Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hender det at dere pynter litt på gjenfortellingen til pårørende av hvor stille og rolig et menneske døde? For å skåne dem?

Anonymkode: 7d353...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hender det at dere pynter litt på gjenfortellingen til pårørende av hvor stille og rolig et menneske døde? For å skåne dem?

Nei.

Men sier ikke at de sovnet "stilt og rolig" om de ikke gjorde det. 

Anonymkode: cba1f...a82

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: f7fed...738

AnonymBruker
Skrevet

nja, forteller sannheten, men skjer det kjapt og pasienten ikke er lindret godt nok så neddramatiserer jeg det. Eks en pasienter som var HLR- og døde av lungeødem. Det gikk veldig fort, jeg rakk ikke gjøre noe annet enn å holde i hånden og berolige. Det var fryktelig ubehagelig. Fortalte pårørende at det gikk fort og at jeg var der. 

Anonymkode: e9757...782

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, fordi det sjeldent er nødvendig pga medisiner og god bemanning.

Anonymkode: 2a1cb...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

nja, forteller sannheten, men skjer det kjapt og pasienten ikke er lindret godt nok så neddramatiserer jeg det. Eks en pasienter som var HLR- og døde av lungeødem. Det gikk veldig fort, jeg rakk ikke gjøre noe annet enn å holde i hånden og berolige. Det var fryktelig ubehagelig. Fortalte pårørende at det gikk fort og at jeg var der. 

Anonymkode: e9757...782

Var lungeødemet hele årsaken til pasientens død? Hva om de pårørende spør mer inngående om selve dødsøyeblikket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...