Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en snart 15 år gammel gutt som har kjæreste. De har vært det noen måneder. Hun er like gammel som han. Nå kom spørsmålet om overnatting. Jeg mener nei. De må være fylt minst 16 år. Er dere enig? 

Anonymkode: b242a...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en snart 15 år gammel gutt som har kjæreste. De har vært det noen måneder. Hun er like gammel som han. Nå kom spørsmålet om overnatting. Jeg mener nei. De må være fylt minst 16 år. Er dere enig? 

Enig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Personlig, fra en som ble voldtatt på den tiden, føler jeg du skal se ann tenåringene.

Du legger mye press på dem ved å nekte. For da har du fortalt dem hva overnatting betyr.

(Jeg føler ungdom i dag i større grad har andre interesser enn de voksne. Men nå reiste ungene mine på organisasjonstur når de ville pule.)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ja, med forutsetning at du sover mellom dem.

Anonymkode: ea4da...f0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde sagt ja, med forutsetning at du sover mellom dem.

Anonymkode: ea4da...f0b

😂😂😂🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt du sier ja eller nei, så har de sex uansett, om det er det de ønsker. Overnatting er en koselig syssel som ikke betyr sex. For sex kan de ha når som helst. 

De forstår at du kan mistenke sex ved overnatting, og blir kanskje mer forsiktige av den grunn, og velger å ikke gjøre det. Men det vet man jo ikke. Poenget mitt er at de ligger sammen uansett om du sier ja eller nei. Det eneste du gjør, er å skape en slags splid med barnet ditt, hvor du sier at hans seksualliv ikke er "viktig" før han fyller 16, for da er han lovlig. 

Anonymkode: dbe75...6c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (24 minutter siden):

Personlig, fra en som ble voldtatt på den tiden, føler jeg du skal se ann tenåringene.

Du legger mye press på dem ved å nekte. For da har du fortalt dem hva overnatting betyr.

(Jeg føler ungdom i dag i større grad har andre interesser enn de voksne. Men nå reiste ungene mine på organisasjonstur når de ville pule.)

Tenkte at hun kunne overnattet hvis vi hadde eget rom og egen seng til henne. Men p.t har vi ikke det. 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenkte at hun kunne overnattet hvis vi hadde eget rom og egen seng til henne. Men p.t har vi ikke det. 😊

Hvordan gjør dere det med kompisovernatting? Flatseng ved hans seng?

Anonymkode: 5f26e...60d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorvidt du sier ja eller nei, så har de sex uansett, om det er det de ønsker. Overnatting er en koselig syssel som ikke betyr sex. For sex kan de ha når som helst. 

De forstår at du kan mistenke sex ved overnatting, og blir kanskje mer forsiktige av den grunn, og velger å ikke gjøre det. Men det vet man jo ikke. Poenget mitt er at de ligger sammen uansett om du sier ja eller nei. Det eneste du gjør, er å skape en slags splid med barnet ditt, hvor du sier at hans seksualliv ikke er "viktig" før han fyller 16, for da er han lovlig. 

Anonymkode: dbe75...6c0

Du har mange gode poeng. Synes dette var litt vanskelig å svare dem på jeg. Hva er rett og galt. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke ha eller være på overnatting av det motsatte kjønn før jeg flyttet ut nesten 😂 men hadde sex i hauger og lass for å si det slik.

men uansett kan han ikke bare overnatte så kan døra være åpen?

Anonymkode: 790f5...dbf

• Liker 1
Skrevet

Syns kjæresteovernatting er tull. De har hele dagen å være sammen på. Ja, jeg vet at de kan ha sex når som helst. Men det er ikke noe jeg som mor vil legge opp til.  

Kall meg gjerne gammeldags. Men det er noe jeg lever fint med 😄

• Liker 4
Skrevet
Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Syns kjæresteovernatting er tull. De har hele dagen å være sammen på. Ja, jeg vet at de kan ha sex når som helst. Men det er ikke noe jeg som mor vil legge opp til.  

Kall meg gjerne gammeldags. Men det er noe jeg lever fint med 😄

Jeg synes kjæresteovernatting er undervurdert. Det gir en mye mer dypere kobling mellom paret og det bringer foreldrene mye mer inn i relasjonen. Det gjør det å være kjærester til noe mer seriøst enn å skryte til venner.

Og du er ikke gammeldags, du er hypermoderne. 

• Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet

Det synes jeg du skal gi tillatelse til.  Hva galt kan skje liksom..

Skrevet
Druid skrev (1 minutt siden):

Jeg synes kjæresteovernatting er undervurdert. Det gir en mye mer dypere kobling mellom paret og det bringer foreldrene mye mer inn i relasjonen. Det gjør det å være kjærester til noe mer seriøst enn å skryte til venner.

Og du er ikke gammeldags, du er hypermoderne. 

Hypermoderne faktisk😄 Har vokst opp slik selv også. Med en mor som er pinsevenn.  Ikke mye hypermoderne med min mor😂

Jeg tenker at jeg som forelder kan bli like godt kjent med kjærestene til barna, selv om de ikke overnatter her. 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her måtte kjæresten ligge på gjesterommet da de ble kjærester 4 mnd. før de fylte 16 selv om jeg visste at de hadde hatt sex. Jeg ville ha mitt på det «tørre» dersom det plutselig skulle ende i en graviditet. 
Nå er de straks 18 og er fortsatt sammen og sover selvsagt i samme seng. 

Anonymkode: ec336...406

Skrevet

Vet om en som hadde kjæresten sin på overnatting på den alderen der. 

Hun ble presset til å ha sex og sliter med seg selv i etterkant. Hun ble voldtatt i sin egen seng i sin «trygge» hjem. 

Hadde sagt nei av den grunn. Hjemme skal oppleves trygt.

Skrevet
Hannah80 skrev (10 minutter siden):

Hypermoderne faktisk😄 Har vokst opp slik selv også. Med en mor som er pinsevenn.  Ikke mye hypermoderne med min mor😂

Jeg tenker at jeg som forelder kan bli like godt kjent med kjærestene til barna, selv om de ikke overnatter her. 😀

Du vil bli overasket. Vi liker å tro at vi utvikler oss raskt og at utviklingen går bare en vei. Men pinsebevegelsen er en relativ ny retning som var i reaksjon til hva som kom før det.

Ut av det vokste et moralbegreper som ikke fantes før.

Så kom det motreaksjoner mot dette igjen, som åpnet for at ungdommer i større grad skulle utvikle seg. 

Og nå er vi på full fart tilbake til din mors virkelighetsoppfatning. Annen bevegrunn og kommunisert anderledes, men ikke langt fra like strengt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...