AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Kommer sikkert til å høres helt dust ut, men jeg har ikke vært i Oslo siden jeg var barn og såvidt husker noe derfra. Er selv fra langt opp i nord med midnattsol og null mørke om sommeren, så jeg har et par spm. Jeg ønsker å besøke Oslo en gang når alt dette er over (kanskje 2022). Men jeg lurer på, når blir det skumring om kvelden i Oslo/på Østlandet. Når blir det helt mørkt? Får dere det helt mørkt om natten/kvelden om sommeren? For eks, idag, nå ved 20-21 tiden, har dere det mørkt eller solnedgang osv? Jeg sitter selv med skarpt sollys i øya og myser. Hadde vært supert om noen hadde litt bilder (enten deres egne eller bare noen instagram med oslo-bilder med klokkeslett osv) Beklager om jeg høres meganerd ut, jeg blir bare så nysgjerrig. Er så rart for en ubereist nordlenning å tenke på at det blir mørkt andre steder om sommeren. Får det nesten ikke til å stemme. Så ønsker jeg tips til sightseeing. Jeg ønsker å se bygg som er typisk brutalistisk eller industrielle, og i den stilen. Er det noen som ikke er så kjent/ikke folk umiddelbart tenker på? Og finnes det noen kule "gammeldags brutalistisk" inngangspartier, lobbyer, resepsjoner osv? Altså offentlige bygg man kan stikke hodet inn hos og se litt på. Anonymkode: ae719...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Kl 22. I ferd med å bli litt mørkere, ikke helt blåtime-mørkt enda. På de beste sommermånedene pleier jeg å se på solnedgangen fra terrassen ca 2230-ish. Helt mørkt ved midnatt, er kanskje mørkt til sånn 04-ish? Stor forskjell på lyset i juni vs sent august da, men begge deler er jo sommer, såvarierer Anonymkode: e8700...ad7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Det blir ikke helt mørkt i Oslo om sommeren. Anonymkode: 578fd...e13 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Om en mnd. har vi det lyseste døgnet. Per akkurat nå, 22:20, så er det enda ikke hva som kan kalles mørkt. Det begynner å nærme seg, men er absolutt ikke i nærheten av bekkmørkt. Anonymkode: a2b4e...646 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå