Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått vite feil kjønn på OUL? Evt feil kjønn før OUL og riktig på OUL? 

Fikk beskjed om gutt på TUL og jente på OUL. Med beskjed om at de ikke "synser" på OUL, hvertfall ikke da jeg spurte om det fortsatt var en gutt hvor hun svarte "ehh, når fikk dere beskjed om gutt? Dette er nok en jente." og sjekket derfor meget nøye. 

Bare lurer på om det finnes mange tilfeller der kjønn på OUL er feil 😅

Anonymkode: 34415...503

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når tidlig var denne tidlige ultralyden du tok? Hvis det var rundt uke 12 blir det mest gjetting som regel, så ville stolt mer på rutineultralyden i uke 17-19. 

Hvis de sier de er sikre på at de ser kjønn på rutineultralyd så er det nok ganske sikkert rett. Som regel vil de ikke si noe sikkert om det er noe tvil :) Men selvfølgelig kan man se feil, bare en blodprøve kan si helt sikkert :)

Jeg kjenner mange som ikke har fått vite kjønn på ultralyd, men på begge mine har ikke det vært noen tvil da de viste seg frem og jordmor kunne peke på kjønnslepper på jenta og testikler på gutt (fikk også et godt ul-bilde av testikler fordi jordmor var så fornøyd med hvordan baby viste seg frem 🙈) . På ingen av mine kunne jordmor si noe om kjønn på tidlig ultralyd i uke 12. 

Anonymkode: 01f72...d73

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de føler seg sikre på kjønn på OUL så stemmer det som regel. Får de et godt bilde så er det lett å se selv også, jeg så det tydelig med begge mine (gutt og jente). Har en venninne som fikk beskjed om jente på tidlig ultralyd, men på OUL var de veldig i tvil. Hun fikk lov å komme inn igjen etter å ha spist, drukket litt cola og gått på do, da hadde babyen flyttet litt på seg og viste tydelig at det var en gutt :)

Anonymkode: 3c8db...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner to som fikk en gjetning om motsatt kjønn av det det viste seg å være på OUL. Men felles for dem var at den som utførte ultralyden sa at det var vanskelig å se, så de var ikke helt sikre. Hos oss var navlesnoren i veien på OUL med nr. to, og da sa hun som utførte ultralyden at hun var nesten sikker på at det var ei jente, men at dette var et av de tilfellene hvor det plutselig kunne komme ut en gutt ved fødsel (det var jente). 

Anonymkode: 3c005...e44

AnonymBruker
Skrevet

Det var på UL før uke 15 han tippet gutt. Og hun tok masse closeup mellom beina på OUL siden vi hadde fått gjettet gutt først for å dobbeltsjekke og vi så ingen tegn til noe pikk eller pung for å si det sånn. Så føler jo at det bør stemme det vi fikk beskjed om på OUL. Men så er det alltid noen som vet om noen som har fått vite feil og da må de jo mene at d er feil for meg og nå 😅

Anonymkode: 34415...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...