Gå til innhold

Helt ved slutten av fødsel kom det inn en eldre jordmor(?) som satt helt oppi ansiktet mitt og maste om å få «stimulere brystvortene» mine!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har sendt e-post til avdelingsleder og bedt om samtale. Lar ikke dette gå tomhendt. Er gravid igjen og livredd for repetisjon av dette.

Anonymkode: 9586b...42f

Er troll... Kom igjen.. 

Anonymkode: 118f0...a32

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for forståelse og støtte, til tross for at det kanskje ikke hadde vært så ille for deg som leser. Var godt å bare få skrevet det ned og se at dette kanskje ikke er helt innafor. Så takk❤️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig hun var barnepleier. Vips så var hun bare der. Jeg hadde 0 behov for henne og kan ikke huske at jeg ble spurt om jeg ville ha henne der eller ei heller.

Jeg vet ikke hva som er vanlig på Bærum sykehus, men jeg fødte på Ullevål og da sa jordmor at de har rutine på at det alltid skal være to jordmødre inne i den siste pressfasen, men at det ikke var noen andre ledige, så en barnepleier var der i stedet. Hun var jo ikke noe til hjelp egentlig, men jeg ser jo absolutt poenget med at det er fint å være to i siste fase. 

Anonymkode: c0c10...ca7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er troll... Kom igjen.. 

Jeg er ikke et troll! Dette er 100% sant. Hvorfor i all verden skulle dette diktes opp? Kjenner jeg blir skikkelig frustrert. Dette var helt grusomt for meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt e-post til avdelingsleder og bedt om samtale. Lar ikke dette gå tomhendt. Er gravid igjen og livredd for repetisjon av dette.

Bra, gjør det! Og skriv det gjerne i fødebrev? Og instruer mannen din om å ta hardere til orde neste gang, i tilfelle du er ute av stand til det.

Anonymkode: ebdac...939

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det er greit at en jordmor spør. Høres litt spesielt ut at hun spør on det på det tidspunktet du beskriver (når det ikke er behov for riestimulering), men det kan jeg ikke nok om til å uttale meg. At hun spør 4-5 ganger syns jeg er ganske drøyt. Skjønner godt at du følte dette som svært ubehagelig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig på Bærum sykehus, men jeg fødte på Ullevål og da sa jordmor at de har rutine på at det alltid skal være to jordmødre inne i den siste pressfasen, men at det ikke var noen andre ledige, så en barnepleier var der i stedet. Hun var jo ikke noe til hjelp egentlig, men jeg ser jo absolutt poenget med at det er fint å være to i siste fase. 

Anonymkode: c0c10...ca7

Ja sant, og det er ikke krise at de ønsker å være flere mtp sikkerhet etc. Fint at koen kan rykke inn ved behov, men å plutselig ta en langt større aktiv rolle enn jordmoren som var der fra starten og være så intens bør de ikke være.

Derimot var denne personen så utrolig invaderende og tok så utrolig mye plass.

Helt oppi ansiktet mitt og maste som sagt om å få stimulere. Det var helt jævlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt krefter til det ville jeg bedt henne ta de nasty klåfingrene sine og pelle seg til helvete ut av rommet. Hadde nok også slengt på noen ukvemsord på toppen. 

Anonymkode: 9b1f8...bef

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bra, gjør det! Og skriv det gjerne i fødebrev? Og instruer mannen din om å ta hardere til orde neste gang, i tilfelle du er ute av stand til det.

Anonymkode: ebdac...939

Ja det skal jeg gjøre. takk. Hadde ikke fødebrev denne gangen da jeg følte at jeg ikke har blitt fulgt opp på det før uansett. Hadde faktisk heller ikke sett for meg å bli så ute av det at jeg faktisk ikke klarte å svare for meg. Skremmende, men lærerik opplevelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt forferdelig ut! Jeg hadde nettopp en prosedyre (slange ned halsen). Det var forferdelig, og de som utførte det syntes tydeligvis veldig synd på meg, for hun ene tok tak i hånden min og begynte å stryke meg på hodet. Helt greit det, hun hadde nok et behov for å trøste. Men jeg liker ikke å bli tatt på og hadde nok med å fokusere på å puste. Så, jeg trakk hodet og hånda litt unna, og hun trakk hendene til seg med en eneste gang. Hadde hun ikke gjort det, så hadde jeg ærlig talt følt det som et alvorlig overtramp. 

Det du opplevde var mye verre. Jeg ville tatt kontakt med sykehuset og klaget. Det der er IKKE greit. Når man er den som ligger der og har det vondt og sliter seg gjennom en fødsel, så er det DU som bestemmer hva du trenger av støtte/trøst, ingen andre. Hun gikk langt over streken

Anonymkode: 2fee3...75a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Huff:( gjorde du det? 

Det er derfor jeg føler dette som et psykisk overtramp. Hun bevegde seg laaaangt inn på et område av min kropp og seksualitet som ikke er ok - overhodet!

Får ordentlig vondt i hele meg hver gang jeg tenker på det. Det plager meg alt for mye. Føles faktisk som et overgrep nærmest.

Igjen - andre er laget av annet enn meg, men for meg var dette fælt.

Likestilles for meg som om hun hadde spurt om å stimulere klitoris. 

Ja. 🤮 Skikkelig nedverdigende, men følte ikke jeg hadde særlig valg når det var siste mulighet før tang.

Men det var virkelig ugreit. Var flere ting med oppfølgingen under fødsel jeg ikke var fornøyd med. Heldigvis er det lenge siden.

Anonymkode: b05d4...0e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt krefter til det ville jeg bedt henne ta de nasty klåfingrene sine og pelle seg til helvete ut av rommet. Hadde nok også slengt på noen ukvemsord på toppen. 

Anonymkode: 9b1f8...bef

Det var det jeg prøvde å signalisere ved å dytte henne bort med venstrehånden min. Brukte høyre til masken. Følte også at øynene mine snakket for meg, men jeg var helt ute av det så det kan jo hende det overhodet ikke kom frem. Samtidig så prøvde samboeren min å si ifra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy så ekkelt! Hadde klikka helt for meg om noen hadde spørt meg om det. Hva får folk til å tro at det er fritt frem når en dame føder? Jeg synes fødsel i seg selv er egentlig for mye for meg, enda jeg har gjennomgått en fødsel. Fyf, så sykt. Stakkars deg TS. Ble forbanna på dine vegne. 

Skulle vi spurt henne om vi skulle stimulert hennes brystvorter kanskje...?? 😳🤢

Anonymkode: cfd10...baf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 🤮 Skikkelig nedverdigende, men følte ikke jeg hadde særlig valg når det var siste mulighet før tang.

Men det var virkelig ugreit. Var flere ting med oppfølgingen under fødsel jeg ikke var fornøyd med. Heldigvis er det lenge siden.

Anonymkode: b05d4...0e8

Huff - men så tøff du var som gjorde det du måtte❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy så ekkelt! Hadde klikka helt for meg om noen hadde spørt meg om det. Hva får folk til å tro at det er fritt frem når en dame føder? Jeg synes fødsel i seg selv er egentlig for mye for meg, enda jeg har gjennomgått en fødsel. Fyf, så sykt. Stakkars deg TS. Ble forbanna på dine vegne. 

Skulle vi spurt henne om vi skulle stimulert hennes brystvorter kanskje...?? 😳🤢

Ja det var faktisk helt grusomt altså:(

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Ifølge pasient og brukerrettighets loven har du selvsagt anledning til å klage på helse og omsorgstjenester 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er troll... Kom igjen.. 

Her er det du som er trollet. 

Anonymkode: 31b91...205

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var faktisk helt grusomt altså:(

Forstår at du føler det sånn. ♥️😟

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke et troll! Dette er 100% sant. Hvorfor i all verden skulle dette diktes opp? Kjenner jeg blir skikkelig frustrert. Dette var helt grusomt for meg. 

Ikke bry deg om slike, det er hun som er trollet her. Kg er fullt av slike, dessverre, som i all sin trolljegeriver ikke ser at de selv er trollene...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om slike, det er hun som er trollet her. Kg er fullt av slike, dessverre, som i all sin trolljegeriver ikke ser at de selv er trollene...

Takk🙏🏻 pleier ikke bry meg om dem, men ble raskt annerledes når man åpner seg opp om noe så sårt og ydmykende. Har lenge vurdert å lage en tråd om det, men ikke helt klart.

Så da føles det ekstra kjipt når noen stiller spm ved troverdigheten min.

Merker jo at jeg får nervene litt på utsiden bare av å rippe opp i dette, samtidig som det også føles bra da så mange av dere ser ut til å respektere følelsene mine her.

Det hjelper og jeg setter pris på det🙏🏻

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...