AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Hvorfor har dere det antallet barn dere har? Hvorfor stoppet dere? Jeg har ett stort og ett lite barn. Skal eller skal ikke få barn nr 3? Fordeler: Koselig å være gravid, fantastisk å føde, koselig med baby, flere barn å elske, flere søsken til de jeg har, større familie/mer kjærlighet. Ulemper: Dårligere plass i hus og bil, dårligere økonomi, mindre tid til de to vi har, stress med jobb/permisjon, våkenetter. Har to friske barn, muligheten er jo der for å få et sykt barn. Er redd jeg angrer på at jeg aldri fikk flere barn... Jeg er 30 år (ung mamma med første barn). Anonymkode: 4e6c6...5f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Jeg stoppet på to. Man bør alltid ta høyde for at man kan bli alene med barna og tenke på egen kapasitet i forhold til det. Det skjedde meg, enda jeg aldri trodde det skulle skje, så var jeg bevisst på dette i valg av antall barn. Jeg ønsker å kunne følge opp begge mine tett og kunne ha det litt romslig økonomisk. Anonymkode: 2f092...07c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Skal du bidra ytterligere til verdens overbefolkningsproblem? Nei. Det skal du ikke. Anonymkode: bf46e...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Har kun 1 barn selv om drømmen var 2. Livet kan ikke planlegges, så er derfor veldig takknemlig for det barnet jeg har. Anonymkode: 451f1...11b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 En angrer aldri på de barna en har fått, bare på dem en ikke fikk.... Anonymkode: 45f47...a31 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: En angrer aldri på de barna en har fått, bare på dem en ikke fikk.... Anonymkode: 45f47...a31 Haha 😆 Dagens gjøk. Anonymkode: bf46e...0f0 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor har dere det antallet barn dere har? Hvorfor stoppet dere? Jeg har ett stort og ett lite barn. Skal eller skal ikke få barn nr 3? Fordeler: Koselig å være gravid, fantastisk å føde, koselig med baby Blir nok med 2 hvis alt går bra. Hvorfor? Liker ikke å gå gravid, det er et helvete å føde, slitsomt med våkennetter.... Generelt så mistenker jeg at man alltid savner det siste barnet man ikke fikk. Får vi 3, savner vi nok 4, får vi 4, tenker vi på 5... Anonymkode: f6988...a1a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Jeg ønsket 4 og har 4. Har både plass og økonomi til det. Men nå må ikke vi ha det beste og nyeste av alt. Masse slit,morro og kjærlighet. De store barna hjelper de yngste. Fikk ikke de alle tette. Vokste opp som enebarn og elsker å lever som jeg lever. Anonymkode: bf347...def
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 I ditt tilfelle tenker jeg at det er lite i veien for å få nummer tre. De praktiske tingene løser man jo, ingen sulter i Norge og du er fortsatt veldig ung. Du nevner ikke forholdet, så regner med at alt er gått fint. Jeg er ikke blant de som tenker at graviditet bare er koselig og fødsel og permisjon går så greit...Mannen og jeg er i utgangspunktet vant til mye frihet og reise, og den romantiske biten av forholdet er veldig viktig for meg. Man elsker et barn for evig, men for mange av oss tar det en stor porsjon oppmerksomhet fra de andre tingene. Anonymkode: 1ec56...e85
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 One and DONE❤️ Har fått prinsen min, ønsker ikke kostnaden, tidsklemmen, graviditet og babytiden igjen. Elsker sønnene min over alt og nyter all tiden vi har til han og bare han Anonymkode: c54d8...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Jeg er 30,har et stort og et lite barn som deg. Rett etter fødselen syns jeg det var trist å skulle si at jeg aldri skulle ha flere barn. Akkurat nå er minste 1 år og jeg syns det er helt greit å ikke få flere. Tenker litt praktisk på fremtiden med alle kabler som skal gå opp osv. Anonymkode: 3af4c...bff
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Vi å vurderer å få nr 3. Vi er veldig i tenkeboksen. Skal sies at eldste er 13 og lillebror er 5 år. Vi fikk egentlig helt skrekken etter vi fikk lillebror. Sov ikke en hel natt før han var 3 år. Han har også en del utfordringer i hverdagen. Men så føler vi oss ikke ferdig, og den opprinnelige planen var å kjøre på med nr 3 ganske kjapt etter nr 2 😅 Men livet skjedde rett og slett å vi var ikke mentalt klar. Vi har vel egentlig bestemt oss for at vi beholder livet vi har nå ett års tid til, og er fortsatt lysten på nr 3 tilstede om ett års tid kjører vi på 🙂 Vil ikke vente så mange flere år da vi er 34 og 36 år 🙂 Anonymkode: c120e...329
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): En angrer aldri på de barna en har fått, bare på dem en ikke fikk.... Anonymkode: 45f47...a31 At en ikke angrer på barna betyr ikke at det ikke kan bli mer strev og vanskeligere enn man egentlig har kapasitet til. Anonymkode: 6e850...3da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå