Gå til innhold

Menn: Hvis hun du var interessert i plutselig skulle på date...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hypotetisk...hvis hun du hadde likt i flere år plutselig ble singel....og du bestemte deg for at hun ville du ha... Du jobber på og dere har en super tone men du har enda ikke funnet motet og bedt henne ut eller vært tydelig om dine følelser.

Så får du høre av en kompis at hun skal på date med en fyr. Hva skjer i deg da? 

Jeg er nysgjerrig...

Blir du engstelig for at noen andre skal få henne?

Blir du irritert og vender henne ryggen? For hvordan kan hun bor dere har en så god tone?

Legger du deg ekstra i selen?

Gir du opp?

Blir du sjalu?

Fortell...! 

Anonymkode: 0336b...0a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke helt det samme.

Jeg er dame, men jeg datet en det aldri ble noe mer med. Etter noen måneder ble jeg bedt med på date med en annen. Den første daten fikk vite om andre daten av noen andre. Han sende meg mange snapper den kvelden. Kunne fortelle meg at han var sjalu. Fikk da et lite håp om at det kunne bli noe mer mellom oss, men der er det like dødt gitt. Eller, vi er vel FF kanskje🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8c427...ccb

Skrevet

Da må du hive deg rundt fort som f... og tørre å si hva du føler for a. 

Alt eller ingenting, den som intet våger osv 

Go for it !!  NÅ  !!!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der. Den typen personlighet som ikke tør ta steget til å gjøre seg sårbar,  vil nok ofte oppleve en stor sorg i et slik tilfelle.  Jeg gikk inn i en kjærlighetssorg, ble ganske depressiv, og fungerte ikke på jobb, i 2 måneder.  Jeg delte ikke dette med noen, og prøvde å holde maska overfor henne det gjaldt. All irritasjon ble rettet innover.

Det er jo dette som er definisjonen på å sette seg i friendzone.  

Anonymkode: cad84...784

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Så dere mener rett og slett det er på tide å våge litt mer? Kjærlighetssorg orker jeg ikke nå. Lurte bare på om det er vanlig å kjenne på så sterk sjalusi som jeg gjør nå. Liker ikke at hun har takket ja til en date... Forbaska! 😟

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar. Så dere mener rett og slett det er på tide å våge litt mer? Kjærlighetssorg orker jeg ikke nå. Lurte bare på om det er vanlig å kjenne på så sterk sjalusi som jeg gjør nå. Liker ikke at hun har takket ja til en date... Forbaska! 😟

Er du mann, TS? Trodde du var en kvinne. Slik jeg leste HI, så er du også interessert i din kompis, men tør ikke ta initiativ. Så går du heller på date med han som spør.

Anonymkode: 4385a...974

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville blitt engstelig for at noen andre skulle komme meg i forkjøpet. 

Ikke gi opp enda, men vær kjapp.

Anonymkode: 8f3f6...7a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke viser eller sier at du er interessert i noe mer enn vennskap så kan hun jo ikke vite at du er det. Kvinner faller for menn som viser tydelig at de vil ha dem. Å prøve å gå venneveien inn for å tro at det skal bli noe mer av seg selv vil ikke fungere. Ser så mange menn som bommer der. Og også menn som når de blir avvist finner seg i å da fortsette å være venner. Kjenner et par menn som nå har masse venninner, men ikke klarer å få seg kjæreste. De skjønner ikke at det å ha mange venninner faktisk virker negativt der. Da blir du automatisk stemplet som "han som bare passer til å være venn". Nei, gå ut fingeren og vær tydelig. Og om du blir avvist så gå videre, ikke bli vennen.

Anonymkode: 7db89...07b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hypotetisk...hvis hun du hadde likt i flere år plutselig ble singel....og du bestemte deg for at hun ville du ha... Du jobber på og dere har en super tone men du har enda ikke funnet motet og bedt henne ut eller vært tydelig om dine følelser.

Jeg er nysgjerrig...

Blir du irritert og vender henne ryggen? For hvordan kan hun bor dere har en så god tone?

Gir du opp?

Blir du sjalu?

Fortell...! 

Da hadde jeg tenkt at hun var interessert i han hun skulle på date med. 

