AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Hei! Først og fremst vil jeg bare si at jeg ikke er en utspekulert drittkjerring som sitter på rumpa og skal kreve inn alle mulige stønader, men en som kun trenger litt hjelp og råd i en ufattelig kjip situasjon. Jeg er i 7 måneder gravid og er i ett meget turbulent forhold til barnefar, jeg har prøvd i utallige måneder, men jeg stanger bare i veggen av en mann som ikke er villig til å gjøre en bedring for forholdet, for at vi begge skal ha det bra. Jeg har ikke lyst til å utbrodere enkelte ting i frykt for å bli gjenkjent. Mitt spørsmål er som følger; jeg jobber 50 % og har studert 50 %(ferdig til sommeren.) Jeg tjener rundt 230.000 i året, hva kan jeg eventuelt se for meg å få i overgangsstønad? Hvor mange tusen i måneden? Dette er viktig i forhold til hvilke leiligheter jeg kan se etter.. Tusen takk på forhånd ❤️ Anonymkode: 5c10e...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Så trasig når det blir slik 😕 Dømmer deg overhodet ikke, du må jo finne ut mest mulig info for å ta avgjørelser. Håper du får fiksa og ordna det til best mulig for deg og babyen Jeg ville ringt Nav eller brukt chaten på nav.no for å høre hvordan du kan finne ut hva du har krav på. Anonymkode: c1dfd...783
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Først og fremst vil jeg bare si at jeg ikke er en utspekulert drittkjerring som sitter på rumpa og skal kreve inn alle mulige stønader, men en som kun trenger litt hjelp og råd i en ufattelig kjip situasjon. Jeg er i 7 måneder gravid og er i ett meget turbulent forhold til barnefar, jeg har prøvd i utallige måneder, men jeg stanger bare i veggen av en mann som ikke er villig til å gjøre en bedring for forholdet, for at vi begge skal ha det bra. Jeg har ikke lyst til å utbrodere enkelte ting i frykt for å bli gjenkjent. Mitt spørsmål er som følger; jeg jobber 50 % og har studert 50 %(ferdig til sommeren.) Jeg tjener rundt 230.000 i året, hva kan jeg eventuelt se for meg å få i overgangsstønad? Hvor mange tusen i måneden? Dette er viktig i forhold til hvilke leiligheter jeg kan se etter.. Tusen takk på forhånd ❤️ Anonymkode: 5c10e...9a7 Her finner du en tabell med oversikt over overgangsstønad ved forskjellige årsinntekt: https://lovdata.no/nav/rundskriv/v2-15-00 Anonymkode: 8c642...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Tusen tusen takk for svar 🥰 Har tenkt ringe mitt lokale NAV kontor å få til et møte fysisk. Anonymkode: 5c10e...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Står veldig greit forklart her. https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/overgangsstonad Anonymkode: 57a21...318
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Tusen takk for link! Den hjalp veldig ❤️ Anonymkode: 5c10e...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for link! Den hjalp veldig ❤️ Anonymkode: 5c10e...9a7 Så bra 😊 Ønsker deg lykke til. Anonymkode: 57a21...318
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Får du støtte/lån fra Lånekassen? Da kan du få ekstra stipend også etter du er ferdig studert, i X antall måneder. Anonymkode: eba24...756
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Ja, jeg har fått 4200 kroner i måneden fra Lånekassen, gjelder det ekstra stipendet for studier som kun regnes som deltidsstudier og? Anonymkode: 5c10e...9a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå