Floater Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 (endret) Den siste mnd har jeg tullet mye med maten, matlysten er fraværende og før kunne jeg være sulten en hel dag før jeg innså at jeg burde spise noe. Men har da ikke lyst på noe. Synes ikke pizza og snacks er godt lenger heller. Uansett hva mat det er har jeg ikke lyst på det. Men nå har det blitt enda verre.. Jeg har ikke spist noe i 2 DAGER (jeg føler meg ikke sulten!?). Føler jeg skal kaste opp når jeg spiser og det skremmer meg.. Er det normalt? Noen som har opplevd noe lignende? Jeg er i 20-årene. Livet har vært ekstra stress i det siste, det ble slutt mellom meg og kjæresten..så kanskje det har noe med det å gjøre.. Endret 22. mai 2021 av Floater
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Floater skrev (2 minutter siden): Den siste mnd har jeg tullet mye med maten, matlysten er fraværende og før kunne jeg være sulten en hel dag før jeg innså at jeg burde spise noe. Men har da ikke lyst på noe. Synes ikke pizza og snacks er godt lenger heller. Uansett hva mat det er har jeg ikke lyst på det. Men nå har det blitt enda verre.. Jeg har ikke spist noe i 2 DAGER (jeg føler meg ikke sulten!?). Føler jeg skal kaste opp når jeg spiser og det skremmer meg.. Er det normalt? Noen som har opplevd noe lignende? Jeg er i 20-årene. Livet har vært ekstra stress i det siste, det ble slutt mellom meg og kjæresten..så kanskje det har noe med det å gjøre.. Prøv å få i deg litt yoghurt eller banan eller noe lett, og klarer du ikke holde på det så ringer du legen din på tirstag Anonymkode: ffbac...bb0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Når du spiser så lite over lengre tid, så vil ofte magesekken ikke klare å ta til seg måltider av normal størrelse. Det kan derfor være en fordel om du heller spiser veldig lite (f.eks noen få spiseskjeer yoghurt, bare) om gangen, men gjerne mange ganger om dagen. Når man ikke har matlyst så kan det være lavere terskel for å klare å få i seg to spiseskjeer yoghurt enn et helt beger eller en brødskive. Anonymkode: a901a...cf2 2
Floater Skrevet 22. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Prøv å få i deg litt yoghurt eller banan eller noe lett, og klarer du ikke holde på det så ringer du legen din på tirstag Anonymkode: ffbac...bb0 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når du spiser så lite over lengre tid, så vil ofte magesekken ikke klare å ta til seg måltider av normal størrelse. Det kan derfor være en fordel om du heller spiser veldig lite (f.eks noen få spiseskjeer yoghurt, bare) om gangen, men gjerne mange ganger om dagen. Når man ikke har matlyst så kan det være lavere terskel for å klare å få i seg to spiseskjeer yoghurt enn et helt beger eller en brødskive. Anonymkode: a901a...cf2 Tusen takk for tips! Vurderer å kontakte legen neste uke for det har gått helt ut av kontroll. Har tvinget i meg 1 brødskive nå, trodde jeg skulle kaste opp når jeg spiste den. Huff Jeg blir så redd. Vil gjerne spise men kroppen sier "nei" på en måte.... - TS
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Sånne perioder er fæle. Å miste matlysten etter et brudd, er helt normalt. Går heldigvis over. Prøv fersk loff med nugatti. Hjelper alltid meg. Usunn mat er bedre enn ingen mat i slike perioder. Lykke til 🤗 Anonymkode: e0a01...e8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå