AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Hei! Jeg er en jente på 22 og er kjæreste og samboer med en på 26. Vi har vært sammen i snart 1.5 år. Han var ute på fest igår kveld (lørdag) og kom nylig hjem. Det var hos en ganske ny kompis + samboeren hans + 1 til kompis , men jeg sa han kunne si ifra til meg om det var flere jenter der også, for da kunne jeg jo kanskje også komt. For han sa ikke at jeg kunne vær med før han dro, og da trodde jeg at det kanskje bare skulle være guttekveld. Han sendte meg melding helt på slutten av festen da, og da jeg kom skulle egentlig de fleste til å gå... Det var 3 gutter og 4 jenter til sammen. Så fant jeg ut at de hadde hatt en drøy drikkelek... Det var som "nødt eller drikk", i stedet for "nødt eller sannhet". Samboeren min hadde blant annet kledd helt av seg utenom boxer. Og alle de 4 jentene som var der hadde kledd av seg og satt bare med undertøy. Og så var det et eller annet om noen som måtte bite en annen i rumpa... Han sa dette etter jeg hadde sagt vær så snill og presset han litt på å si hva som skjedde. Han fortalte nok ikke alt som skjedde heller, fordi han merket fort at jeg ikke var så glad for dette. Jeg tror ikke at han har gjort noe drøyere enn det, men uansett ubehagelig om han har sett på at andre har gjort det... De gjorde litt andre ting også, som å tulleringe til venner osv. Han sa helt i starten, før jeg spurte hva som hadde skjedd og han fortalte, at han lot være å be meg komme, for han sa han visste jeg ikke kom til å like denne leken. Jeg sa deretter at det jeg ikke likte var at han lot være å be meg komme, akkurat som om han skal holde på med ting "hemmelig" for meg. Jeg hadde ikke hatt noe imot det om vi begge hadde vært der, for da begge vært "medskyldig", og ikke vært noe "hemmelighold". Og jeg er ikke veldig prippen heller eller noe sånn når det kommer til nakenhet! Og så sa jeg at jeg også synes det var ubehagelig, for hun ene jenta som var der har fortalt oss om at hun har ligget masse sammen med en som har kjæreste. Og til og med gjort det en gang etter at kjæresten til han hun lå med fant det ut. Jeg skulle nok ikke sagt dette til han, siden det indikerte at jeg ikke stoler på han, og jeg tror aldri han ville vært utro... Men noen av dere forstår vel tankegangen min? Det er ubehagelig uansett, at han har sett på andre lettkledde jenter i skjul for meg, kjæresten sin, og bevisst latt være å invitere meg med før leken var over. Og jeg vet jo ikke om det skjedde noe mer enn dette. Jeg spurte han om han hadde likt at jeg gjorde noe lignende, og han sa at det hadde han ikke brydd seg noe om. Uansett kunne han vel gjort et forsøk på å se det fra mitt ståsted? Han ble veldig sur for at jeg ble lei meg over dette. Og jeg har ikke overdrevet reaksjonen min heller, men det ble plutselig et "stort" problem fordi han ble sur med en gang jeg sa jeg hadde noe imot dette... Hva synes dere? Anonymkode: a03b4...bf1
Majer Skrevet 23. mai 2021 #2 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Når det er aldersforskjell er mannen som regel umoden for alderen. Å gjøre dette under en pandemi er umodent uansett om man har kjæreste eller ikke. Han hadde sikkert blitt sur om du hadde gjort det samme. Endret 23. mai 2021 av Majer 17
Rotemor Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Jeg tenker både at han vet han har overskredet egne og dine grenser, men også at alle trenger å være litt fri iblant... Jeg skjønner at du synes det er vondt, men tenker du ikke har noe annet valg enn å anse det som en engangsforeteelse. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg spurte han om han hadde likt at jeg gjorde noe lignende, og han sa at det hadde han ikke brydd seg noe om. Uansett kunne han vel gjort et forsøk på å se det fra mitt ståsted? Han ble veldig sur for at jeg ble lei meg over dette. Nå vet du hvor du har ham. Så er det opp til deg å bestemme deg for om dette er riktig mann for deg, eller om du skal gå videre og heller finne deg en mann som har likere verdisyn og ønsker som deg. Anonymkode: 3a47c...165 20
Jullen Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Jeg hadde reagert som deg. Og tenkt slik du sikkert gjør. Han hadde ikke lyst å ha deg med i utgangspunktet. Enkelt og greit. Og han invitert deg mest sannsynlig bare helt på slutten for å slippe unna konfrontasjoner og enda mer mistanke dersom du fikk høre om at det var flere jenter der etterpå. Utrolig sleipt av ham. Dette burde han bare spart seg (deg) for. Han kan ihvertfall IKKE slippe unna med dette som unnskyldning. Å invitere deg når festen er slutt er det samme som å ikke invitere deg med. Ja nesten verre enn å ikke invitere deg med vil jeg si. Han visste han gjorde noe du ikke ville likt (eller han ville likt om det var omvendt). Og i det øyeblikket en partner gjør det, er det en form for emosjonell utroskap i mine øyne. Et kraftig tillitsbrudd. Håper han innser dette selv, for da kan han ihvertfall beklage seg, si han er lei for deg og ikke vil gjøre slikt mot deg igjen. Viser han derimot ingen forståelse for at det han gjorde var sjofelt og heller ingen unnskyldning, så ville jeg blitt skikkelig lei meg og/eller forbannet. Og vist ham dette. For dette er ikke akseptabel oppførsel og det må han få vite. 7
McMary Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Det der er ikke akseptabelt i min bok. Hvis man har lyst til å dra på fest uten partneren sin, så er det nok for å gjøre ting man ikke ville gjort med partner til stede. Altså at man har behov for å flørte eller drikke mer alkohol eller noe annet. Synes du det er greit? Du må ha dine egne grenser og styre etter de. At han blir sur når du viser hvor grensen din går, er en varsellampe. Jeg har i mitt lange liv aldri villet gå på fest uten partneren min, syns det er morsomst med, og så får vi en kul opplevelse sammen. Med mindre det er jentefest eller jobbgreie. Men gjør ikke eller sier ikke noe han ikke kunne sett, har ingen interesse av det. 7
liljene Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Jeg har aldri hørt om eller vært med på en drikkelek der man kledde av seg til undertøyet. Høres mer ut som en annen type fest.... Ikke kjekt i det hele tatt å høre om dette. Jeg hadde nok ikke gått på fest der sjøl, da det ikke er en type fest jeg hadde vært komfortabel med. Så for meg er å innse det var feil og unngå gjentagelse vært viktig. 9
Gjest Smeltemann Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Her synes jeg du skal avhøre han mere, det har mest trolig skjedd mere eller han vil innrømme. Sånne drikkeleker er drøyere eller han har innrømmet.
Raven.Writingdesk Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 liljene skrev (8 minutter siden): Jeg har aldri hørt om eller vært med på en drikkelek der man kledde av seg til undertøyet. Høres mer ut som en annen type fest.... Enig. Ville denne drikkeleken vært like interessant for kjæresten til TS om det bare var de tre kompisene der? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er en jente på 22 og er kjæreste og samboer med en på 26. Vi har vært sammen i snart 1.5 år. Han var ute på fest igår kveld (lørdag) og kom nylig hjem. Det var hos en ganske ny kompis + samboeren hans + 1 til kompis , men jeg sa han kunne si ifra til meg om det var flere jenter der også, for da kunne jeg jo kanskje også komt. For han sa ikke at jeg kunne vær med før han dro, og da trodde jeg at det kanskje bare skulle være guttekveld. Han sendte meg melding helt på slutten av festen da, og da jeg kom skulle egentlig de fleste til å gå... Det var 3 gutter og 4 jenter til sammen. Så fant jeg ut at de hadde hatt en drøy drikkelek... Det var som "nødt eller drikk", i stedet for "nødt eller sannhet". Samboeren min hadde blant annet kledd helt av seg utenom boxer. Og alle de 4 jentene som var der hadde kledd av seg og satt bare med undertøy. Og så var det et eller annet om noen som måtte bite en annen i rumpa... Han sa dette etter jeg hadde sagt vær så snill og presset han litt på å si hva som skjedde. Han fortalte nok ikke alt som skjedde heller, fordi han merket fort at jeg ikke var så glad for dette. Jeg tror ikke at han har gjort noe drøyere enn det, men uansett ubehagelig om han har sett på at andre har gjort det... De gjorde litt andre ting også, som å tulleringe til venner osv. Han sa helt i starten, før jeg spurte hva som hadde skjedd og han fortalte, at han lot være å be meg komme, for han sa han visste jeg ikke kom til å like denne leken. Jeg sa deretter at det jeg ikke likte var at han lot være å be meg komme, akkurat som om han skal holde på med ting "hemmelig" for meg. Jeg hadde ikke hatt noe imot det om vi begge hadde vært der, for da begge vært "medskyldig", og ikke vært noe "hemmelighold". Og jeg er ikke veldig prippen heller eller noe sånn når det kommer til nakenhet! Og så sa jeg at jeg også synes det var ubehagelig, for hun ene jenta som var der har fortalt oss om at hun har ligget masse sammen med en som har kjæreste. Og til og med gjort det en gang etter at kjæresten til han hun lå med fant det ut. Jeg skulle nok ikke sagt dette til han, siden det indikerte at jeg ikke stoler på han, og jeg tror aldri han ville vært utro... Men noen av dere forstår vel tankegangen min? Det er ubehagelig uansett, at han har sett på andre lettkledde jenter i skjul for meg, kjæresten sin, og bevisst latt være å invitere meg med før leken var over. Og jeg vet jo ikke om det skjedde noe mer enn dette. Jeg spurte han om han hadde likt at jeg gjorde noe lignende, og han sa at det hadde han ikke brydd seg noe om. Uansett kunne han vel gjort et forsøk på å se det fra mitt ståsted? Han ble veldig sur for at jeg ble lei meg over dette. Og jeg har ikke overdrevet reaksjonen min heller, men det ble plutselig et "stort" problem fordi han ble sur med en gang jeg sa jeg hadde noe imot dette... Hva synes dere? Anonymkode: a03b4...bf1 Du har lov til å synes det er ubehagelig og det at han unnlot å invitere deg med fordi han visste du synes det ville være ubehagelig er verdens dårligste argument. Han visste med andre ord at kjæresten ville bli såret men gjorde det likevel, også er det han som er sur etterpå..? Sikker på at han ikke helst vil være singel , TS? 8
stav Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Sånne drikkeleker eskalerer jo, eller ikke, alt etter hvem som er med og stemningen i gruppa. Ingen hadde planlagt å strippe, så han kunne ikke vite at dette ville skje. Så han blir jo fanget i situasjonen og må være med på leken der og da, viss ikke er han en tøffel. Viss det kun var å strippe til undertøyet som skjedde så er det uansett selvfølgelig en sexuell spenning i lufta. Men han hadde nok ikke likt om du gjorde det samme og burde være litt ydmyk og angrende. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 For en barnslig gjeng. Sånne drikkeleker slutta de fleste med på videregående. Anonymkode: 1e8c6...a3e 8
