Blue_84 Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Hei jeg er gravid i uke 11 i dag, var på ultralyd i uke 7 + 1 og da fikk vi sett et bankende hjerte. Nå er jeg redd for at barnet ikke lever, har lest så mye, samt at jeg har noen muskelknuter i underlivet som jeg bekymrer meg for. Jeg har generelt hatt lite symptomer, så er nokså frisk. I sist uke kastet jeg opp, 2 ganger på en dag, ellers er jeg små kvalm inni mellom. hvor stor er sjangsen for MA? skal på ultralyd om en uke.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Hvis du så et bankende hjerte på ultralyd i uke 7 er det en 91% sjanse for at det går bra (https://datayze.com/miscarriage-chart) Den første tiden er like nervepirrende for alle, om det er noen trøst. Lykke til på ultralyd Anonymkode: c0005...f0f
Blue_84 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2021 Tusen takk leser her inne om at det er flerne som får kontra beskjed om at barnet ikke lever lengre. men det er Kansje noen få.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 De som opplever MA henger nok oftere på forum fordi de leter etter støtte. Jeg har opplevd MA i uke 11, men da var det aldri utviklet noe foster. Første UL var i uke 11 og det var helt tomt. Anonymkode: 4d416...132
Blue_84 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2021 Pga, tidligere spontanabort, og myomer. derfor får jeg tettere oppfølgning. ok, så flere av de som har MA har kansje ikke vært på tidlig ultralyd?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Alle gravide er redd for dette.. Det er tydeligvis bare en del av det. Jeg var livredd selv selvom jeg aldri har opplevd MA, SA eller vært gravid før. Hadde derfor TUL i uke 7,8 og 12. Trodde hver dag at det skulle gå gale. Nå sitter jeg er i uke 20 og var på OUL forrige uke og alt var flott. Fortsatt bekymret for at det skal gå gale, men ikke like mye som før uke 12 😊 Anonymkode: 075c2...074
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Hvis du er bekymret ville jeg bestilt ekstra ul på Volvat eller annet sted. Og samtidig fått en grundig utredning av om myomene dine utgjør noe risiko. Jeg hadde en MA i fjor høst. Den skjedde i uke 8. Ingen smerter eller blødning, merket bare at alle svangerskapssymptomer (kvalme, trøtthet,ømme pupper) forsvant nesten over natten. Nå er jeg gravid i uke 15 og sist jeg tok ul var i uke 12-13. Da så alt ok ut. Jeg har ett stort myom. Det er ca.10 cm og sitter utenfor livmor, dypt nede i bekkenet på ene siden. Gynekologene sier myomet har ingenting å si for graviditeten, og at det kan ikke ha vært grunnen til MAen. Men dette kommer jo veldig an på hvor myomene sitter. Hvor sitter dine myomer og hvor store er de? Anonymkode: dd2e7...a55
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 8 minutter siden, Blue_84 said: Pga, tidligere spontanabort, og myomer. derfor får jeg tettere oppfølgning. ok, så flere av de som har MA har kansje ikke vært på tidlig ultralyd? De fleste som har opplevd MA har ikke sett et bankende hjerte i uke 7 nei Jeg oppdaget MA i uke 9, da hadde jeg ikke vært på noe ultralyd før det. Embryo hadde sluttet å utvikle seg i uke 5. Anonymkode: c0005...f0f
Blue_84 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2021 Tusen takk for god støtte og tilbakemeldinger skal på ultralyd neste mandag, gynekologen kjenner meg godt og sykdoms historier i forhold til myomer. Slik som de ligger nå mener han ikke vil påvirke graviditeten. De piggere ikke inne i livmoren. Men mer utpå. De er små. vet at de ofte vil vokse av graviditets hormoner. Men kjenner meg roligere nå 🙂
prettylittlemisfit Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Sannsynligheten/sjansen for MA er liten, men dessverre skjer det noen ganger. Tror nok at alle gravide er redde for at noe skal skje. Oppdaget det i uke 12, hadde slutta å vokse i uke 8-9. Hadde sett bankende hjerte i uke 7. Får tidlig UL pga exu og underliggende sykdom. Ingen smerter eller blødning. Symptomene forsvant gradvis fra uke 10, hadde kasta opp fra uke 6. Men, som sagt over her, er du bekymret kan du bestille privat UL. Lykke til ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå