AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #21 Del Skrevet 22. mai 2021 Hos meg kom det også masete eldre dame inn helt på slutten under pressing, men hun var barnepleier, ikke jordmor. Hun spurte heldigvis ikke om ta på brystvortene mine, det er jo helt sykt! Men hun skulle liksom hjelpe meg å puste og holde meg i hånden og sånt og det var dødsirriterende. Jordmor ble så irritert på henne, for hun så helt klart at jeg ikke ville ha noen oppi meg 🙈 Hadde denne dama mast om å ta på brystvortene mine hadde jeg klikka helt. Anonymkode: c0c10...ca7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #22 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir så fortvilet over alt jeg leser om fra føden... jobber det bare ekle dumme folk der?? Anonymkode: 3c3df...0f7 Samme her Hjelper ikke å se på de føde-seriene på TV heller, mange koselige og flinke, men også mange dumme og nedlatende jordmødre Anonymkode: 57b89...03d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #23 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her Hjelper ikke å se på de føde-seriene på TV heller, mange koselige og flinke, men også mange dumme og nedlatende jordmødre Anonymkode: 57b89...03d Jordmødre flest er ikke slik altså. Man kan også be om å få bytte jordmor om det er helt krasj. Anonymkode: 22099...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #24 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk beskjed om å massere mine egne, hadde fødsel som nesten stoppet opp. Og det kjentes skikkelig feil ut, for også for meg er det noe seksuelt ved brystvortestimulerig. Selv om det sikkert er riestimulerende. Hadde pressrier da jeg fikk beskjed om det. Anonymkode: b05d4...0e8 Huff:( gjorde du det? Det er derfor jeg føler dette som et psykisk overtramp. Hun bevegde seg laaaangt inn på et område av min kropp og seksualitet som ikke er ok - overhodet! Får ordentlig vondt i hele meg hver gang jeg tenker på det. Det plager meg alt for mye. Føles faktisk som et overgrep nærmest. Igjen - andre er laget av annet enn meg, men for meg var dette fælt. Likestilles for meg som om hun hadde spurt om å stimulere klitoris. Anonymkode: 9586b...42f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #25 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hos meg kom det også masete eldre dame inn helt på slutten under pressing, men hun var barnepleier, ikke jordmor. Hun spurte heldigvis ikke om ta på brystvortene mine, det er jo helt sykt! Men hun skulle liksom hjelpe meg å puste og holde meg i hånden og sånt og det var dødsirriterende. Jordmor ble så irritert på henne, for hun så helt klart at jeg ikke ville ha noen oppi meg 🙈 Hadde denne dama mast om å ta på brystvortene mine hadde jeg klikka helt. Anonymkode: c0c10...ca7 Det er fullt mulig hun var barnepleier. Vips så var hun bare der. Jeg hadde 0 behov for henne og kan ikke huske at jeg ble spurt om jeg ville ha henne der eller ei heller. Anonymkode: 9586b...42f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #26 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir så fortvilet over alt jeg leser om fra føden... jobber det bare ekle dumme folk der?? Anonymkode: 3c3df...0f7 Er det et seriøst spørsmål ? Anonymkode: 25784...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #27 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jordmødre flest er ikke slik altså. Man kan også be om å få bytte jordmor om det er helt krasj. Anonymkode: 22099...d22 Jeg var ikke i stand til å snakke, smertene var for sterke. Jeg var nærmest litt «borte» i smerter. Denne damen føltes som om hang over meg, og presset seg på meg. Jeg ser liksom bare henne nå i etterkant. Nesten som om man ser tilbake til noe fra fylla hvor man ikke ser noe annet rundt seg enn akkurat det som var foran en. Anonymkode: 9586b...42f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #28 Del Skrevet 22. mai 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg husker bare lystgassen som jeg holdt med ene hånden, og var i så sterke smerter at jeg faktisk ikke klarte å gjøre noe. Fødselen skjedde på under 4 timer og var intens. Hittil tøffeste av mine tre. Så satt hun på siden og maste. Og dro i hånden min, klarte liksom ikke slite meg løs heller. Var helt grusomt. Så topper hun det hele med å mase og mase om dette. Jeg prøvde å signalisere nei med hodet mens jeg hadde masken på. Samboeren min sier han sa tydelig: Man ser at hun ikke vil det, men det brydde hun seg ikke noe om. Spørsmål: 1:Er det vanlig at noen kommer inn siste halvtimen for å assistere slik? Det var mange til stede. 2: Er stimuli av brystvorter vanlig prosedyre? Ikke opplevd det før 3 fødsel som sagt. 3: Hvordan skal dette hjelpe når man allerede har begynt å presse for å få ungen ut. Det var altså sååå nærme slutten. Anonymkode: 9586b...42f 1. Det kommer ofte inn noen mot slutten ja. 2. Ja, vi ble informert om det på fødselsforbredene 3. Usikker, men fikk beskjed om at det skulle hjelpe og få bedre rier. Var under pressrier hos meg og. Anonymkode: 195b2...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #29 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg har født tre ganger, og både 1. og 3. fødsel stoppet mer eller mindre opp til tider, men aldri, aldri kom et spørsmål om stimulering av brystvorter. Det høres helt vanvittig ut. Anonymkode: 96459...a96 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #30 Del Skrevet 22. mai 2021 Nei, fy fader så kvalmt. Skjønner at det sikkert er med på å effektivisere, men det blir som å bli bedt om å stimulere klitoris for min del. Ikke aktuelt, uansett hvor mye det hjelper. Da får det heller bli keisersnitt. Anonymkode: 064e0...473 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #31 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det ødela seriøst så mye for meg! Skjønner at dette for mange av dere sikkert høres tullete ut, men jeg følte det nærmest som et psykisk overgrep. Sterke ord, men det er nå 6 mnd siden fødsel og det plager meg så enda. Hun satt helt oppi ansiktet mitt og skulle absolutt holde hendene mine. Enda jeg til slutt dyttet henne bort med hånden da hun var så intens. Jeg var i et rent smertehelvete og klarte ikke si ifra. Hadde nok med å overleve. Så kom spørsmålet, helt ut av intet. Jeg vet at dette kan stimulere rier osv, men jeg var jo da ti minutter unna å føde og hadde mer enn rier nok og dette var altså min tredje fødsel. Jeg trengte IKKE riestimulerende på det tidspunktet. Det føltes så brutalt at hun spurte om det der hun nærmest satt oppi puppene mine. «Kan du være så snill å la meg gnikke omså bare litt på dem? Det vil hjelpe» Spurte sikkert 4-5 ganger. Jeg følte det som både ydmykende og som et overtramp. Jeg klarer rasjonelt ikke helt å forklare hvorfor, men det føles SÅ grusomt i etterkant å tenke på og det ødela hele opplevelsen min. Helt plutselig kom hun inn de siste 30 min og var helt obsessed på å få gnikke på puppene mine. Brystene mine er for meg veldig privat og ikke minst dette med å stimulere brystvorter, noe seksuelt. Jeg klarer ikke slutte å tenke på det. Det plager meg SÅ grusomt! Skulle liksom denne gamle damen sitte der og gnikke på brystvortene mine foran mannen min? Nei huff jeg blir uvel altså Anonymkode: 9586b...42f 😂😂😂 Det var dagens Anonymkode: 118f0...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 22. mai 2021 #32 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg hadde følt meg invadert og ubekvem og antakelig hadde jeg brølt til vedkommende at hun skulle pelle seg langt faen unna meg. Heldigvis har jeg kun møtt én forferdelig jordmor på mine tre sykehusfødsler, og henne ba jeg enkelt og greit om å forsvinne og aldri vise seg inne hos meg igjen. Jeg fikk ny jordmor. 😅 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #33 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Det var dagens Anonymkode: 118f0...a32 ? Anonymkode: 9586b...42f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #34 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ? Anonymkode: 9586b...42f Er troll Anonymkode: 118f0...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #35 Del Skrevet 22. mai 2021 Lorieen skrev (Akkurat nå): Jeg hadde følt meg invadert og ubekvem og antakelig hadde jeg brølt til vedkommende at hun skulle pelle seg langt faen unna meg. Heldigvis har jeg kun møtt én forferdelig jordmor på mine tre sykehusfødsler, og henne ba jeg enkelt og greit om å forsvinne og aldri vise seg inne hos meg igjen. Jeg fikk ny jordmor. 😅 Jeg var ikke i stand til å prate. Det var greia. Det var maks 10-15 min igjen om ikke kortere. Sambo forsøkte å si ifra til ingen nytte. Så grusomt:( Anonymkode: 9586b...42f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 22. mai 2021 #36 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var ikke i stand til å prate. Det var greia. Det var maks 10-15 min igjen om ikke kortere. Sambo forsøkte å si ifra til ingen nytte. Så grusomt:( Anonymkode: 9586b...42f Da ville jeg faktisk sendt en klage til sykehuset, og kanskje også bedt om å få en ettersamtale med jordmor for å få «lufta ut» og satt ord på opplevelsen. Det er tydelig at dette har preget deg skikkelig, og sånn skal det ikke være. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #37 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, fy fader så kvalmt. Skjønner at det sikkert er med på å effektivisere, men det blir som å bli bedt om å stimulere klitoris for min del. Ikke aktuelt, uansett hvor mye det hjelper. Da får det heller bli keisersnitt. Anonymkode: 064e0...473 Nøyaktig slik føler jeg det. Sammenlignet det med klitoris rett over her, for det er faktisk sånn det føltes. På mitt mest sårbare og den tøffeste delen skulle hun liksom effektivisere. Jeg hadde mer enn rier nok og sleit med å klare å takle det. Anonymkode: 9586b...42f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #38 Del Skrevet 22. mai 2021 Har født 2 ganger og ikke opplevd det der.. Anonymkode: 32d4a...a97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #39 Del Skrevet 22. mai 2021 Lorieen skrev (Akkurat nå): Da ville jeg faktisk sendt en klage til sykehuset, og kanskje også bedt om å få en ettersamtale med jordmor for å få «lufta ut» og satt ord på opplevelsen. Det er tydelig at dette har preget deg skikkelig, og sånn skal det ikke være. Jeg har sendt e-post til avdelingsleder og bedt om samtale. Lar ikke dette gå tomhendt. Er gravid igjen og livredd for repetisjon av dette. Anonymkode: 9586b...42f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 22. mai 2021 #40 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sendt e-post til avdelingsleder og bedt om samtale. Lar ikke dette gå tomhendt. Er gravid igjen og livredd for repetisjon av dette. Anonymkode: 9586b...42f Veldig bra! Dette trenger du å få bearbeidet før neste fødsel. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå