Gå til innhold

Svindlet på strippeklubb- som fortjent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En strippeklubb er en vesentlig del av den mørke sexindustrien med kvinneundertrykking, prostitusjon dop og utnyttelse. De aller fleste menn som klarer å legge driftene til side og ta fram moralen og empatien sin vet dette. Dette er en bransje full av utnyttelse, og det ville vært direkte naivt å trodd alle plutselig skulle være 100% ærlige og ordentlige med deg fordi du er turist...Tvert i mot. De vet de mest sannsynlig aldri vil se deg igjen og sakene deres er ofte umulige å bevise.

Jeg tar opp dette tema fordi en bekjent av samboeren min ble kraftig svindlet for tusenvis av kroner på strippeklubb for noen år tilbake. Og det finnes MANGE lignende historier. Han fikk ikke medhold i saken sin. Og jeg mener det kan være til pass for ham. Karma police. Synes dere jeg er for hard?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ql468V/krever-pengene-tilbake-fra-banken-etter-strippeklubb-besoek-i-utlandet

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/01/195645530/frank-og-erik-ble-dopet-ned-og-svindlet-for-23-000-kroner-pa-polsk-strippeklubb

Anonymkode: c56eb...92d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja...litt som fortjent. Er jo ikke riktig, men jeg klarer ikke bry meg om de ble svindlet egentlig.

Anonymkode: 0631a...ca9

• Liker 5
Skrevet

Nei dette er ikke greit, du har feil holdninger. 

Når en kvinne blir dopet ned og misbrukt får hun all empati. Det fortjener en mann også. 

Har ikke giddet å lese saken men når han er dopet ned så går jeg ut fra at dette er mot hans vilje og uvitende, og da er han et offer og har ikke kontroll over sine egne handlinger.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ikke greit, men Metadon-drinker på polske strippeklubber har vert et kjent tema i veldig mange år nå.  

Endret av Chomsky89
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ingen som er tjent med at det ikke er trygt å gå på bar eller restaurant i utlandet. Selv om jeg personlig ikke har så mye til overs for stripping og sexsalg, betyr ikke det at jeg synes det er helt i orden at de flår kundene sine.

Spesielt i den siste saken der han ene våkner opp i en kjeller med rødmaling på kroppen kan en jo virkelig begynne å lure på hva som har skjedd og hvorfor det ikke er åpenbart at det har foregått svindel. Altså: det at man går på bar betyr ikke at det er OK å bli svindlet. 

Nå er det likevel slik at man er personlig ansvarlig for seg selv og må ta sine sikkerhetsforanstaltninger. Det betyr blant at annet at en ikke går på lugubre steder og i alle fall ikke med lommen full av masse kredittkort. Det samme gjelder jo for eksempel ofrene til Tinder svindleren som lurte damene til å ta opp lån for seg.

AnonymBruker
Skrevet
stav skrev (6 minutter siden):

Nei dette er ikke greit, du har feil holdninger. 

Når en kvinne blir dopet ned og misbrukt får hun all empati. Det fortjener en mann også. 

Har ikke giddet å lese saken men når han er dopet ned så går jeg ut fra at dette er mot hans vilje og uvitende, og da er han et offer og har ikke kontroll over sine egne handlinger.

Helt riktig!

Anonymkode: 09e3d...4e5

Skrevet

Det er påfallende hvor selektiv sympatien for de som hevder seg neddopet og utnyttet/misbrukt er, og en får fort inntrykk av at det er mye bitterhet og moralisme som ligger til grunn for dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke greit å bli dopet ned og ranet selv om man har dårlig moral, men jeg regner med at du mener det samme om kvinner som blir dopet ned og misbrukt? Om de har gjort noe feil i livet så fortjener de det?

Anonymkode: 3171b...786

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En strippeklubb er en vesentlig del av den mørke sexindustrien med kvinneundertrykking, prostitusjon dop og utnyttelse. De aller fleste menn som klarer å legge driftene til side og ta fram moralen og empatien sin vet dette. Dette er en bransje full av utnyttelse, og det ville vært direkte naivt å trodd alle plutselig skulle være 100% ærlige og ordentlige med deg fordi du er turist...Tvert i mot. De vet de mest sannsynlig aldri vil se deg igjen og sakene deres er ofte umulige å bevise.

Jeg tar opp dette tema fordi en bekjent av samboeren min ble kraftig svindlet for tusenvis av kroner på strippeklubb for noen år tilbake. Og det finnes MANGE lignende historier. Han fikk ikke medhold i saken sin. Og jeg mener det kan være til pass for ham. Karma police. Synes dere jeg er for hard?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ql468V/krever-pengene-tilbake-fra-banken-etter-strippeklubb-besoek-i-utlandet

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/01/195645530/frank-og-erik-ble-dopet-ned-og-svindlet-for-23-000-kroner-pa-polsk-strippeklubb

Anonymkode: c56eb...92d

Mange har ikke noe annet valg enn å jobbe på strippeklubb. Andre muligheter er fraværende, og de er nødt til å overleve. Fint at du kan sitte i trygge Norge og dømme andre for det de må gjøre for å overleve.

AnonymBruker
Skrevet

Mange steder i utlandet, kanskje spesielt i Øst-Europa er det ofte mafia som står bak strippeklubber, sexklubber og andre tilsvarende steder. Det burde være noe tilnærmet allmennkunnskap, at slike steder holder man seg unna. Om ikke det moralske kompasset er sterkt nok til å styre unna kvinneundertrykking og utnyttelse, så er det uansett ikke noen god ide å støtte mafiavirksomhet. Om du er klar over hva du begir deg ut på, men tar sjansen på at det likevel går bra, så er du egentlig så dum at du burde vernes mot deg selv. 

Vi kvinner oppdras fra barnsben av til at vi må passe oss. Både menn og kvinner er veldig ivrige etter å legge skylden på ofret i voldtektssaker, for hun gikk jo ute alene etter mørkets frembrudd i kort skjørt, hun ba jo om det. Da må de samme reglene gjelde for menn, de må ta ansvar og la være å gå på strippeklubb i utlandet. Om de gjør det likevel og blir svindlet har de bedt om det. Men skjønner at menn synes det er morsommere å begrense kvinners frihet enn sin egen.

Ja, jeg setter det på spissen, men om kvinner ber om det i en situasjon der man kjenner risikoen så gjør menn det også. Og det å aldri gå ute alene når det er mørkt vil jeg faktisk si er vanskeligere å få til enn det å ikke gå på strippeklubb.

Anonymkode: 66600...c98

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi kvinner oppdras fra barnsben av til at vi må passe oss. Både menn og kvinner er veldig ivrige etter å legge skylden på ofret i voldtektssaker, for hun gikk jo ute alene etter mørkets frembrudd i kort skjørt, hun ba jo om det. Da må de samme reglene gjelde for menn, de må ta ansvar og la være å gå på strippeklubb i utlandet. Om de gjør det likevel og blir svindlet har de bedt om det. Men skjønner at menn synes det er morsommere å begrense kvinners frihet enn sin egen.

Ja, jeg setter det på spissen, men om kvinner ber om det i en situasjon der man kjenner risikoen så gjør menn det også. Og det å aldri gå ute alene når det er mørkt vil jeg faktisk si er vanskeligere å få til enn det å ikke gå på strippeklubb.

Anonymkode: 66600...c98

Vi kan jo snu på flisen: Selv om jeg er enig i at alle bør ta vare på seg selv og gjøre sitt for å minimere risiko, så hadde det vært fint om vi sluttet å legge skylden på offeret når en kvinne (eller mann)  blir voldtatt eller en mann (eller kvinne) blir svindlet. Det er ingen som "ber om" å bli voldtatt like lite som det er noen som "ber om" å bli svindlet.

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (11 timer siden):

Det er påfallende hvor selektiv sympatien for de som hevder seg neddopet og utnyttet/misbrukt er, og en får fort inntrykk av at det er mye bitterhet og moralisme som ligger til grunn for dette. 

Min sympati er definitivt selektiv her, men man kan ikke for hva man føler. Det viktigste er at man klarer å skjønne, med fornuften, at også dette er galt. Men synes man ikke synd i så synes man ikke synd i.

Anonymkode: d6c16...32d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange strippere blir misbrukt i jobben sin, og har lest om endel strippere som doper ned kunder fordi de blir hardhendte og  de har jobbet noen år så etter erfaring vet de hvordan det går/ kundene kommer tilbake og kun for en ting osv. Så de doper ned så de kan unngå å bli voldtatt. 

Anonymkode: cefcb...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...