AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Det ødela seriøst så mye for meg! Skjønner at dette for mange av dere sikkert høres tullete ut, men jeg følte det nærmest som et psykisk overgrep. Sterke ord, men det er nå 6 mnd siden fødsel og det plager meg så enda. Hun satt helt oppi ansiktet mitt og skulle absolutt holde hendene mine. Enda jeg til slutt dyttet henne bort med hånden da hun var så intens. Jeg var i et rent smertehelvete og klarte ikke si ifra. Hadde nok med å overleve. Så kom spørsmålet, helt ut av intet. Jeg vet at dette kan stimulere rier osv, men jeg var jo da ti minutter unna å føde og hadde mer enn rier nok og dette var altså min tredje fødsel. Jeg trengte IKKE riestimulerende på det tidspunktet. Det føltes så brutalt at hun spurte om det der hun nærmest satt oppi puppene mine. «Kan du være så snill å la meg gnikke omså bare litt på dem? Det vil hjelpe» Spurte sikkert 4-5 ganger. Jeg følte det som både ydmykende og som et overtramp. Jeg klarer rasjonelt ikke helt å forklare hvorfor, men det føles SÅ grusomt i etterkant å tenke på og det ødela hele opplevelsen min. Helt plutselig kom hun inn de siste 30 min og var helt obsessed på å få gnikke på puppene mine. Brystene mine er for meg veldig privat og ikke minst dette med å stimulere brystvorter, noe seksuelt. Jeg klarer ikke slutte å tenke på det. Det plager meg SÅ grusomt! Skulle liksom denne gamle damen sitte der og gnikke på brystvortene mine foran mannen min? Nei huff jeg blir uvel altså Anonymkode: 9586b...42f 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 22. mai 2021 Meld det inn, høres ikke greit ut. Anonymkode: c0c10...ca7 63
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Kom deg videre. Folk har opplevd ekte overgrep. Anonymkode: 7acb8...2dd 19
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Høres sykt og kvalmt ut, skjønner godt at det er ekkelt for deg å tenke på det fremdeles. Jeg ville rapportert det til sykehuset, da kanskje du kan bidra til å forhindre at det skjer mot andre kvinner. Anonymkode: 51cff...6a8 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kom deg videre. Folk har opplevd ekte overgrep. Anonymkode: 7acb8...2dd Herregud. Slutt. Anonymkode: 31b91...205 60
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Høres meget spesielt ut😳 Så ubehagelig, i en situasjon der man ikke alltid klarer å snakke for seg. Anonymkode: ebdac...939 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Takk for støtte. Var redd jeg skulle hudflettes, selv om dette for andre kanskje bare er barnemat. Er det vanlig å få spørsmålet? Anonymkode: 9586b...42f 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Æsj så ekkelt. Sljønner deg godt ts.🤢🤮 Anonymkode: f7782...534 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Omg hadde klikka. Meld det inn, ikke greit. Høres egentlig komisk ut sånn objektivt. Anonymkode: 683c2...fa8 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Meld det inn, absolutt ikke greit! Anonymkode: c39dc...ec6 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for støtte. Var redd jeg skulle hudflettes, selv om dette for andre kanskje bare er barnemat. Er det vanlig å få spørsmålet? Anonymkode: 9586b...42f Jeg fikk spørsmål med nr 1, det ble bare gjort med nr 2 (mistet rier og litt kritisk så tror det var siste steg før den store røde knappen) begge fødsler ble dette gjort siste 10-15min. Anonymkode: 195b2...93c 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for støtte. Var redd jeg skulle hudflettes, selv om dette for andre kanskje bare er barnemat. Er det vanlig å få spørsmålet? Anonymkode: 9586b...42f Aldri hørt om det før og fikk det ikke selv. Kan jeg spørre hvilket sykehus? Anonymkode: c0c10...ca7 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Skjønner deg godt! Et spørsmål en gang er greit, men å mase og holde hender er absolutt å gå over streken.. Siden du sliter med dette så ville jeg snakket med noen om det. Ringt til fødeavdelingen eller meldt det inn. Anonymkode: a9b98...757 23
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Meld det inn! Det skjer så mye stygt mot fødende kvinner her til lands, akkurat som å om være fødende innebærer at man ikke eier sin egen kropp lenger. Det er helt absurd. Anonymkode: 9b38e...fd5 30
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Aldri hørt om det før og fikk det ikke selv. Kan jeg spørre hvilket sykehus? Anonymkode: c0c10...ca7 Bærum Sykehus Anonymkode: 9586b...42f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Jeg husker bare lystgassen som jeg holdt med ene hånden, og var i så sterke smerter at jeg faktisk ikke klarte å gjøre noe. Fødselen skjedde på under 4 timer og var intens. Hittil tøffeste av mine tre. Så satt hun på siden og maste. Og dro i hånden min, klarte liksom ikke slite meg løs heller. Var helt grusomt. Så topper hun det hele med å mase og mase om dette. Jeg prøvde å signalisere nei med hodet mens jeg hadde masken på. Samboeren min sier han sa tydelig: Man ser at hun ikke vil det, men det brydde hun seg ikke noe om. Spørsmål: 1:Er det vanlig at noen kommer inn siste halvtimen for å assistere slik? Det var mange til stede. 2: Er stimuli av brystvorter vanlig prosedyre? Ikke opplevd det før 3 fødsel som sagt. 3: Hvordan skal dette hjelpe når man allerede har begynt å presse for å få ungen ut. Det var altså sååå nærme slutten. Anonymkode: 9586b...42f 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 Aldri hørt om før, har født to barn. Og slikt skal man da ikke mase om, og forstyrre deg midt i en krevende del av fødsel? Det der hadde jeg sendt inn klage på. Ikke greit. Anonymkode: 6ecf4...dbc 19
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #18 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg husker bare lystgassen som jeg holdt med ene hånden, og var i så sterke smerter at jeg faktisk ikke klarte å gjøre noe. Fødselen skjedde på under 4 timer og var intens. Hittil tøffeste av mine tre. Så satt hun på siden og maste. Og dro i hånden min, klarte liksom ikke slite meg løs heller. Var helt grusomt. Så topper hun det hele med å mase og mase om dette. Jeg prøvde å signalisere nei med hodet mens jeg hadde masken på. Samboeren min sier han sa tydelig: Man ser at hun ikke vil det, men det brydde hun seg ikke noe om. Spørsmål: 1:Er det vanlig at noen kommer inn siste halvtimen for å assistere slik? Det var mange til stede. 2: Er stimuli av brystvorter vanlig prosedyre? Ikke opplevd det før 3 fødsel som sagt. 3: Hvordan skal dette hjelpe når man allerede har begynt å presse for å få ungen ut. Det var altså sååå nærme slutten. Anonymkode: 9586b...42f Nei, dette er ikke vanlig. Ved noen sykehus er det kapasitet nok til at en ekstra jordmor eller barnepleier kommer inn ved siste del av fødsel/pressing, ellers er det ikke behov for ekstra personal ved en normal fødsel. Studenter kan jo forekomme. Stimuli av brystvorter er ikke vanlig prosedyre, men enkelte jordmødre har sikkert tro på det. De skal likevel ikke ta seg til rette eller mase slik du opplevde. I siste del av fødsel vil denne type stimuli ha liten effekt antagelig. Mitt første barn hadde hodet ute da mine pressrier stoppet opp. Det var da en jordmor som gned på magen min for å stimulere livmoren til en rie til og det fungerte (hvis ikke det var kroppen min selv som ga en ekstra rie, det vet man jo ikke). Anonymkode: 22099...d22 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #19 Skrevet 22. mai 2021 Blir så fortvilet over alt jeg leser om fra føden... jobber det bare ekle dumme folk der?? Anonymkode: 3c3df...0f7 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Skrevet 22. mai 2021 Fikk beskjed om å massere mine egne, hadde fødsel som nesten stoppet opp. Og det kjentes skikkelig feil ut, for også for meg er det noe seksuelt ved brystvortestimulerig. Selv om det sikkert er riestimulerende. Hadde pressrier da jeg fikk beskjed om det. Anonymkode: b05d4...0e8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå