Gå til innhold

Enda en barnevern sak.... NRK denne gangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/rogaland/xl/da-ni-ar-gamle-lars-ble-overgriper-1.15049909

Jeg er egentlig ikke en av disse «fjern barnevernet» aktivistene, det er bare tilfeldig jeg har to barnevern skeptiske innlegg på to dager. 

Får vondt i magen av å lese om denne gutten på 9 år. 

Få juristene inn i barnevernet, og ut med sosionomene og barnevernspedagogene, er det jeg tenker igjen og igjen. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Kortiho
Skrevet

Helt jævlig sak. En voksen serivoldteksforbryter har jo bedre juridiske rammer rundt seg enn et barn på 9. 

Jeg er helt enig. Får så vondt i magen.

Er super-fan av det meste barnevernet gjør, men i sånne småkommuner, hvor alle kjenner alle, og bv-kontoret består av to personer med alt for mye makt.. Det kan bli farlig.

Skrevet
Madame Butterfly skrev (17 minutter siden):

https://www.nrk.no/rogaland/xl/da-ni-ar-gamle-lars-ble-overgriper-1.15049909

Jeg er egentlig ikke en av disse «fjern barnevernet» aktivistene, det er bare tilfeldig jeg har to barnevern skeptiske innlegg på to dager. 

Får vondt i magen av å lese om denne gutten på 9 år. 

Få juristene inn i barnevernet, og ut med sosionomene og barnevernspedagogene, er det jeg tenker igjen og igjen. 

Jurister uten kunnskap om barns utvikling eller tegn på overgrep/vold/utrygge hjemmemiljø skal drifte barnevernet?

Høres ut som en kjempeide

• Liker 5
Skrevet
13 hours ago, Mrs Robinson said:

Jurister uten kunnskap om barns utvikling eller tegn på overgrep/vold/utrygge hjemmemiljø skal drifte barnevernet?

Høres ut som en kjempeide

kan vel bruke psykologer til sånt? 

Sosionomer er vel neppe eksperter de heller?

• Liker 2
Skrevet
Madame Butterfly skrev (1 time siden):

kan vel bruke psykologer til sånt? 

Sosionomer er vel neppe eksperter de heller?

Psykologer som det allerede er mangler og lange ventelister på, skal i tillegg ta på seg oppgaven å følge opp familier tett? 

Igjen.. kjempeide. Vi går for det 👍

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk blir overrasket. Dette er bare toppen av isfjellet, og det er en grunn til at Norge har blitt dømt i menneskerettighetsdomstolen flere ganger.

Det er derfor naive nordmenn tror at barnevernet fungerer godt, men desverre har barnverneskritikere rett. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg trodde alle avhør av barn skulle gjøres på barnehuset?

• Liker 1
Skrevet
Topplue skrev (25 minutter siden):

Jeg trodde alle avhør av barn skulle gjøres på barnehuset?

Nei, gjøres ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...