Gå til innhold

Erfaringer med Trademax?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi kjøpte et møbel fra Trademax... litt risiko å kjøpe på nett uten å se og ta på, men fant bare ikke det vi ville ha i fysisk butikk så vi tok sjansen. Skulle i følge nettsiden ikke være noe problem å angre seg, så da var det bare å kjøpe.

Dessverre var det både noen småskader på møbelet, men viktigst av alt hadde det ikke den kvaliteten vi ønsket. Så vil angre kjøpet. I følge nettsiden er det 14 dagers angrefrist fra man mottok varen. Jeg sendte inn skjemaet på nettsiden deres 2 dager etter mottak. Det tok nesten 1 uke før jeg fikk svar fra dem, der ba de om bilder av skadene for å ta saken videre. Jeg sendte det straks over, men nå har det gått 4 dager uten svar igjen.

Lurer på hva jeg kan forvente nå? Får jeg ikke noen instrukser om retur av møbelet? Vi har pakket det pent inn i esken sin igjen, og etter en omfattende runde på butikker igjen kjøpt et annet møbel som erstatning.

Men blir så irritert når jeg ikke hører noe..! Ikke har jeg betalt fakturaen heller, der forfallsfristen gikk ut denne uken. Så frykter å få en purreregning hver øyeblikk.

Anonymkode: 64919...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uff, etterpåklokskap er alltid lettvint, men dere skulle ikke nevnt skader. Har hørt om kranglete firmaer som bruker det som grunn til å lage garantisak og dermed avfeie den lovpålagte rettigheten til å heve kjøpet ved nettkjøp/fjernkjøp.

Her ville jeg stått hardt på at dere vil heve kjøpet, og ikke benytte garantien. Beklager at jeg ikke kan komme med erfaringer, men ønsket likevel å informere om det, så dere kan undersøke mer.

Anonymkode: 15aec...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil si, det jeg har hørt om er ting som ikke har fungert som ventet, ikke direkte skader. 

Anonymkode: 15aec...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men dere skulle ikke nevnt skader. Har hørt om kranglete firmaer som bruker det som grunn til å lage garantisak og dermed avfeie den lovpålagte rettigheten til å heve kjøpet ved nettkjøp/fjernkjøp.

Hm, ja. Men skulle ikke tro at det hadde noe å si. Infoen derer på hjemmesiden er enkel:

Sitat

 

Ved klager/reklamasjoner har vi rett å løse dette ved å sende ny vare eller  en reservedel til varen. Når varen/delen kommer skal varen være komplett.

Ønsker du ikke at vi retter opp feilen og i stedet velger angret kjøp så tillkommer det en returavgift.

Returfrakt:

Postnummer: 0001–1999:  995 NOK
Postnummer: 2000–7999:  995 NOK
Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK

Angreretten er fra 14 dager etter at du har mottatt varen.

 

Og her har vi jo varslet at vi ikke ønsker en ny vare i retur, men rett og slett heve kjøpet. Bare så rart at det ble så stilt fra dem... 

Anonymkode: 64919...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ønsker du ikke at vi retter opp feilen og i stedet velger angret kjøp så tillkommer det en returavgift.

De har ikke lov til å ta noen avgift eller gebyr når du benytter deg av angreretten. 

Anonymkode: b828c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har ikke lov til å ta noen avgift eller gebyr når du benytter deg av angreretten. 

Anonymkode: b828c...c4d

Hvor er hjemmelen for det?

Står jo ganske tydelig oppført på hjemmesiden deres hva gebyret er for retur. Men enig i at det er teit... kan jo kjøpe en pakkelapp hos Posten for mye mindre penger enn dèt.

Anonymkode: 64919...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kjøpte et møbel fra Trademax... litt risiko å kjøpe på nett uten å se og ta på, men fant bare ikke det vi ville ha i fysisk butikk så vi tok sjansen. Skulle i følge nettsiden ikke være noe problem å angre seg, så da var det bare å kjøpe.

Dessverre var det både noen småskader på møbelet, men viktigst av alt hadde det ikke den kvaliteten vi ønsket. Så vil angre kjøpet. I følge nettsiden er det 14 dagers angrefrist fra man mottok varen. Jeg sendte inn skjemaet på nettsiden deres 2 dager etter mottak. Det tok nesten 1 uke før jeg fikk svar fra dem, der ba de om bilder av skadene for å ta saken videre. Jeg sendte det straks over, men nå har det gått 4 dager uten svar igjen.

Lurer på hva jeg kan forvente nå? Får jeg ikke noen instrukser om retur av møbelet? Vi har pakket det pent inn i esken sin igjen, og etter en omfattende runde på butikker igjen kjøpt et annet møbel som erstatning.

Men blir så irritert når jeg ikke hører noe..! Ikke har jeg betalt fakturaen heller, der forfallsfristen gikk ut denne uken. Så frykter å få en purreregning hver øyeblikk.

Anonymkode: 64919...524

Lykke til. Et selskap med mye trøbbel. Du bør være veldig heldig om dette lander godt.

Anonymkode: 887d5...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt møbler fra Trademax. Riktignok var jeg aldri returnert noe, men jeg har vært fornøyd med kundeservicen begge gangene jeg har handlet der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PM75 skrev (2 timer siden):

Jeg har kjøpt møbler fra Trademax. Riktignok var jeg aldri returnert noe, men jeg har vært fornøyd med kundeservicen begge gangene jeg har handlet der. 

Det spørs hva du har kjøpt og for mye. Trøbbel oppstår først når man kontakter kundeservice eller har kjøpt dyre varer.

Anonymkode: 887d5...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De har ikke lov til å ta noen avgift eller gebyr når du benytter deg av angreretten. 

Anonymkode: b828c...c4d

Man må selv betale returfrakt når man angrer et  kjøp på nettet. Dette er ikke noe selger skal sitte og betale for alle som angrer seg.

Du finner ingen lover eller regler som sier noe annet.

Anonymkode: 7f19e...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må selv betale returfrakt når man angrer et  kjøp på nettet. Dette er ikke noe selger skal sitte og betale for alle som angrer seg.

Du finner ingen lover eller regler som sier noe annet.

Anonymkode: 7f19e...fed

I min verden er ikke returfrakt og returavgift det samme. Frakten tilbake må kjøper stå for, men det er ikke lov med en avgift for å benytte angreretten.

https://lovdata.no/lov/2014-06-20-27/§24

Anonymkode: b828c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I min verden er ikke returfrakt og returavgift det samme. Frakten tilbake må kjøper stå for, men det er ikke lov med en avgift for å benytte angreretten.

https://lovdata.no/lov/2014-06-20-27/§24

Anonymkode: b828c...c4d

Jeg tror det er litt dårlige eller rare oversettelser ute og går, så det blir kalt "returavgift". Trademax er opprinnelig svensk, og har lageret sitt i Sverige. Alt er oversatt fra svensk.

Anonymkode: 7f19e...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare positiv erfaring med Trademax. Bestilte et møbel derfra som ble levert på trappen da jeg var på jobb. Sjåføren sendte sms dagen før og lurte på om vi hadde plass til stor bil i innkjørselen og om det var greit å sette varene et sted.

Da vi kom hjem og pakket ut varene så vi at det var en skjult transportskade som jeg tok bilder av og sendte inn som reklamasjonssak. Ringte de også dagen etter og de bekreftet at de hadde mottatt saken min og hun jeg snakket med var superhyggelig. Vi ville ha varen for den var akkurat slik vi var på jakt etter og jeg fikk en ny og uskadet vare 1,5 uke etterpå. Den skadde varen ville de ikke ha i retur.

Topp service hele veien i gjennom!

Anonymkode: 9b657...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

TS her. Jeg tenkte jeg skulle oppdatere på hvordan saken gikk, i tilfelle andre lurer.

Vi betalte aldri fakturaen som kom fordi vi visste at vi skulle returnere det raskt da møbelet ankom. Det gikk noen dager over forfallsfrist, men så fikk jeg endelig svar fra kunderservice om at fakturaen ble stilt i bero til 'saken' var løst. Så det var bra. Men ting tok sin tid... hadde e-postkorrespondanse, men tok ca. 4 dager for hver e-post jeg mottok, så møbelet ble stående ganske lenge i garasjen vår, ganske irriterende. Men til slutt kom endelig e-post med vedlagt returlapp som skulle festes på pakken. Jeg fikk beskjed om at fraktselskap ville ta kontakt om noen dager så kunne vi avtale henting.

Fraktselskapet ringte allerede dagen etterpå og sa at nå er de på vei. Så fikk fra at ting gikk veldig tregt, til raskt! Ble nesten for raskt, for akkurat denne dagen hadde jeg ikke hjemmekontor, så måtte faktisk dra hjem fra jobb for å kunne møte frakten. Men det gikk greit, og fraktbil kom og bar med seg møbelet og dro sin vei.

Tok ca. 10-14 dager så fikk jeg en e-post fra Trademax igjen, med en kreditnota. Og da var hele beløpet satt i minus. Altså ikke en krone å betale. Det ble jeg veldig overrasket over. Var så forberedt på å måtte betale denne tusenlappen som nettsiden sier en returfrakt koster. Men av en eller annen grunn så sto det ikke noe om dette. Så nå anser jeg endelig saken som løst :) 

Anonymkode: 64919...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to lenestoler og spisebord gruppe der, i to forskjellige kjøp. Jeg er veldig fornøyd. Var en liten dump på den ene lenestolen, men det syntes ikke, så jeg har ikke klagd.
Min søster kjøpe seg tre dobbeltsenger og spisebord gruppe der og nå utemøbler, alt har vært topp. Men igjen vi har ikke hatt grunn til å hatt kontakt med kundeservice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...