Hvis du tydelig har uttrykt at du er interessert (men ikke kommet så langt at du har spurt om å date), så er hun bare ikke that into you. Eller du har ikke vist så stor interesse som du tror. 

En annen mulighet er at hun gjerne ville blitt med på date, men hun tror at du ikke kommer til å spørre. Du får enten hive deg rundt å spør og risikere å få et nei, eller la henne tro at du bare er en venn. 

Anonymkode: 6e4f3...ac9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nylig singel og har så vidt begynt å date nå. Var på en slags date med en flørt. Han gav så lite av seg selv. Sa lite, ingen initiativ. Egentlig ikke helt som jeg kjenner han.. lunken på meldinger etterpå. Igår var jeg på et besøk med en gammel kompis (vennskapelig, men det vet ikke flørten). Nå begynte han å sende meldinger igjen... Han er mer på.... Syns det blir feil. 

Tenker at man faktisk må vise litt initiativ om man vil ha noen, og det før de er med noen andre..  hvertfall når det har gått en vei en stund. Man gir jo opp tilsutt. 

Anonymkode: 87e60...682

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så dere mener rett og slett det er på tide å våge litt mer?

Det er på overtid. Du bør trekke deg unna, for å skåne deg. Fortell at du gjør det pga at det med daten gikk hardere inn på deg enn du likte, og at dere ikke kan fortsette å ha kontakt. Da finnes det en liten sjanse for at hun kommer tilbake, og spør deg mer om dette.   I hvertfall hvis hun har sett nok av romantiske filmer 😂😘

Anonymkode: cad84...784

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså enten går du all inn nå,

hvis ikke tenker jeg løpet er kjørt.

Enten er hun interessert i deg, men ikke skjønt at du er interessert,

hvis ikke tenker hun ikke på deg, på den måten.

På tide å finne ut av?

Anonymkode: 7a95f...682

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hypotetisk...hvis hun du hadde likt i flere år plutselig ble singel....

Allerede her er det noe som er galt. Menn som "liker noen i flere år" er typisk menn som har dårlig selvtillit, og som ikke har sjans på partnermarkedet. Så de velger seg ut ei som de "liker i flere år" (ofte den eneste som i det hele tatt snakker med dem) sånn at de har en unnskyldning for ikke å shoppe rundt og risikere å bli avvist.

Nei. Fordi jeg henger meg ikke opp i en.

Ikke irritert, men heller ikke interessert i platoniske forhold med jenter. Hvis hun dater en annen er det naturlig at vår kontakt avtar. Så kan hun fokusere på sine dates, og jeg kan skaffe meg andre dates.

Nei. Jeg jager ikke etter jenter. Når jenter er virkelig interessert i deg gjør de det tydelig på sine måter, det er åpenbart når de er det. Hvis du må jage er de ikke interessert nok, og uansett kommer ingenting godt ut av å jage (jenter blir ikke mer interessert i en mann som jager dem, heller tvert imot).

Gir du opp?

Ja. You win some, you lose some. Sånn er livet. Next.

Blir du sjalu?

Nei. Igjen fordi jeg ikke henger meg opp i en. Sørger heller for å ha andre alternativer.

Anonymkode: 4b21f...e2a

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Helt greit å være sjalu. Det er ikke farlig så lenge du ikke begynner å agere på de følelsene. Sjalusi er en helt naturlig følelse og det beste du kan gjøre er å akseptere at ok sånn føler jeg det nå og puste med magen.

Poenget mitt: Ikke slå deg selv i hodet fordi du har vonde følelser. SIkkert ikke det du vil høre nå, men det blir bedre og en dag finner du noen som matcher og som tenker det samme om deg :)

Anonymkode: 5cfa5...cc5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde si noe til henne, nå, før hun går på date. Selv om hun skal på date, betyr ikke det automatisk at hun har falt for fyren. 

Anonymkode: c5e99...31e

• Liker 3
Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er nysgjerrig...

Gir du opp?

Blir du sjalu?

Fortell...! 

Hva betyr "du jobber på"?

Det sier du har bestemt deg for henne, samtidig virker det som om hun ikke vet noe om hva du tenker. Hvorfor ikke si det? Joda, det er jo risikabelt, det er mulig du blir avvist. Men slik det er nå er hun på jakt etter kjæreste, og hun skal møte en annen enn deg. Hun har vært i et forhold med annen i flere år, fortsetter dette kan det hende hun igjen blir totalt utilgjengelig.

Du vet hva du må gjøre. Dropp analysene, dropp tankevirksomheten om egen sjalusi og alt det der, og vær heller direkte overfor henne.

Skrevet

Ingenting som irriterte meg mer som singel enn noen som bare ikke fikk ut fingra og viste interesse før det var for seint. Jeg hadde en sånn himmelstormende forelskelse i en kamerat, og han var så klar det ene øyeblikket, og så usikker det neste, at når han endelig hadde klart å bestemme seg, var jeg over han og hadde møtt en fyr som visste hva han ville. 

• Liker 1
Skrevet

Har sluttet å bry meg. Er vant til at damer er overfladiske og jager dit vindretningen går. Hvis hun er interessert i meg og ikke gjør noe med det er hun heller ikke noe for meg. Tafatte damer er turn off. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CamillaCollett skrev (3 timer siden):

Hva betyr "du jobber på"?

Det sier du har bestemt deg for henne, samtidig virker det som om hun ikke vet noe om hva du tenker. Hvorfor ikke si det? Joda, det er jo risikabelt, det er mulig du blir avvist. Men slik det er nå er hun på jakt etter kjæreste, og hun skal møte en annen enn deg. Hun har vært i et forhold med annen i flere år, fortsetter dette kan det hende hun igjen blir totalt utilgjengelig.

Du vet hva du må gjøre. Dropp analysene, dropp tankevirksomheten om egen sjalusi og alt det der, og vær heller direkte overfor henne.

Takk denne traff. Fint at du er så tydelig. 

Å jobbe på betyr bare at jeg har jobbet med å være der fot henne, vært mye med henne, ringt og meldt henne. Men har aldri sagt rett ut hvor mye jeg føler for henne. 

Hun har vært opptatt i mange år og jeg har kjent henne siden ungdommen. Vi er svært gode venner og jeg har alltid håpet å få en sjanse med henne.

Jeg forstår at nå som hun faktisk er singel bør jeg få fingeren ut for jeg orker ikke tanken på å se henne gå inn i et nytt forhold....uten at jeg faktisk har prøvd meg i du minste. Ja hun må få vite. Dere har rett! 

Rart ikke flere av dere sier dere kjenner på sjalusi forresten. Det gjør jeg. Orker nesten ikke tanken på at hun skal på date med en annen... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Allerede her er det noe som er galt. Menn som "liker noen i flere år" er typisk menn som har dårlig selvtillit, og som ikke har sjans på partnermarkedet. Så de velger seg ut ei som de "liker i flere år" (ofte den eneste som i det hele tatt snakker med dem) sånn at de har en unnskyldning for ikke å shoppe rundt og risikere å bli avvist.

Nei. Fordi jeg henger meg ikke opp i en.

Ikke irritert, men heller ikke interessert i platoniske forhold med jenter. Hvis hun dater en annen er det naturlig at vår kontakt avtar. Så kan hun fokusere på sine dates, og jeg kan skaffe meg andre dates.

Nei. Jeg jager ikke etter jenter. Når jenter er virkelig interessert i deg gjør de det tydelig på sine måter, det er åpenbart når de er det. Hvis du må jage er de ikke interessert nok, og uansett kommer ingenting godt ut av å jage (jenter blir ikke mer interessert i en mann som jager dem, heller tvert imot).

Ja. You win some, you lose some. Sånn er livet. Next.

Nei. Igjen fordi jeg ikke henger meg opp i en. Sørger heller for å ha andre alternativer.

Anonymkode: 4b21f...e2a

Jo men hvis du har andre alternativer da er det jo ikke den ene du virkelig har lyst på heller da. Har du aldri opplevd at det er kun en eneste du virkelig ønsker deg av hele hjertet og ingen andre? For i så fall er det jo ikke bare å ha alternativer om det ikke går.. Da går man vel "all in" og kjemper litt. Jeg må hvertfall det. Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...