Gå til innhold

Hvis du flytter til Bergen eller Oslo, så er du en tosk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du må hjelpe plassen du bor i, som at de får arbeidsplasser. Logikken er, fordi storbyer vil reklamisere seg som attraktivt, betyr ikke nødvendigvis at det er det. Det du gjør er at folk i hjemkommunen ikke skaper noen jobber. Fordi du bare flytter til en storby. Og alt blir mer og mer sentralisert. Dessuten er ikke sosial velferd i storbyer greie engang. De vil hverken hjelpe deg med jobb eller plass å bo hvis du ikke har noen inntekt, fordi de vil nekte det.

I bestefall, flytt til en storby som er i nærheten. Eksempel hvis du bor i Nord Norge så er det sikkert en såpass storby der oppe. Noe slikt. Ikke flytt til Bergen og Oslo bare fordi det er kult å gjøre. Det bare fører til mer høyrepolitikk og mer sentralisert styring.

Anonymkode: fd97f...bbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er greit er å være turist

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man hjelpe en plass som i utgangspunktet ikke har arbeidsplasser, som er attraktive for meg? Jeg kan ikke skape dem kun ved å bo her og ikke ser jeg poenget med å bo på et sted jeg misliker. 

Ingenting kommer til å endre seg ved at jeg blir boende så jeg må flytte til en større plass. Ikke nødvendigvis Oslo eller Bergen, men et større sted siden det er der jobbene er. 

Anonymkode: 5c20e...34a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan skal man hjelpe en plass som i utgangspunktet ikke har arbeidsplasser, som er attraktive for meg? Jeg kan ikke skape dem kun ved å bo her og ikke ser jeg poenget med å bo på et sted jeg misliker. 

Ingenting kommer til å endre seg ved at jeg blir boende så jeg må flytte til en større plass. Ikke nødvendigvis Oslo eller Bergen, men et større sted siden det er der jobbene er. 

Er det jeg mener av å flytte til en storby i nærheten. Ikke til Bergen eller Oslo -_-

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det jeg mener av å flytte til en storby i nærheten. Ikke til Bergen eller Oslo -_-

Jaha, da blir det Bergen da siden den er i nærheten, men jeg skal nok flytte ganske mye lenger unna enn det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...