AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Jeg har nå kommet i en veldig ubehagelig situasjon. Kort fortalt: En dame som datet kjæresten min for lenge siden, og som kom i konflikt med en annen han datet for noen år siden, har nå kommet med påstander på et lukket forum om at jeg (uten å nevne meg ved brukernavn) har sendt henne stygge meldinger fra en falsk profil. Dette stemmer ikke, men jeg har samtidig ikke lyst eller ork til å si imot fordi denne dama virker besatt av å sette seg i en slags offerrolle. Vet hun har fått en del stygge meldinger fra den andre som datet kjæresten min, meldinger som visstnok har inneholdt både trusler om fysisk vold og generelt stygge meldinger. Hun påstår nå at jeg (igjen, nevner meg ikke ved navn) har sendt henne stygge meldinger og har anmeldt og skryter av det. Jeg har ikke noe ønske om kontakt med henne, og har ikke noen falsk profil jeg har sendt stygge meldinger fra. Jeg tror dette er noe som kommer fra denne andre kvinnen, og jeg vil ikke ha noe med noen av dem å gjøre. På toppen av det hele, har jeg de siste dagene vært kvalm og følt meg helt kjørt pga. at jeg er gravid. Da føles det ganske ille å bli på en måte hengt ut av en dame som vil meg vondt. Ønsker å skrive til moderator av gruppen og be om at de grove og løgnaktige påstandene blir fjernet, men da blir jeg på en måte samtidig dratt inn i dramaet? Jeg har en bruker på dette nettstedet, og har aldri sendt ut stygge meldinger til ukjente der overhodet, men nå skal hun sikkert anmelde min profiil der inne også. Hva får hun ut av det? Og hvordan kan man stoppe slike som sprer løgn om andre for å sette seg selv i et positivt lys? Hvordan takle en nettmobber som henne? Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 PS: Om denne dama anmelder meg for noe jeg ikke har gjort, er det jo falsk anmeldelse og det synes ikke burde få skje uten en anmeldelse for nettopp falsk anmeldelse. Er det noe politiet tar på alvor? Det svekker jo tiltroen til systemet om falske anmeldelser ikke får noen konsekvenser. Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 KG, fetlife etc., spiller ingen rolle. Poenget er at en dame som jeg aldri har møtt eller sendt påståtte meldinger til, driver og kommer med indirekte stikk om at jeg har trakassert henne. Det er jo helt ellevilt og usant. Hva gjør man med sånt? Synes det er grovt og veldif ufint, og egentlig kriminelt. Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): KG, fetlife etc., spiller ingen rolle. Poenget er at en dame som jeg aldri har møtt eller sendt påståtte meldinger til, driver og kommer med indirekte stikk om at jeg har trakassert henne. Det er jo helt ellevilt og usant. Hva gjør man med sånt? Synes det er grovt og veldif ufint, og egentlig kriminelt. Anonymkode: 75c33...032 Det letteste er vel å blokkere dama i forumet. Anonymkode: aa95c...fa3 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): PS: Om denne dama anmelder meg for noe jeg ikke har gjort, er det jo falsk anmeldelse og det synes ikke burde få skje uten en anmeldelse for nettopp falsk anmeldelse. Er det noe politiet tar på alvor? Anonymkode: 75c33...032 De fleste saker henlegges uansett. Skal hun ha noen sak, må hun bevise at du har gjort noe ulovlig. Du eller politiet kan evt. anmelde henne for falsk forklaring om det er åpenbart funnet på og ikke er ulik oppfatning. Anonymkode: aa95c...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det letteste er vel å blokkere dama i forumet. Anonymkode: aa95c...fa3 Det går ikke. Altså, hun klarer ikke å sende meg personlig meldinger. Men hun skriver stygge og usanne ting om meg og kjæresten min, men uten å nevne med navn/nick. Det er veldig støtende og irriterende. Jeg vil ikke ha noe med dama å gjøre. Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste saker henlegges uansett. Skal hun ha noen sak, må hun bevise at du har gjort noe ulovlig. Du eller politiet kan evt. anmelde henne for falsk forklaring om det er åpenbart funnet på og ikke er ulik oppfatning. Anonymkode: aa95c...fa3 Ja, om hun er så ekstrem, må det bli anmeldelse for falsk forklaring. Skal sies at hun kom inn i og totalt saboterte en tråd jeg laget i fjor, ved å komme med gjentatte trakasserende påstander selv når jeg ba henne la være. Denne personen er en jeg ikke vil ha kontakt med, men som tydeligvis prøver å sabotere igjen ved å finne på ting for å sette seg i en offerrolle. Hva får et menneske ut av å gjøre sånt? Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det går ikke. Altså, hun klarer ikke å sende meg personlig meldinger. Men hun skriver stygge og usanne ting om meg og kjæresten min, men uten å nevne med navn/nick. Det er veldig støtende og irriterende. Jeg vil ikke ha noe med dama å gjøre. Anonymkode: 75c33...032 Men hvis hun ikke nevner navn/nick, hva er det å bry seg med? Blir jo bare hun (og eventuelt du) som vet hvem hun rabler om i et lukket rom. Anonymkode: 7b019...94b 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvis hun ikke nevner navn/nick, hva er det å bry seg med? Blir jo bare hun (og eventuelt du) som vet hvem hun rabler om i et lukket rom. Anonymkode: 7b019...94b Det er ikke så mange medlemmer i den lukkede gruppen, men ikke flere enn at enkelte sikkert kan begynne å tenke. Og så skriver hun nok private meldinger til folk i gruppen også med sine helt absurde og løgnaktige påstander. Skulle ønske moderator kunne fjerne henne fra gruppen. Anonymkode: 75c33...032
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Jeg ville bare ignorert henne. Og antakeligvis droppet det forumet en stund, kommer ikke på noen forum man ikke kan ta et par års pause fra. Dere får jo snart baby, gratulerer! Det kan hende du uansett ikke kommer til å tilbringe så mye tid på det forumet framover, pga. babyen. Anonymkode: e3dc6...3b2
Million Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 0.32): KG, fetlife etc., spiller ingen rolle. Poenget er at en dame som jeg aldri har møtt eller sendt påståtte meldinger til, driver og kommer med indirekte stikk om at jeg har trakassert henne. Det er jo helt ellevilt og usant. Hva gjør man med sånt? Synes det er grovt og veldif ufint, og egentlig kriminelt. Anonymkode: 75c33...032 Hun kan jo ikke bevise noe, for hun har jo ikke disse meldingene fra deg! Du har da ingenting å bekymre deg for. Folk kan anmelde hva de vil, men det skjer ingen verdens ting hvis det ikke foreligger verken bevis eller noe straffbart. Denne sprø dama har ikke en eneste melding fra deg å vise for seg når hun liksom skal anmelde. Det er bare prat og trusler hun kommer med for å være vemmelig og gjøre livet surt for deg. Du gjør nok lurt i å ikke gi noe motsvar eller reaksjoner på atferden hennes, for det kan virke som bensin på bålet for sånne som henne. Lykke til med graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå