AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 I dag er jeg så fortvilt å lei meg og tårene triller. Vi har slitt ganske lenge i forholdet og det største problemet for meg er hans værememåte når han ikke får gjøre som han vil og hvordan han er når han blir irritert. Uansett i dag tidlig kløp barnet vårt han i brystvorta. Det pleier å gjøre det, men dette synes samboer er vondt. I dag hørte jeg at han sa du må være snill me pappa, heller kose etc. Deretter hører jeg at barnet begynner å grine som om det har veldig vondt. Jeg går inn å spørr hva skjedde og da smiler ssmboer å sa at han kløp hun i brystvorta. Jeg ble helt satt ut og det eneste jeg klarte å si, du gjorde ikke det? + Det var voksent av deg! Når vi kom ned sa jeg til han at det der gjør du aldri mer igjen, at han må lære seg å regulere seg etc. Barnet er ikke 2 år før i sommer😟 Samboer reagerer med å bli irritert å er ikke litt ydmyk. Han legger det over meg, at jeg tok i armen til barnet i går når det var slem. Jeg tok barnet i nevnen og flyttet det kun, for å så prate med det om situasjonen. Barnet vårt ble helt rød rundt brytsvorta og det er fortsatt et lite merke der😟 Jeg er så lei meg og i det dette skjedde kjente jeg at all min respekt for samboer forsvant helt! Det har vært en del situasjoner tidligere som hari gitt meg samme følelsen, spes hvordan han snakker til oss når han blir sint. Dette her sliter jeg å ta innover meg og det gjorde det ebda verre i måten han var på etterpå han gjorde dette mot barnet vårt😟 Jeg vet at det ikke går å snakke med han om dette. Samboer har nok masse fruststasjon inni seg pga stress og nok pga han er misfornøyd med forholdet våres. Han mener jeg kjefter på han hele tiden. Jeg sier i fra og da er det kjefing. Han er knapt hjemme og jeg har alt ansvar med barna/hjemmet! Jeg er redd for hva han kan finne på å gjøre når han kan gjøre sånne ting mot et lite barn😟 Hvordan hadde dere reagert om der var deres samboer gjorde noe sånn? Anonymkode: 52a53...840
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Hadde sagt at "dette gjør du aldri igjen , hvis ikke tar jeg barnet og drar!" Anonymkode: d20e6...34f 18
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Dette er jo vold. Ta bilde av skaden, du kan trenge det som dokumentasjon senere. Anonymkode: 70a1b...4fa 24
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I dag er jeg så fortvilt å lei meg og tårene triller. Vi har slitt ganske lenge i forholdet og det største problemet for meg er hans værememåte når han ikke får gjøre som han vil og hvordan han er når han blir irritert. Uansett i dag tidlig kløp barnet vårt han i brystvorta. Det pleier å gjøre det, men dette synes samboer er vondt. I dag hørte jeg at han sa du må være snill me pappa, heller kose etc. Deretter hører jeg at barnet begynner å grine som om det har veldig vondt. Jeg går inn å spørr hva skjedde og da smiler ssmboer å sa at han kløp hun i brystvorta. Jeg ble helt satt ut og det eneste jeg klarte å si, du gjorde ikke det? + Det var voksent av deg! Når vi kom ned sa jeg til han at det der gjør du aldri mer igjen, at han må lære seg å regulere seg etc. Barnet er ikke 2 år før i sommer😟 Samboer reagerer med å bli irritert å er ikke litt ydmyk. Han legger det over meg, at jeg tok i armen til barnet i går når det var slem. Jeg tok barnet i nevnen og flyttet det kun, for å så prate med det om situasjonen. Barnet vårt ble helt rød rundt brytsvorta og det er fortsatt et lite merke der😟 Jeg er så lei meg og i det dette skjedde kjente jeg at all min respekt for samboer forsvant helt! Det har vært en del situasjoner tidligere som hari gitt meg samme følelsen, spes hvordan han snakker til oss når han blir sint. Dette her sliter jeg å ta innover meg og det gjorde det ebda verre i måten han var på etterpå han gjorde dette mot barnet vårt😟 Jeg vet at det ikke går å snakke med han om dette. Samboer har nok masse fruststasjon inni seg pga stress og nok pga han er misfornøyd med forholdet våres. Han mener jeg kjefter på han hele tiden. Jeg sier i fra og da er det kjefing. Han er knapt hjemme og jeg har alt ansvar med barna/hjemmet! Jeg er redd for hva han kan finne på å gjøre når han kan gjøre sånne ting mot et lite barn😟 Hvordan hadde dere reagert om der var deres samboer gjorde noe sånn? Anonymkode: 52a53...840 Skjønner at du ble sint! men det er en ting å gjøre det samme barnet gjorde tilbake for å vise at det er vondt, når det er en sånn ting. En helt annen ting rr å være voldelig eller kapabel til å slå barn, det tror jeg ikke han er selv om han «kløyp tilbake» han reagerte nok med å bli irritert på deg og ikke ydmyk fordi det sikkert var litt flaut, at han angret seg veldig men ikke vil legge seg flat. Her lå nok dere fikse opp i forholdet deres! Anonymkode: 236c8...901 3
Hannabanna Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert om det har skjedd. Men her er det enkelt: aldri igjen eller du bør dra. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan hadde dere reagert om der var deres samboer gjorde noe sånn? Jeg hadde gått fra ham første gang det skjedde. Det er fordelen med fysisk vold, det er liksom ingen tvil. Ved andre typer vold er det så lett å unnskylde og bortforklare. Og han fyren din burde ta på seg en genser. Anonymkode: 2f2dd...018 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Skal selvfølgelig ikke gjøre det mot ett barn. Men han er misfornøyd med forholdet, kanskje du også burde gjøre noe med det? Han føler du kjefter mye, kanskje du gjør det? Kanskje du sier ifra på en liten hyggelig måte som gjør at han heller vill være borte. Hadde selv det sånn med dama. Fikk kjeft hele tiden og ble missfornøyd med alt, så jeg trakk meg bort og var mindre hjemme. Etter en stund tok vi en lang prat og fortalte alt. Nå er ting mye bedre. Anonymkode: f2439...320
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Jeg var litt eldre enn ditt barn. Men jeg var veldig flink til å bite folk. Endte med at moren min beit meg, og da sluttet jeg på dagen. Anonymkode: f2439...320 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Ta en telefon på helsestasjonen. Nei, det er ikke greit at han "gjør igjen" på en 2 åring, uansett hvor misfornøyd han er med forholdet deres!! Hallo?? Kan godt hende at dere kjefter begge to. Du tenker gjerne ikke over at du kjefter. Det betyr ikke at han ikke kjefter også. Men at dere BEGGE har noe å jobbe med. Anonymkode: a8612...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Selvfølgelig spiller KG orkesteret opp med "vold, mishandling, dokumenter, gå i fra, etc". Råd fra besserwissere og velmenende krenkefestdamer som ikke har den minste anelse hva de snakker om. En sak har to sider. Et barn må læres opp til hva som er riktig og gal atferd. Læring ved eksempel er en velbrukt metode. Et klyp i ei brystvorte for å vise hvordan det føles er en måte å vise konsekvenser på. Tok han spenntak og kløp alt han orket i sinne er det en sak, var det et lett klyp for å illustrere er det en helt annen. Anonymkode: d29ad...936 5
Tulling Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig spiller KG orkesteret opp med "vold, mishandling, dokumenter, gå i fra, etc". Råd fra besserwissere og velmenende krenkefestdamer som ikke har den minste anelse hva de snakker om. En sak har to sider. Et barn må læres opp til hva som er riktig og gal atferd. Læring ved eksempel er en velbrukt metode. Et klyp i ei brystvorte for å vise hvordan det føles er en måte å vise konsekvenser på. Tok han spenntak og kløp alt han orket i sinne er det en sak, var det et lett klyp for å illustrere er det en helt annen. Anonymkode: d29ad...936 Ett barn på under 2 år har ikke kommet langt nok i utviklingen der de forstår så mye utenfor eget perspektiv. Dette kommer en gang mellom 3 og 4 år. Sorry ass, her er det du som er kritisk besserwisser på ting du tydeligvis ikke vet noe som helst om. Å klype sånn at det forlater ett merke på barnet er uansett ikke akseptabelt. I hvertfall ikke en baby. TS er redd samboer. Som regel er det en grunn. Det er en ting å bli redd for noen man ikke bor med, men det er ikke en holdbar situasjon for en nær relasjon. 15
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig spiller KG orkesteret opp med "vold, mishandling, dokumenter, gå i fra, etc". Råd fra besserwissere og velmenende krenkefestdamer som ikke har den minste anelse hva de snakker om. En sak har to sider. Et barn må læres opp til hva som er riktig og gal atferd. Læring ved eksempel er en velbrukt metode. Et klyp i ei brystvorte for å vise hvordan det føles er en måte å vise konsekvenser på. Tok han spenntak og kløp alt han orket i sinne er det en sak, var det et lett klyp for å illustrere er det en helt annen. Anonymkode: d29ad...936 Det var ikke et lett klyp, for da hadde hun ikke fått rødt merke! Jeg synes ua sett dette er å gå langt over strken. Han har tendes til å snakke nedlatende og true barna når han er hissig, men dette er noe jeg virkelig ikke akseptere å håndere barneoppdragelse på! Anonymkode: 52a53...840 10
Tulling Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke et lett klyp, for da hadde hun ikke fått rødt merke! Jeg synes ua sett dette er å gå langt over strken. Han har tendes til å snakke nedlatende og true barna når han er hissig, men dette er noe jeg virkelig ikke akseptere å håndere barneoppdragelse på! Anonymkode: 52a53...840 Uakseptabelt. Hvis noen mener dette kan forsvares, får de ta seg en bolle. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 Hvordan jeg hadde reagert? Jeg hadde tatt barnet. Bedt han forlate huset umiddelbart, og gått seg en lang tur og tenkt seg om. Hadde han ikke gjort det umiddelbart uten et ord ville jeg eksplodert, i alle fall innenfor rammene av hva et barn tåler å høre uten å bli redd. Jeg hadde så forventet en mann som la seg paddeflat. Hadde det deretter skjedd en eneste gang til at det ble brukt noe som kan minne om vold mot barnet ville jeg hevet han ut, og meldt til barnevernet, eller i det minste til helsestasjonen. Anonymkode: 38f7d...11a 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 Hvordan reagerte barnet i etterkant? Det er bra om du snakker litt med barnet om at det ikke er greit og anerkjenner at det er vondt. Helst i går da. Dette er ikke ok. Ikke tvil på at du syns det. Helt uakseptabelt. Anonymkode: 794d6...2d2 1
frøkenkoz Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 Har du det bra i forholde ellers ? Fyren høres veldig krevende og vanskelig og syk ut. Du må også huske på at det er ditt ansvar som mamma å passe på barnet ditt ! Jeg synes virkelig det er helt sykt at han gjorde dette med ei lita pie. Nesten slik at jeg har lyst å skrive , kom deg bort ifra han!! Og, er barnet i barnehagen? Det kan jo fort hende at de ser den blåflekken, de kan godt melde til barnevernet . Fyren er ikke bra, å det står jeg får! Og ikke kom med unnskyldninger for han, ingen normale klyper en liten jentunge i brystvorten, hvert fall mtp at det ble merke!! 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal selvfølgelig ikke gjøre det mot ett barn. Men han er misfornøyd med forholdet, kanskje du også burde gjøre noe med det? Han føler du kjefter mye, kanskje du gjør det? Kanskje du sier ifra på en liten hyggelig måte som gjør at han heller vill være borte. Hadde selv det sånn med dama. Fikk kjeft hele tiden og ble missfornøyd med alt, så jeg trakk meg bort og var mindre hjemme. Etter en stund tok vi en lang prat og fortalte alt. Nå er ting mye bedre. Anonymkode: f2439...320 Ja det er garnatert ikke så hyggelig å bo sammen med meg heller når jeg er misfornøyd, men det unnskylder ikke oppførsel hans! At han tar alt jeg gir tilbakemelding om som kjeft og kritikk er heller ikke så enkelt! Han er en type som skal gjøre som han vil og om noen forventer noe eller har en annen løsning, blir han usakelig og går til personangrep og ting blir til slutt på hans måte. Denne delen av personligheten hans sliter jeg med å akseptere/tåle.... Anonymkode: 52a53...840 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan jeg hadde reagert? Jeg hadde tatt barnet. Bedt han forlate huset umiddelbart, og gått seg en lang tur og tenkt seg om. Hadde han ikke gjort det umiddelbart uten et ord ville jeg eksplodert, i alle fall innenfor rammene av hva et barn tåler å høre uten å bli redd. Jeg hadde så forventet en mann som la seg paddeflat. Hadde det deretter skjedd en eneste gang til at det ble brukt noe som kan minne om vold mot barnet ville jeg hevet han ut, og meldt til barnevernet, eller i det minste til helsestasjonen. Anonymkode: 38f7d...11a Jeg skulle gjort det, men ene ungdommen min var oppe så av erfaring hadde det blitt skikkelig ufint av det som kom ut munnen på samboer så jeg lot være.. Jenta vår satt lenge på fanget mitt og jeg begynnte å gråte selv og måtte bare komme meg på toalettet for å summe meg. Samboer latet som etterpå og er nå dratt for å jobbe! Anonymkode: 52a53...840
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Jeg hadde bedt han forsvinne. Dersom han ikke kan snakkes med/ til når barna er til stede kan han faktisk ikke bo med dere. Punktum. Anonymkode: d89c4...9fe 3
Tulling Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er garnatert ikke så hyggelig å bo sammen med meg heller når jeg er misfornøyd, men det unnskylder ikke oppførsel hans! At han tar alt jeg gir tilbakemelding om som kjeft og kritikk er heller ikke så enkelt! Han er en type som skal gjøre som han vil og om noen forventer noe eller har en annen løsning, blir han usakelig og går til personangrep og ting blir til slutt på hans måte. Denne delen av personligheten hans sliter jeg med å akseptere/tåle.... Anonymkode: 52a53...840 Han mangler noen sperrer når han truer barna. Du SER dette er katastrofe. Tror det er tid for å finne en exitplan. Enten det, eller at han blir med i terapi for å gjøre noe med adferden sin. Men tviler han er typen som frivillig går med på det og faktisk gjør den jobben. Du syns dette garantert er flaut. Men ungdomen har nok mere oversikt enn du antar hvis hen bor i samme hus hvor dere krangler. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå