Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble magen i 2. og 3. trimester større med barn nr.2 enn med nr.1?

Og er det slik at «alle» får mage fortere med nr.2? Har ofte sett at folk her skriver at magen kom fortere med nr.2. Jeg merker ikke dette. Er nå i uke 15, og magen er lik i størrelse med slik den var i første graviditet. 

Anonymkode: 0618a...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk større mage med nr 3 (andre svangerskap) enn med tvillingene i første svangerskap.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mage fortere med nr to, men den ble mindre enn med nr en. Babyen var også 4 cm kortere. Nå med nr tre kom magen enda fortere, men den er faktisk enda mindre enn med nr to. Flere som har kommentert det. Blir spennende å se hvor stor denne blir. 

Anonymkode: a40ac...170

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ganske mye mindre mage med nummer 2. Med nummer 1, så hadde jeg en helt enorm mage, de fleste trodde det måtte være flere der inne.

Anonymkode: 77185...902

AnonymBruker
Skrevet

Markant mindre mage med nummer 2. Av en eller annen grunn.

Anonymkode: 336dc...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 fikk jeg litt mage i uke 17, nå med kr 2 kom den i uke 13. Magen har vært og er en del større enn med nr 1.

Anonymkode: c1b2c...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det var så stor forskjell på nr 1 og 2 på slutten av svangerskapet, men den kom fortere med nr 2. Med nr 1 var det ikke synlig før jeg var ca halvveis.

Anonymkode: e215e...944

AnonymBruker
Skrevet

Magen kom fortere med nr 2, men ble ikke noe særlig større.

Anonymkode: 5a5bc...a11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble magen i 2. og 3. trimester større med barn nr.2 enn med nr.1?

Og er det slik at «alle» får mage fortere med nr.2? Har ofte sett at folk her skriver at magen kom fortere med nr.2. Jeg merker ikke dette. Er nå i uke 15, og magen er lik i størrelse med slik den var i første graviditet. 

Anonymkode: 0618a...b77

Jeg fikk lik mage med begge. Forskjellen var vel at jeg fikk mage i uke 10-11 med nr 2. Så poppet fort. Men den ble ikke noe større sybs jeg. Men det kom bare tidligere. 

Anonymkode: 587d8...4fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tydelig større mage med nr. to enn nr. én i 3. trimester. Men jeg hadde mye fostervann og baby nr. to var en halv kg. større enn den første ved fødsel, så det kan ha hatt litt eller mye å si det også. De første månedene la jeg ikke merke til noen forskjell fra første svangerskap. 

Anonymkode: 566f6...a86

AnonymBruker
Skrevet

Mye mindre mage med nr 2. Men den kom fortere. Syns den også var finere, kulerund og la bare på meg på magen.

babyen var også 3600 g og 50 cm lang, kontra storesøsteren på 4300 g og 52 cm ved første svangerskap 

Anonymkode: ee4d3...04a

AnonymBruker
Skrevet

Mye mindre mage med nr 2. Nr 1 var gigantisk. Hadde større mage en venninna mi når hun var høygravid og jeg var 6 mndr på vei 😅 Med nr 1 kom også magen veldig fort, var ikke i tvil om at jeg så gravid ut når jeg var 14 uker på vei. Med nr 2 så jeg egentlig bare feit ut til jeg var rundt 27-28 uker på vei. Tenker at det kansje har noe med at når jeg ble gravid med nr 1 gikk jeg ned i vekt, med nr 2 la jeg på meg 10kg hver trimester.. 

Anonymkode: bf8f9...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Større med andremann, tross lik vektoppgang.

Symfysemålet på første kontroll var helt likt i begge svangerskap. Mens jeg med første lå litt under/på streken hele veien havnet jeg oppe i det skraverte området med nummer to.

Anonymkode: 857b3...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med nummer to i uke 21 nå og magen kom tidligere denne gangen. Første gangen jeg gikk gravid fikk jeg ikke mage før i uke 19, nå kom den allerede i uke 15. Det blir spennende å se om jeg får større mage på slutten av graviditeten, synes jeg var stor nok på slutten med førstemann😆

Anonymkode: c7180...b2b

Skrevet

Fikk mage etter uke 19 med begge barna men ble fortere stor og til slutt også større med nummer to. Gikk opp mindre i vekt men høyere symfysemål. Barn nr 2 var 800g og 5 cm større enn første og jeg hadde i tillegg mye mer fostervann så ikke så rart 🤪 gikk ned 13 av 16 kg i løpet av en uke med nummer to, men sitter igjen med noen strekkmerker og endel slapp hud 🤦‍♀️😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk raskere mage med nr 2. Første gangen de tok sf-målet var den langt over gjennomsnittet, men ved 6 mnd så sluttet magen å vokse og ble ikke større (baby vokste normalt).

Anonymkode: a61f6...31a

AnonymBruker
Skrevet

Ble rask diiiger med nr 2, magen kom fort. 

Men magen var omtrent like liten med nr 3 som nr 1 var, tok også litt lenger tid før den kom. Så svangerskap er veldig forskjellig. Skal sies at det er over 10 år mellom 1 og 2, og kun 2 år mellom nr 2 og 3. 

Anonymkode: 34037...c68

AnonymBruker
Skrevet

Magen kom veldig fort med nr 2 og den ble mye større 😅

Anonymkode: ed008...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ble veldig tynn i første svangerskap, så man så magen fortere da. Nå er det bare litt sånn lubbenmage - og på dette tidspunktet hadde jeg tydelig babymage med første (uke 19). 

Anonymkode: 1ed17...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Kom litt tidligere med nr. 2 men den ble ikke større. 

Anonymkode: 16775...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...