PM75 Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 En slik drikkelek hadde ikke vært ok for meg. Og det virker jo ikke som din samboer selv føler at det han gjorde var innafor, siden han med vilje drøyde til siste slutt med å invitere deg. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 Slike drikkeleker er kun ok for single folk 😱😱😱 Dette hadde ikke jeg godtatt! Anonymkode: 8bdea...caf 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 Han høres ut som en dritt. Og du høres umoden ut. Anonymkode: 71fcf...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 Det der har jeg gjort også. I 10. klasse på ungdomsskolen. Anonymkode: c5de0...ca1 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 Tusen takk for alle svarene! Ja han er nok umoden, noe jeg har merket ellers også, derfor har jeg aldri merket noe til aldersforskjellen vår... Men han er veldig snill og seriøs mtp forholdet vårt, og heller ikke typen til å være sånn som dette... Vi passer veldig godt sammen, og har samme ønsker/mål i livet så jeg kommer ikke til å lage dette til noe veldig stort... Siden jeg elsker han og vil ikke risikere å slå opp for noe som dette... Han sovnet på sofaen igår, mens jeg sov i senga. Vi har ikke snakket så mye sammen idag, siden han dro ut på noe. Men grei tone selv om vi sa lite. Han smilte og tok meg i hånden osv. Jeg skulle bare ønske at han kom og sa til meg, at han innser at det han gjorde ikke var greit og at han ikke vil gjøre sånt igjen. Jeg vil ikke dra det ut av han, da blir det jo ikke ektefølt... AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han høres ut som en dritt. Og du høres umoden ut. Anonymkode: 71fcf...1cf Hvordan da? Anonymkode: a03b4...bf1 1
Rotemor Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tusen takk for alle svarene! Ja han er nok umoden, noe jeg har merket ellers også, derfor har jeg aldri merket noe til aldersforskjellen vår... Men han er veldig snill og seriøs mtp forholdet vårt, og heller ikke typen til å være sånn som dette... Vi passer veldig godt sammen, og har samme ønsker/mål i livet så jeg kommer ikke til å lage dette til noe veldig stort... Siden jeg elsker han og vil ikke risikere å slå opp for noe som dette... Han sovnet på sofaen igår, mens jeg sov i senga. Vi har ikke snakket så mye sammen idag, siden han dro ut på noe. Men grei tone selv om vi sa lite. Han smilte og tok meg i hånden osv. Jeg skulle bare ønske at han kom og sa til meg, at han innser at det han gjorde ikke var greit og at han ikke vil gjøre sånt igjen. Jeg vil ikke dra det ut av han, da blir det jo ikke ektefølt... Hvordan da? Anonymkode: a03b4...bf1 Blås i den kommentaren om umodenhet. Du er ikke umoden, du er ung. Det er ikke det samme. De fleste ville reagert som du. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Dette er vel helt vanlig oppførsel i guttegjenger. Anonymkode: 42e13...b65 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Det er selvfølgelig ikke greit det han har gjort. Han sier at han ikke inviterte deg fordi han visste om leken og visste du ikke ville like det. Bare dette i seg selv er svært dårlig oppførsel og et rødt flagg. Det er naivt å tro at det ikke skjedde mer enn dette, det sier du jo selv også. Han reagerer med å bli sur når du vil snakke om det. Det gjør han for å gjøre det ubehagelig for deg slik at du skal la det ligge. Han får deg til å tvile på deg selv og visker ut dine grenser, noe han greier med glans. Du forsvarer han og sier at dere er en god match, men når man leser innlegget ditt blir det ganske tydelig at det er dere ikke. Han kommer antagelig til å såre deg ganske mye mer enn dette før du virkelig bestemmer deg for at du har fått nok. Anonymkode: 42a84...24f 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 stav skrev (7 timer siden): Sånne drikkeleker eskalerer jo, eller ikke, alt etter hvem som er med og stemningen i gruppa. Ingen hadde planlagt å strippe, så han kunne ikke vite at dette ville skje. Så han blir jo fanget i situasjonen og må være med på leken der og da, viss ikke er han en tøffel. Viss det kun var å strippe til undertøyet som skjedde så er det uansett selvfølgelig en sexuell spenning i lufta. Men han hadde nok ikke likt om du gjorde det samme og burde være litt ydmyk og angrende. Atte hva? Hadde typen til TS vært en tøffel om han takket nei til drikkeleken? Ånei du. En MANN hadde takket nei til den leken. Anonymkode: 5b616...21a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå