Madame Butterfly Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 https://www.nrk.no/rogaland/xl/da-ni-ar-gamle-lars-ble-overgriper-1.15049909 Jeg er egentlig ikke en av disse «fjern barnevernet» aktivistene, det er bare tilfeldig jeg har to barnevern skeptiske innlegg på to dager. Får vondt i magen av å lese om denne gutten på 9 år. Få juristene inn i barnevernet, og ut med sosionomene og barnevernspedagogene, er det jeg tenker igjen og igjen. 4
Gjest Kortiho Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Helt jævlig sak. En voksen serivoldteksforbryter har jo bedre juridiske rammer rundt seg enn et barn på 9. Jeg er helt enig. Får så vondt i magen. Er super-fan av det meste barnevernet gjør, men i sånne småkommuner, hvor alle kjenner alle, og bv-kontoret består av to personer med alt for mye makt.. Det kan bli farlig.
Mrs Robinson Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Madame Butterfly skrev (17 minutter siden): https://www.nrk.no/rogaland/xl/da-ni-ar-gamle-lars-ble-overgriper-1.15049909 Jeg er egentlig ikke en av disse «fjern barnevernet» aktivistene, det er bare tilfeldig jeg har to barnevern skeptiske innlegg på to dager. Får vondt i magen av å lese om denne gutten på 9 år. Få juristene inn i barnevernet, og ut med sosionomene og barnevernspedagogene, er det jeg tenker igjen og igjen. Jurister uten kunnskap om barns utvikling eller tegn på overgrep/vold/utrygge hjemmemiljø skal drifte barnevernet? Høres ut som en kjempeide 5
Madame Butterfly Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2021 13 hours ago, Mrs Robinson said: Jurister uten kunnskap om barns utvikling eller tegn på overgrep/vold/utrygge hjemmemiljø skal drifte barnevernet? Høres ut som en kjempeide kan vel bruke psykologer til sånt? Sosionomer er vel neppe eksperter de heller? 2
Mrs Robinson Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Madame Butterfly skrev (1 time siden): kan vel bruke psykologer til sånt? Sosionomer er vel neppe eksperter de heller? Psykologer som det allerede er mangler og lange ventelister på, skal i tillegg ta på seg oppgaven å følge opp familier tett? Igjen.. kjempeide. Vi går for det 👍 1
ErGlad Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Jeg forstår ikke hvorfor folk blir overrasket. Dette er bare toppen av isfjellet, og det er en grunn til at Norge har blitt dømt i menneskerettighetsdomstolen flere ganger. Det er derfor naive nordmenn tror at barnevernet fungerer godt, men desverre har barnverneskritikere rett. 5
Topplue Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Jeg trodde alle avhør av barn skulle gjøres på barnehuset? 1
ErGlad Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Topplue skrev (25 minutter siden): Jeg trodde alle avhør av barn skulle gjøres på barnehuset? Nei, gjøres ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå