etatene kan ikke faglig stå for at karantene skal fortsette for vaksinerte. Altså er det en ren politisk avgjørelse som ikke bygger på medisinskfaglig begrunnelse-altså ikke forholdmessig og dermed trolig brudd på Smittevernloven og Grunnloven Såpass ja. Det har jeg ikke fått med meg. Må jo si jeg synes det er ganske spesielt at fullvaksinerte må på karantenehotell, når de slipper smittekarantene om man er nærkontakt. 2
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Såpass ja. Det har jeg ikke fått med meg. Må jo si jeg synes det er ganske spesielt at fullvaksinerte må på karantenehotell, når de slipper smittekarantene om man er nærkontakt. Regjeringen tar ikke alltid hensyn til faglige råd. Gjør det ikke nå, og har også gjort tidligere på helt andre områder - det er det som kalles politikk. Og da kan vi som velgere straffe dem ved neste valg
Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2021 Rocka69 skrev (5 minutter siden): Regjeringen tar ikke alltid hensyn til faglige råd. Gjør det ikke nå, og har også gjort tidligere på helt andre områder - det er det som kalles politikk. Og da kan vi som velgere straffe dem ved neste valg Det er helt sant. Hvor har du lest dette forresten?
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Anonym-bruker skrev (43 minutter siden): Det er helt sant. Hvor har du lest dette forresten? https://www.dagbladet.no/nyheter/uenige-siden-4-mai/73795719
Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2021 Rocka69 skrev (8 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/uenige-siden-4-mai/73795719 Takk for link er helt utrolig at regjeringen kan holde på sånn. Forstår det bare ikke. 1
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Anonym-bruker skrev (3 minutter siden): Takk for link er helt utrolig at regjeringen kan holde på sånn. Forstår det bare ikke. Ikke jeg heller, tror de er lei av sitte i regjering og på tinget. Fortsetter de med dette frem til valget, så blir nok Erna stortingspensjonist
Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2021 Rocka69 skrev (17 minutter siden): Ikke jeg heller, tror de er lei av sitte i regjering og på tinget. Fortsetter de med dette frem til valget, så blir nok Erna stortingspensjonist Tror nok Erna slipper å være statsminister en periode til om de fortsetter som nå ja. 2
Justlooking Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Noen her inne som har vært på karantene hotell? Hvordan var det der? Var det greie rom? Maten? Skal på en reise om 1 måned som jeg føler er nødvendig. Vil være fullvaksinert, men har forstått det slik at jeg likevel må på karantene hotell om ikke smitte nivået i landet jeg skal til er lavt nok. Aner ikke. Har bare lest at alle sakene mot de som ikke drar på karantenehotell blir henlagt. Hvorfor må de som er fullvaksinerte på hotell og også bruke munnbind?
sofie777 Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Hvordan var det der? Var det greie rom? For å svare på dette (siden ingen har gjort det). Dette er helt vanlige hotell, gjerne nær flyplassen om det er der du kommer. Rommene er ikke endret fra sånn som de var for 2 år siden når de fungerte som vanlige hotellrom. Det KAN være andre renholdsregler og du må spise maten på hotellrommet, men komforten blir ikke annerledes. Endret 23. mai 2021 av sofie777 1
Anonym-bruker Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 23. mai 2021 sofie777 skrev (2 timer siden): For å svare på dette (siden ingen har gjort det). Dette er helt vanlige hotell, gjerne nær flyplassen om det er der du kommer. Rommene er ikke endret fra sånn som de var for 2 år siden når de fungerte som vanlige hotellrom. Det KAN være andre renholdsregler og du må spise maten på hotellrommet, men komforten blir ikke annerledes. Takk for svar :)) det er jo greit å vite. Regnet jo med det var sånn. Tenkte bare om de valgte dårlige hotell, men da er hotellene greie da sikkert:) kommer med fly ja.
Anbefalte innlegg