AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Jeg fødte for 1 uke siden og tror jeg har fått melk. Jeg fikser dårlig amming rett fra brystet og syns det virker mer komfortabelt og bare pumpe ut og gi babyen melken min fra flaske. Er det greit å gjøre det på denne måten? Og er det noen begrensing på hvor lenge jeg kan pumpe eller hvor ofte? Har en elektrisk pumpe fra medela. Anonymkode: 5cb37...445
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Du kan fint fullpumpe hvis du vil det Men amming blir lettere når man har fått teken og da er det så sykt mye lettere å bare slenge ut en pupp enn å styre med flasker og pumping og sterilisering og vannbad og helvete 🙈 Det er vanlig at amming er ubehageligi starten. Jeg fikk også infeksjon i brystvorta de første tre-fire ukene så da brukte jeg skjold og pumpet mye, det var et slit. Men når det var over og jeg kunne amme uten skjold eller stress så ble alt så mye enklere. Anbefaler uansett å lese på Ammehjelpen! Så mye god info om det meste! Her er mye info om pumping: https://ammehjelpen.no/kategori/pumping-og-oppbevaring-av-melk/ Anonymkode: e7655...0e1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Selvfølgelig er det greit 😀. Det er også helt greit å gi mme. Anonymkode: 6658e...640 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Pump hver 2-3 time døgnet rundt. Pump til brystet er tømt. Går helt fint å gjøre det sånn om du heller ønsker. Pumpe om natten er viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. Anonymkode: d7f21...d39 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Det går helt fint, bare vær forberedt på at det er et slit og nærmest fulltidsjobb. Jeg måtte pumpe de 3 første månedene. Hver andre time, hvis ikje så ble det ikke nok melk. Resten av tiden ble brukt på vasking, mating og sterilisering. Det var tre måneder hvor jeg ikke fikk gjort noe som helst annet. Men det går an, anbefaler å lese på ammehjelpen 😊 Anonymkode: 0e143...07a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Det går an, men det er dobbelt så mye arbeid. Spesielt om du fullammer. Anonymkode: 411ac...9f1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Pump i vei hver 2-3 time, så kan du utvide til litt større mellomrom om noen uker. Jeg fullpumper selv og det er skikkelig slitsomt (når du våkner om natten må du mate, rape, skifte bleie, få baby til å sove.... og så pumpe 😫). Så vær klar over at dette er ganske slitsomt. Vi er alle forskjellig men for meg funker det å pumpe ca 15 min. Det kommer ikke så mye melk i starten men etterhvert som du pumper ofte, mye og regelmessig går produksjonen opp. Hvis du konkluderer med at dette er noe for deg så Kan jeg anbefale pumpen fra Elvie, de kan du putte rett i bh’en slik at du kan gjøre litt ting mens du pumper. Anonymkode: 991b3...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå