AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Begynte dere med eltester med en gang? Når fikk dere el etter pilleslutt? Er eltestene lette å forstå seg på? Etter 10 år på pilla så regner jeg med at syklusen kommer til å være helt på bærtur en stund, så vet ikke helt åssen man bør gå frem. Anonymkode: f608d...b7e
Bruspulver Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 Jeg sluttet på p-piller etter 10 år i september. Gikk rett i syklus med el bare noen dager etterpå. Ble gravid, men den endte i kjemisk. Begynte med el-tester etter 3 sykluser. Hadde 4 normale sykluser før jeg nå har hatt en syklus på over 100d uten tegn til el enda. Hos gynekolog har jeg fått påvist pcos og ble satt på medisin som forhåpentligvis skal hjelpe kroppen med å fremskynde el. Etter 1mnd på denne medisinen har jeg enda ikke fått el (det kan visst ta litt tid før medisinen virker). Så ja, det er min erfaring så langt
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Etter ti år på p-piller var syklusen helt normal og jeg ble gravid på 3pp. Mistet, men ble gravid igjen på 3pp. Anonymkode: f8597...8c3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Av og på med piller i ca 15 år. Fikk normal syklus med en gang da jeg slutta. Prøvde med EL-tester opp til flere ganger pr dag, men de ble aldri positive. Verken første eller andre gang vi var prøvere. Ble nå likevel gravid begge gangene 🤪 Anonymkode: 83edd...904
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Jeg fikk eggløsning 20 dager etter jeg tok siste pillen, jeg hadde da stått på p piller sammenhengende i 15 år. Jeg ble gravid etter 3 måneder. Anonymkode: 99fe5...604
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Slutta på pillen etter over 20 år i strekk. Fikk mensen etter 6 uker, EL vet jeg ikke. Tok EL test etter andre mens, den viste smilefjes så den var enkel å forstå ☺. Ble gravid etter 4 mens Anonymkode: 4bfd5...4cd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Vi droppa pillene noen måneder før vi faktisk begynte å prøve (brukte kondomer i mellomtiden), for å få litt tid til å bli kjent med syklusen igjen. Viste seg at jeg gikk rett i vanlig syklus, men at den var kortere enn den var for 10 år siden. Uansett, anbefales, det var deilig å slippe å stresse med eggløsning de første månedene og bare kartlegge hvordan kroppen oppførte seg. Merket tydelige tegn på eggløsning, og ble gravid første forsøk når vi droppa kondomene. Anonymkode: 09152...66d
Fhuzzy Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Slutta på pilla i jan/feb, men var veldig bevisst på at kroppen trengte å hente seg litt inn igjen. Begynte ikke med prøvingen før i mars og begynte med EL-testing i april/mai. EL-testene ga meg dessverre aldri noe særlig fornuftig, fikk en liten økning en dag, men den ble aldri positiv. Begynte å tempe, men så viste det seg at jeg hadde blitt gravid i PP3, så er 5+5 i dag 🤩🥰 Endret 23. mai 2021 av Fhuzzy
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Jeg hadde gått på pillen i 17 år da jeg sluttet rundt jul. Begynte med eltester, men vi skulle egentlig ikke starte prøvingen før til høsten igjen. Sluttet tidligere fordi jeg fikk beskjed fra legen at det kunne ta tid før normal syklus var tilbake så var lurt å slutte tidligere og heller bruke annen prevensjon. Begynte med eltester ganske raskt etter jeg sluttet på prevensjon, kom oss gjennom første runde med el ved å ikke ha sex rundt el-dagene. Gikk fint det, første runden. Fikk mensen og startet igjen med eltesting. Hadde vel sex en lørdag og da hadde ikke eltesten slått ut på noe (brukte clearblue som gir blinkende smily på fertile dager og fast smily på el), så var ingen tegn til el da. Dagen etter kom blinkende smily og tirsdagen fast, så dvs eggløsning tirsdag/onsdag. Ingen sex etter blinkende smily så tenkte at dette måtte vel ha gått fint igjen.. men neida, ble gravid da gitt, slutten av januar😅 Er i uke 20 nå med termin i oktober. Så med dette lange innlegget vil jeg bare si at det trenger absolutt ikke gå lang tid etter du har sluttet på pillen før du får normal syklus og blir gravid gitt 😅 Lykke til! 😊 Anonymkode: 7cc77...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå