AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Matchet med en flott kar og vi skrev et par uker før vi møttes. Har datet i noen uker nå, men i går fikk en venninne han opp på Tinder med avstand som viste at han ikke var hjemme hos seg selv+at det stod nylig aktiv. Nå er jo jeg nysgjerrig på om han bare sweiper eller om han begynner å chatte/chatter med noen også. Hvordan kan jeg ta opp dette på en veldig casual måte?? Vil ikke angripe han men må samtidig få svar på det....... Vi har ikke snakket om å være monogame men kan være greit å ta den praten samtidig........ Avslutter ikke automatisk hvis det viser seg at han chatter med noen da får han muligheten til å avslutte det først. Anonymkode: 6b7f9...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Han er i det minste villig til å risikere relasjonen med deg uten å nøle. Han vet han plutselig kan snakke med dine venninner uten å vite det. Mine venninner får opp min date, og har snakket med han uten at han vet det å Tinder, messenger og snap. Han bedyrer eksklusivitet, og aner ikke at jeg vet det er løgn. Anonymkode: bbc94...3f0 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Jeg opplevde akkurat det samme. Merket selv at daten forflyttet seg på Tinder idet jeg var inne og leste gamle meldinger mellom oss (vi meldte da på sms/messenger og ikke Tinder). Ble usikker på om han bare var inne tilfeldig som meg selv og var obs noen dager. I mellomtiden matchet han med en venninne av meg som begynte å lure på om ikke dette var mannen jeg hadde fortalt om, noe det jo var. Det var han som hadde spurt meg om jeg datet andre, noe jeg avviste. Han bekreftet da at også han ikke datet andre enn meg. Det er tydeligvis stor forskjell på det å date og det å holde mulighetene åpne for menn. Jeg tenker jo at jeg neppe synes å være et spesielt godt catch dersom han fortsatt leter videre. Valgte å avslutte umiddelbart og forklarte at jeg oppdaget at han fortsatt var aktiv på Tinder. Jeg er så lei av å være noens tidsfordriv og orker ikke risikere å bli mere såret enn nødvendig. Fyren var kjekk, fantastisk grei og absolutt en jeg ville sjekket ut videre fremover, men har satt fokus på selvrespekt etter litt for mange dårlige opplevelser. Angerer ikke et sekund på at jeg avsluttet med en som tydeligvis verken var spesielt interessert i meg eller hadde et snev av respekt for meg som person. Anonymkode: aa009...6bf 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Matchet med en flott kar og vi skrev et par uker før vi møttes. Har datet i noen uker nå, men i går fikk en venninne han opp på Tinder med avstand som viste at han ikke var hjemme hos seg selv+at det stod nylig aktiv. Nå er jo jeg nysgjerrig på om han bare sweiper eller om han begynner å chatte/chatter med noen også. Hvordan kan jeg ta opp dette på en veldig casual måte?? Vil ikke angripe han men må samtidig få svar på det....... Vi har ikke snakket om å være monogame men kan være greit å ta den praten samtidig........ Avslutter ikke automatisk hvis det viser seg at han chatter med noen da får han muligheten til å avslutte det først. Anonymkode: 6b7f9...6a2 Hvis dere har datet i noen uker etter å ha skrevet i et par uker har han vel hatt god tid til å avslutte annet til nå? Tenker at man bør vite ganske kjapt om noe er interessant eller ikke og da fortsetter man ikke å lete etter, chatte med eller date andre i tillegg til deg 😉 Anonymkode: aa009...6bf 3
Værre Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Derfor nytter det ikke å treffe mannen/dama si på Tinder. De som har vært der i årevis er skadet og alltid på leting etter noe bedre. Du er sikkert dame # 17 han har lurt siste 5 år. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Bra det ikke bare er meg 😅 Datet en jeg opplevde som ordentlig og genuin, smart og voksen (begge er 40++). Han var veldig «på», masse hjerter og meldinger. Jeg har dårlig erfaring med menn som er intense veldig tidlig, fort opp, fort ned, men han ba meg senke guarden. Ønsker om å treffes ofte, etter hvert hjemmedate og sex. Så fikk jeg melding fra en venninne (en av mine nærmeste), han hadde sveipet henne samme dag (tinder gold). Han vet hva hun heter og har sett bilde, fikk aldri svar på om det var med vilje, eller en glipp. Jeg sendte ham melding og sa at jeg var litt overrasket over at han fortsatt var aktiv på Tinder. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å avslutte, bare ta ett skritt tilbake, men det dabbet av og han sluttet til slutt å svare på meldinger. Jeg angrer på at jeg ikke lot ham forklare nærmere, men jeg ble lei meg og skuffet, sendte et par sarkastiske meldinger. For meg var det at han var så veldig på samtidig som han tydeligvis fortsatt så etter nye som var kjipt. Jeg slettet min Tider da vi hadde chattet et par dager, ville holde fokus. Hadde han vært mer laidback hadde jeg kanskje ikke tenkt så mye over det. Hadde han bare fortsatt å chatte med tidligere matcher og skjult profilen sin f.eks., det hadde jo ikke gått så lang tid, men den evinnelige «kanskje finner jeg noen bedre»-greia orker jeg ikke 😝 Anonymkode: f103f...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Auch...... Skjønner at han antakeligvis har driti seg ut ja! Han skal i hvert fall på sjansen til å forklare seg før han forsvinner helt. En råflott venninne trykket liker på han men han har ikke matchet. Krysser fingrene for at det ikke skjer ffør evt etter at jeg har pratet med han.🙄 Anonymkode: 6b7f9...6a2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Værre skrev (2 timer siden): Derfor nytter det ikke å treffe mannen/dama si på Tinder. De som har vært der i årevis er skadet og alltid på leting etter noe bedre. Du er sikkert dame # 17 han har lurt siste 5 år. Hvor skal man møte folk da dersom man er voksen, men har ansvar for barn og lite alenetid? Jeg har selv vært på Tinder i flere år. Pauser/sletter profilen når jeg dater noen. Jeg er veldig lei Tinder, men ser på det som en mulighet for å holde døren på gløtt hvis det mot formodning skulle dukke opp noe bra. Folk tror kanskje jeg er kjempeaktiv hvis de har observert meg der ofte over tid. Greia er heller at jeg er kresen og lite aktiv der inne 😅 Han siste jeg møtte som jeg avsluttet med var relativt ny på Tinder. Der tenkte jeg at vi var i ulike deler av prosessen rundt et brudd og også i Tinder-løpet. Jeg er seriøs, lei og vil finne noe bra og komme meg vekk far Tinder. Han hadde hatt kjærlighetssorg over tid, men insisterte på at han var seriøs og klar for noe nytt og varig. Tror nok han ble litt bitt av Tinder-basillen og syntes det var fryktelig spennende å sjekke ut et nytt og brennhett marked for hans del. Han får bare lete rundt, men jeg gidder ikke være noens second best eller lengre bak i rekkene. Tenker folk er ulike og det finnes da noen som er seriøse, men som ikke har funnet tilsvarende gjengjeldt på Tinder. På samme måte finnes det folk som sier (og muligens selv også ønsker/tror) de er seriøse uten at de har fokus og selvkontroll nok til å være nettopp det. Da tenker jeg dette med lojalitet og seriøsitet vil være et problem uavhengig av Tinder som sjekkearena. Noen elsker oppmerksomhet, mens andre er fornøyde med oppmerksomhet fra den de selv gir oppmerksomhet til. Anonymkode: aa009...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Min er tydeligvis også på Tinder fortsatt. Ikke at vi har snakket om det men jeg oppdaget at km avstand har endret seg noe den aldri gjør når han er hjemme. Skal jo ikke si noe iom at jeg har vært innom selv også men ja. Anonymkode: c5513...a7b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Auch...... Skjønner at han antakeligvis har driti seg ut ja! Han skal i hvert fall på sjansen til å forklare seg før han forsvinner helt. En råflott venninne trykket liker på han men han har ikke matchet. Krysser fingrene for at det ikke skjer ffør evt etter at jeg har pratet med han.🙄 Anonymkode: 6b7f9...6a2 Tenk deg godt om i forkant. Hva vil du egentlig? Vil du gi han en sjanse er det kanskje greit å gi det litt tid og heller akseptere at han "titter" litt rundt. Dersom han matcher og går i dialog med en venninne av deg kan du jo ta det opp da. Vit at dersom du tar det opp nå vil han bare finne metoder for å skjule kortet og også finne ut hvem som er dine venninner og det vil bli vanskeligere å finne sikkert ut av senere. Hvis han ikke har skjult km-stand tidligere vil han nok ihvertfall gjøre det nå. Finn ut hva du vil og ta evt praten da. Tenker det aldri er dumt å ha litt selvrespekt og be han velge om han vil fortsette med deg eller fortsette å se etter andre. Han må bare vite at han ikke får i både pose og sekk. Bra damer blir oftest tatt for gitt, noe som er fryktelig irriterende. Da hjelper det lite at mannfolka angrer etterpå. Jeg får en støkk i meg ved en sånn start og det gjør noe med tilliten videre i forholdet. Har lært meg at jeg ikke gidder mer av dette. Anonymkode: aa009...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min er tydeligvis også på Tinder fortsatt. Ikke at vi har snakket om det men jeg oppdaget at km avstand har endret seg noe den aldri gjør når han er hjemme. Skal jo ikke si noe iom at jeg har vært innom selv også men ja. Anonymkode: c5513...a7b Jeg titter av og til tilbake på mld i chatten eller viser bilder til venner hvis jeg møter noen ute og snakker om daten. Da ser det jo ut som at jeg også er aktiv, men er ikke aktiv i form av at jeg leter videre. Det tok lang tid før jeg forstod at jeg kunne pause profilen og likevel kunne se og chatte med daten 😉 Så det er muligheter for at de ikke er aktive slik vi tenker, men om de er det vet de garantert å forklare seg ut av problemet på en måte så du blir den angripende og paranoide part som de har problemer med å stole på videre. De verste tullingene lurer seg unna alt. Vær rolig og kald og tenk gjennom hva du vil er mitt råd. Om du vet at du ikke vil gå videre dersom han er useriøs blir ikke tapet like stort når du får bekreftelse på noe du har mistenkt. Ved å spørre for tidlig kan han lett lyve og du får aldri vite sikkert hva som egentlig var sant og ikke. Anonymkode: aa009...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg titter av og til tilbake på mld i chatten eller viser bilder til venner hvis jeg møter noen ute og snakker om daten. Da ser det jo ut som at jeg også er aktiv, men er ikke aktiv i form av at jeg leter videre. Det tok lang tid før jeg forstod at jeg kunne pause profilen og likevel kunne se og chatte med daten 😉 Så det er muligheter for at de ikke er aktive slik vi tenker, men om de er det vet de garantert å forklare seg ut av problemet på en måte så du blir den angripende og paranoide part som de har problemer med å stole på videre. De verste tullingene lurer seg unna alt. Vær rolig og kald og tenk gjennom hva du vil er mitt råd. Om du vet at du ikke vil gå videre dersom han er useriøs blir ikke tapet like stort når du får bekreftelse på noe du har mistenkt. Ved å spørre for tidlig kan han lett lyve og du får aldri vite sikkert hva som egentlig var sant og ikke. Anonymkode: aa009...6bf Hvordan kan TS finne ut, uten å spørre ham? Anonymkode: ffb13...f78
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan TS finne ut, uten å spørre ham? Anonymkode: ffb13...f78 Har vært inne og kikket selv nå og kilometeren er endret så jeg vet at han har vært aktiv ved å se det selv....... Jeg hadde gjort så jeg var skjult men matchen og chatten vår ligger der fremdeles. Skal spørre med et åpent sinn han skal få forklare seg uten å bli angrepet for de.t Anonymkode: 6b7f9...6a2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan TS finne ut, uten å spørre ham? Anonymkode: ffb13...f78 Hvis personen er dønn ærlig er det selvsagt best å bare spørre rett ut. Dessverre har flere erfart at det sjelden er så enkelt og da fortsetter man kanskje å lure eller oppdager i ettertid at man likevel ble lurt? Jeg tenker det er lurt å gi ting litt tid dersom hun er sikker på at hun ønsker å fortsette med mannen. Det er jo mulig mannen blir seriøs, men ikke er helt sikker riktig enda. Ved å gi det bedre tid gir det også større muligheter for avklaringer dersom venner ser mannen aktiv der inne og evt også matcher og skriver med mannen. Sånne ting gir jo sikre svar, men det er lite hyggelig dersom det skjer. Først og fremst må hun finne ut hva hun vil. For dersom hun vet at hun ikke er så interessert dersom han leter videre er det mye lettere å stå i situasjonen dersom den kommer. Da er det mindre skuffelse og også enklere å bare kutte av tvert og forklare hvorfor med en god grunn. Jeg mente bare å si at det kanskje ikke er lurt å handle overilt akkurat nå 😉 Anonymkode: aa009...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært inne og kikket selv nå og kilometeren er endret så jeg vet at han har vært aktiv ved å se det selv....... Jeg hadde gjort så jeg var skjult men matchen og chatten vår ligger der fremdeles. Skal spørre med et åpent sinn han skal få forklare seg uten å bli angrepet for de.t Anonymkode: 6b7f9...6a2 Bare husk at det er forkjell på det å åpne appen og det å søke aktivt eller chatte med andre der inne. Tror du han vil svare deg ærlig? Husker jeg ble anklaget for noe liknende i startfasen av min tid på Tinder. Jeg ble potte sur fordi jeg virkelig ikke hadde vært aktiv på Tinder. Men jeg hadde absolutt sett på meldinger med fyren jeg datet og hadde stolt vist han frem til venninner. Han ville se på profilen min for å tro på det jeg sa. Jeg avsluttet der og da og anså han som sykelig sjalu og meget kontrollerende. Nå tenker jeg at han kanskje bare visste mer om Tinder enn meg, men jeg syntes likevel det var drøyt å ta opp på date nr. 1 eller 2 (husker ikke helt, men vi møttes knapt). Anonymkode: aa009...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg titter av og til tilbake på mld i chatten eller viser bilder til venner hvis jeg møter noen ute og snakker om daten. Da ser det jo ut som at jeg også er aktiv, men er ikke aktiv i form av at jeg leter videre. Det tok lang tid før jeg forstod at jeg kunne pause profilen og likevel kunne se og chatte med daten 😉 Så det er muligheter for at de ikke er aktive slik vi tenker, men om de er det vet de garantert å forklare seg ut av problemet på en måte så du blir den angripende og paranoide part som de har problemer med å stole på videre. De verste tullingene lurer seg unna alt. Vær rolig og kald og tenk gjennom hva du vil er mitt råd. Om du vet at du ikke vil gå videre dersom han er useriøs blir ikke tapet like stort når du får bekreftelse på noe du har mistenkt. Ved å spørre for tidlig kan han lett lyve og du får aldri vite sikkert hva som egentlig var sant og ikke. Anonymkode: aa009...6bf Joda jeg vet det (han har slått av aktivstatus) men rart han kun gjør det når han er der han er nå da🙄 Tror ikke han viser bilde av meg til moren sin liksom 😂 å vi har ikke snakka på tinder siden dag en (var rett over på snap) for en evighet siden. Jaja dette blir vel et tema også når vi skal ha praten etterhvert 🤐 Anonymkode: c5513...a7b
Jr.Garcon Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg opplevde akkurat det samme. Merket selv at daten forflyttet seg på Tinder idet jeg var inne og leste gamle meldinger mellom oss (vi meldte da på sms/messenger og ikke Tinder). Ble usikker på om han bare var inne tilfeldig som meg selv og var obs noen dager. I mellomtiden matchet han med en venninne av meg som begynte å lure på om ikke dette var mannen jeg hadde fortalt om, noe det jo var. Det var han som hadde spurt meg om jeg datet andre, noe jeg avviste. Han bekreftet da at også han ikke datet andre enn meg. Det er tydeligvis stor forskjell på det å date og det å holde mulighetene åpne for menn. Jeg tenker jo at jeg neppe synes å være et spesielt godt catch dersom han fortsatt leter videre. Valgte å avslutte umiddelbart og forklarte at jeg oppdaget at han fortsatt var aktiv på Tinder. Jeg er så lei av å være noens tidsfordriv og orker ikke risikere å bli mere såret enn nødvendig. Fyren var kjekk, fantastisk grei og absolutt en jeg ville sjekket ut videre fremover, men har satt fokus på selvrespekt etter litt for mange dårlige opplevelser. Angerer ikke et sekund på at jeg avsluttet med en som tydeligvis verken var spesielt interessert i meg eller hadde et snev av respekt for meg som person. Anonymkode: aa009...6bf Bra innlegg👍! 1
Scoops Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Dette må jeg spørre om og, lurer på om han jeg dater er der inne enda. Jeg slettet min tinder, og det fikk han med seg så han var ihvertfall innpå en god stund etter jeg slettet. Skulle bare tatt min og på pause så jeg hadde hatt samtalen og bildene men det tenkte jeg ikke på. Uansett syns jeg det er feil visst han fremdeles er der
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Hva betyr det å sette Tinder på pause? Vil det komme opp at du er i et forhold og derfor ikke aktuell for date? Hva kommer opp for andre når du har satt din Tinder på pause?Jeg spør fordi jeg aldri har hatt Tinder. Anonymkode: ffb13...f78
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva betyr det å sette Tinder på pause? Vil det komme opp at du er i et forhold og derfor ikke aktuell for date? Hva kommer opp for andre når du har satt din Tinder på pause?Jeg spør fordi jeg aldri har hatt Tinder. Anonymkode: ffb13...f78 Du skjuler bare profilen din så ingen nye får den opp, men du kan fortsatt chatte med de du alt har matchet med (litt usikker på om du også kan matche med folk du alt har sveipet på, hvis de har Tinder gold f.eks.). Jeg synes det er greit å fokusere på en, eller i hvert fall noen få, av gangen. Slutter å sveipe og skjuler profilen om jeg har god tone med noen, ev. har fått flere matcher med litt potensial. Sletter Tinder om det blir flere dater (med samme person). Har konkludert med at man aldri blir ferdig med hesteløpet om man stadig tilsetter nye hester 😄 Fikk meg akkurat en skikkelig smekk, dessverre ikke alle som tenker slik. Nå er det lang Tinderpause, jeg er ikke laget for nettdating. Har heldigvis noen tidligere flørter som vil treffes. Anonymkode: f103f...a7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå