Gå til innhold

Kjæreste med Peter Pan syndrome

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skogsalv skrev (13 timer siden):

Dere er for forskjellige 🙂 Simple as that . Mange av oss kunstnere lever gjerne fra dag til dag ( før vi får barn ) . Først da stepper vi opp . - av nødvendighet . ( og kjærlighet selvsagt ) Før det er vi opptatt med å realisere oss selv. Også en nødvendighet.  Om det er å leve på knekkebrød og nudler,so be it.... Om du er i ytterenden av det ,så gjør du klokt i å droppe han her.. ❤ Det vil kun gi deg irritasjon, når han pr nå ikke har kommet lengre i sitt virke 😉,,,Kanskje er han en gryende Nerdrum, kanskje er han ikke så talentfull som han tror.  Hvem vet? Men DU vet,hva du trenger ,,, tipper barn/ stabile forhold  er i bakhodet ditt innen 5  år? Kiosk jobb?? Nei takk !!( i det minste burde han jobbet på en kulturskole) Såpass gammel.  Hadde han vært 19-20 år så hadde det vært innafor. Skjønner deg godt . Og jeg har levd av kunsten et helt liv og er kvinne. Kvinner trenger stabile forhold når vi runder 30.  Uavhengig av kunstens verden ! ( Har han ikke kommet lengre til nå enn kioskbua, så vil det ta minst 10 år til før han får seriøse oppdrag, som betyr mat på bordet og økonomi ifht et hjem med barn ) Om oppvaskmaskinen er en meritt i hverdagen for han,så er han i need av ukelønn 🤪,,, som 8 - åringen her i huset ....Det ble litt krasst og direkte på slutten. Beklager ❤Kunstnersjela 🙈 - ingen skjønnmaler,  men musiker ( samme ulla) I vår bransje har de virkelige talentfulle mange kontakter og veier inn,( ifht strøjobber) uansett utdannelse eller om de er  autodidakte ( selvlærte), i en alder av 30. Hvertfall ikke kiosk ! ( et virkelig kunstnerego greier ikke det i voksen alder  og være happy med det - om sjela er full ) Kan være han har fått en guddommelig oppvåkning etter 25 år,,,,,og er et særtilfelle,,,men i den virkelige verden er slike sjeldne.  I så tilfelle har du skutt gullfuglen 😎🎶

Utenom kunstnerpreiket: tror han rett og slett er LAT ! ( og det er IKKE reelle kunstnere .De har STOR drift ) Hverken mer eller mindre 🙄 En no goer ! 

Veldig bra svar fra en ‘forstå seg på’er’ med erfaring! Ærlig og direkte🙂

Ts, utfordrer deg til å invitere samboeren din til en alvorsprat. Og se det an under samtalen, men ihvertfall vurder å vise ham innlegget ditt her og da gjerne og svaret til Skogsalv☺️ Kanskje det vil treffe ham? 

Anonymkode: 9e1d4...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda. Hvordan orket du i hele 3 år? 

Er det slik du vil leve resten av livet? Tenk, tenk og bestem deg for hva du vil.

Jeg ville bare avslutt det på flekken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg syns ikke hun er overfladisk. Jeg forstår iallfall TS godt. Tror ikke det handler om status men om mat på bordet. Nå vet jeg ikke hva kiosk ansatte tjener altså. Men jeg er glad jeg har en mann med en inntekt slik at vi samlet kan eie hus og ha hver sin bil samt trenger ikke bekymre oss for tegningene. Vi har ikke i overflod, men har så det holder og litt til. Hvem ønsker ikke dette? 

Anonymkode: ec180...3e4

Jeg har også hus og bil, og jeg jobber i detaljbransjen. Jeg utdanner meg riktignok nå, men man må ikke ha den heftigste utdannelsen eller heftigste lønna for å oppnå disse tingene. Sparing fra jeg begynte å jobbe i butikk som 16åring derimot, fikk meg langt på vei. :)

Anonymkode: a55ab...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omg for en utrolig teit og barnslig måte og beskrive noen på "Kjæreste med Peter Pan syndrome"

Skjerp deg ts.

Anonymkode: 60b59...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (15 timer siden):

Dere er for forskjellige 🙂 Simple as that . Mange av oss kunstnere lever gjerne fra dag til dag ( før vi får barn ) . Først da stepper vi opp . - av nødvendighet . ( og kjærlighet selvsagt ) Før det er vi opptatt med å realisere oss selv. Også en nødvendighet.  Om det er å leve på knekkebrød og nudler,so be it.... Om du er i ytterenden av det ,så gjør du klokt i å droppe han her.. ❤ Det vil kun gi deg irritasjon, når han pr nå ikke har kommet lengre i sitt virke 😉,,,Kanskje er han en gryende Nerdrum, kanskje er han ikke så talentfull som han tror.  Hvem vet? Men DU vet,hva du trenger ,,, tipper barn/ stabile forhold  er i bakhodet ditt innen 5  år? Kiosk jobb?? Nei takk !!( i det minste burde han jobbet på en kulturskole) Såpass gammel.  Hadde han vært 19-20 år så hadde det vært innafor. Skjønner deg godt . Og jeg har levd av kunsten et helt liv og er kvinne. Kvinner trenger stabile forhold når vi runder 30.  Uavhengig av kunstens verden ! ( Har han ikke kommet lengre til nå enn kioskbua, så vil det ta minst 10 år til før han får seriøse oppdrag, som betyr mat på bordet og økonomi ifht et hjem med barn ) Om oppvaskmaskinen er en meritt i hverdagen for han,så er han i need av ukelønn 🤪,,, som 8 - åringen her i huset ....Det ble litt krasst og direkte på slutten. Beklager ❤Kunstnersjela 🙈 - ingen skjønnmaler,  men musiker ( samme ulla) I vår bransje har de virkelige talentfulle mange kontakter og veier inn,( ifht strøjobber) uansett utdannelse eller om de er  autodidakte ( selvlærte), i en alder av 30. Hvertfall ikke kiosk ! ( et virkelig kunstnerego greier ikke det i voksen alder  og være happy med det - om sjela er full ) Kan være han har fått en guddommelig oppvåkning etter 25 år,,,,,og er et særtilfelle,,,men i den virkelige verden er slike sjeldne.  I så tilfelle har du skutt gullfuglen 😎🎶

Utenom kunstnerpreiket: tror han rett og slett er LAT ! ( og det er IKKE reelle kunstnere .De har STOR drift ) Hverken mer eller mindre 🙄 En no goer ! 

what she said 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 0.17):

Kunsthistorie trenger absolutt ikke være dårlig å studere! Jeg har den utdannelsen og jobber i drømmejobben min på museum. Elsker det! Du høres bare nedlatende og kjip ut ts! 

Anonymkode: 41335...8c9

Det er stor ledighet blant kunsthistorie el dvs de jobber med helt andre ting og mange får ikke uttelling for den lange utdannelsen. De som gjør det har enten jobb i off sektor og/eller har drive til å få seg noen av de få jobbene i privat sektor. Det virker ikke som Ts sin samboer er der. 
Jeg hadde ikke fikset det, dessverre.

Anonymkode: 9067f...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omg for en utrolig teit og barnslig måte og beskrive noen på "Kjæreste med Peter Pan syndrome"

Skjerp deg ts.

Anonymkode: 60b59...eaa

Men det er jo sant, bli voksen (dvs innse realitetene) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som at du har mistet respekten for kjæresten din. Han fortjener en som godtar ham som han er, en kunstnersjel som jobber i kiosk. Jeg ser virkelig ingenting galt i det. Han tar høyere utdannelse og blir et klokt menneske, likevel er du ikke fornøyd, fordi du misliker jobben hans. 

Handler det om at du egentlig ikke er forelsket i ham mer?

Anonymkode: b7f19...5ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er kvinnevarianten av når han sier "hun er for tjukk".

"Han har ikke nok penger"

Anonymkode: c947b...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det som er en ordentlig utdannelse for deg, ts?

Utdannelse i kunsthistorie kan fint gi mat på bordet, men det er kanskje ikke fint nok for deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/23/2021 at 12:17 AM, AnonymBruker said:

Kunsthistorie trenger absolutt ikke være dårlig å studere! Jeg har den utdannelsen og jobber i drømmejobben min på museum. Elsker det! Du høres bare nedlatende og kjip ut ts! 

Anonymkode: 41335...8c9

Jeg har også mastergrad i kunsthistorie og av mitt kull er det kun en som jobber på museum. Resten av oss er byråkrater eller har måttet ta andre studier i tillegg. For de aller fleste er det ikke en vei til å jobbe med kunst, dessverre, så mye man enn ønsker.

Anonymkode: a3f75...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din og at du lengter etter en forandring som kan hjelpe dere mer økonomisk. Men det å prøve å endre han og få han til å gi slipp på drømmen sin er ikke særlig bra. Her virker det som dere må finne et kompromiss som begge kan leve med. Eventuelt at han kunne klart å finne en annen jobb ved siden av studiene som tar bedre betalt og hjelper til bedre hjemme. 

Kunne dere vært sammen med en som jobber i kiosk og prøver å bli kunstner i en alder av 30?

- Ja, det tenker jeg. Er jo ofte en del andre faktorer som gjør at mennesker holder sammen. Er ganske vanlig i forhold at en får en periode hvor en sliter økonomisk og noen må enten ofre eller endre totalt hvordan en lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (På 24.5.2021 den 11.43):

Kustnere kan være skumle typer å involvere seg med. Jeg er selv sanger og låtskriver og kjenner svært mange i både musiker og kunstnermiljøet generelt. Og det er kun en bitteliten brøkdel av alle som faktisk kan si at de "lever av det". Det er enorm konkurranse og bare fordi man vil og har et ekstremt driv betyr ikke at man lykkes. Ikke engang om man er genierklært. Jeg kjenner altfor mange som kaller seg musikere, men som egentlig er drankere og er kun engasjert når de er fulle eller rusa.. Sånt blir det ikke noe produktivt utav. Alt kan ikke alltid være artig. 

Jeg har (heldigvis) i tillegg jobb som IT-ingeniør, så jeg har nok til salt i såret. Hadde jeg utelukkende skulle levd på musikken så hadde jeg måttet leve på nudler resten av livet. Selv om jeg har hatt trynet mitt på forsida av avisa flere ganger og har tusenvis av følgere på sosiale medier. Det betaler ikke regningene, selv om andre tror at jeg er vellykket som musiker. 

En annen ting er at kunstnere er meget kreative. Alle mennesker har en balanse av kreativitet og orden, og kunstnere generelt har lite orden. Jo mer kunstnerisk og kreativ man er, jo mindre orden har man, rent generelt. Sjansen er stor for at kreative mennesker "glemmer" å betale regningene, eller glemmer å lese posten, så hoper det seg opp med inkasso og altmulig annet faenskap. Klassisk ADHD-kunstner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

President Chimp skrev (58 minutter siden):

Kustnere kan være skumle typer å involvere seg med. Jeg er selv sanger og låtskriver og kjenner svært mange i både musiker og kunstnermiljøet generelt. Og det er kun en bitteliten brøkdel av alle som faktisk kan si at de "lever av det". Det er enorm konkurranse og bare fordi man vil og har et ekstremt driv betyr ikke at man lykkes. Ikke engang om man er genierklært. Jeg kjenner altfor mange som kaller seg musikere, men som egentlig er drankere og er kun engasjert når de er fulle eller rusa.. Sånt blir det ikke noe produktivt utav. Alt kan ikke alltid være artig. 

Jeg har (heldigvis) i tillegg jobb som IT-ingeniør, så jeg har nok til salt i såret. Hadde jeg utelukkende skulle levd på musikken så hadde jeg måttet leve på nudler resten av livet. Selv om jeg har hatt trynet mitt på forsida av avisa flere ganger og har tusenvis av følgere på sosiale medier. Det betaler ikke regningene, selv om andre tror at jeg er vellykket som musiker. 

En annen ting er at kunstnere er meget kreative. Alle mennesker har en balanse av kreativitet og orden, og kunstnere generelt har lite orden. Jo mer kunstnerisk og kreativ man er, jo mindre orden har man, rent generelt. Sjansen er stor for at kreative mennesker "glemmer" å betale regningene, eller glemmer å lese posten, så hoper det seg opp med inkasso og altmulig annet faenskap. Klassisk ADHD-kunstner. 

Folk som er utdannet i kunshistorie gjør ikke dette fordi de har lyst til å bli kunstmalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 0.00):

Hva betyr «Peter pan syndrome»? Skjønte ikke et kvekk av overskriften.  

Anonymkode: 3abeb...b5f

Mulig at han kan fly?

Anonymkode: f0eba...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 23.56):

Han hjelper sjeldent til hjemme, han er mye ute med kompiser, hver gang han gjør noe så enkelt som å ta ut av oppvaskmaskinen sier han "voksenpoeng!" og forventer skryt. Dette er bare toppen av kaka.

Anonymkode: 0314e...8e9

Da foreslår jeg at du også gauler "voksenpoeng" når du har gjort noe huslig! Hvis det er slik at du gjør mye mer enn han så vil det bli veldig tydelig for ham.

Anonymkode: 6d618...e2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det høres ut som at du har mistet respekten for kjæresten din. Han fortjener en som godtar ham som han er, en kunstnersjel som jobber i kiosk. Jeg ser virkelig ingenting galt i det. Han tar høyere utdannelse og blir et klokt menneske, likevel er du ikke fornøyd, fordi du misliker jobben hans. 

Handler det om at du egentlig ikke er forelsket i ham mer?

Anonymkode: b7f19...5ab

Klokt menneske og «voksenpoeng» for å ta ut av oppvaskmaskinen høres ut som en selvmotsigelse 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skogsalv skrev (På 24.5.2021 den 11.43):

Hva er det med alle kommaene? Tungvint å lese at voksne ikke klarer skrive ordentlig. 

Anonymkode: 9663c...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
President Chimp skrev (15 timer siden):

Det er sant.😊 Stor konkurranse! De fleste musikere/ kunstnere har tilleggsyrker. Jeg er ikke rik, og kommer aldri til å bli det heller.  🤣 Men nok til ungene og meg . Er økonomisk og regninger betales alltid i god tid. Nå som jeg har barn, ville jeg ikke hatt noe problem med å ha en vanlig jobb i tillegg, dersom det blir nødvendig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er det med alle kommaene? Tungvint å lese at voksne ikke klarer skrive ordentlig. 

Anonymkode: 9663c...3b3

Beklager. 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...