AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Hei I fjor sommer ble jeg sykemeldt en liten uke fordi jeg var helt kjørt. Legen diagnostiserte det med angst pga de fysiske symptomene jeg hadde. Fikk litt medisiner, funket ikke, så fikk jeg cipralex, som jeg ikke rakk og ta fordi jeg var blitt gravid. Torde derfor ikke ta noen medisiner. Svangerskapet gikk strålende, fødselen i mars gikk strålende, alt har vært fint og flott og jeg har vært på en rosa sky 😊 Kjenner derimot nå at symptomene kommer tilbake. Kjenner meg tung i armene og det knitrer i hender og føtter, jeg er svimmel og kan ikke bevege meg raskt for jeg bommer gjerne på dører osv, veldig susete i hodet, jeg har hjertebank og skvetter hele tiden. Det er veldig ubehagelig og jeg får ikke sove. Om kvelden blir det gjerne verre med en god dose kvalme. Det de vanskelige følelsene kommer av, er ikke noe jeg får gjort med. Alt jeg klarer er å fokusere på barna mine. Når det kun er meg og dem, går det faktisk veldig bra, men jeg kan ikke kaste ut mannen heller.. Barna trenger pappaen sin, han er flott. Jeg fullammer, og er redd for å avslutte ammingen pga medisiner. Er det noen som har vært i lignende situasjon og hva gjorde dere som hjalp? Anonymkode: 4d777...f65
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei I fjor sommer ble jeg sykemeldt en liten uke fordi jeg var helt kjørt. Legen diagnostiserte det med angst pga de fysiske symptomene jeg hadde. Fikk litt medisiner, funket ikke, så fikk jeg cipralex, som jeg ikke rakk og ta fordi jeg var blitt gravid. Torde derfor ikke ta noen medisiner. Svangerskapet gikk strålende, fødselen i mars gikk strålende, alt har vært fint og flott og jeg har vært på en rosa sky 😊 Kjenner derimot nå at symptomene kommer tilbake. Kjenner meg tung i armene og det knitrer i hender og føtter, jeg er svimmel og kan ikke bevege meg raskt for jeg bommer gjerne på dører osv, veldig susete i hodet, jeg har hjertebank og skvetter hele tiden. Det er veldig ubehagelig og jeg får ikke sove. Om kvelden blir det gjerne verre med en god dose kvalme. Det de vanskelige følelsene kommer av, er ikke noe jeg får gjort med. Alt jeg klarer er å fokusere på barna mine. Når det kun er meg og dem, går det faktisk veldig bra, men jeg kan ikke kaste ut mannen heller.. Barna trenger pappaen sin, han er flott. Jeg fullammer, og er redd for å avslutte ammingen pga medisiner. Er det noen som har vært i lignende situasjon og hva gjorde dere som hjalp? Anonymkode: 4d777...f65 Du kan ta cipralex når du ammer. Anonymkode: deeb2...a80
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan ta cipralex når du ammer. Anonymkode: deeb2...a80 Ja det vet jeg, men jeg tør ikke begynne på det uten samråd med lege. Det var heller ikke det jeg spurte om 😊 Anonymkode: 4d777...f65
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Har du vært til lege og tatt blodprøver for å utelukke at de fysiske symptomene dine ikke skyldes at du mangler vitaminer/jern/ stoffskifte? Anonymkode: 98312...02f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du vært til lege og tatt blodprøver for å utelukke at de fysiske symptomene dine ikke skyldes at du mangler vitaminer/jern/ stoffskifte? Anonymkode: 98312...02f Ja, vi har tatt alle prøver. Jeg hadde lavt jern i graviditeten, men tok jerntilskudd som ikke hjalp nevneverdig. Nivået var fint på 6 ukerskontroll. Ellers er alt av nivåer fine, stoffskiftet er normalt. Anonymkode: 4d777...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå