Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en situasjon jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere. 

I fjor høst kjøpte jeg en vare på en fysisk butikk. Varen kostet i underkant av 10.000,- og måtte bestilles. 

Ved bestilling spurte jeg om jeg skulle betale, men fikk beskjed om å vente til varen kom. Etter noen uker kom varen og jeg hentet den. Spurte om jeg skulle betale, men fikk beskjed om at de ikke hadde fått krav fra leverandøren og at de skulle sende faktura når den kom. 

Julen kom og ingen faktura. Jeg ringte og etterlyste, de sa de ikke hadde fått kravet fra leverandøren ennå, men at de skulle ta kontakt når den kom. 

Vi er straks i juni og jeg har ikke fått noe krav. De vet hvem jeg er og har alt av kontaktinfo; adresse, mail og telefonnr. Jeg tenker at det er ikke mitt ansvar å etterlyse mer, de må klare å få sendt faktura på varer de har solgt. 

Enig? Eller bør jeg «mase» på fakturaen?

Anonymkode: ad148...f67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg maser ikke på fakturaer - tar for gitt at folk som vil drive butikk har orden i "sysakene".

Jeg venter fortsatt på faktura fra håndverker jeg hadde på besøk i 2013.

Anonymkode: 5bf88...11d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du spurt flere ganger om å få lov å betale det du skylder. Jeg hadde ikke mast mer. Men det er jo kjedelig hvis kravet kommer om 1 år og du har «glemt» hele greien. Kjipt å måtte ut med så mye penger da. Kravet blir foreldet etter 3 år. 

Anonymkode: ca94a...969

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde her fryktet at kravet var kommet via en kanal jeg har oversett og at jeg plutselig fikk inkassovarsel på 10k etter en stund, selvfølgelig da tilfeldigvis på et tidspunkt hvor en eller annen annen stor uforutsett utgift sto for døra samtidig og det ville skape problemer. Tror jeg ville etterlyst igjen for før eller siden så kommer de vel på det???

Anonymkode: 14514...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har du spurt flere ganger om å få lov å betale det du skylder. Jeg hadde ikke mast mer. Men det er jo kjedelig hvis kravet kommer om 1 år og du har «glemt» hele greien. Kjipt å måtte ut med så mye penger da. Kravet blir foreldet etter 3 år. 

Anonymkode: ca94a...969

Jeg har penger, ikke noe problem. Kommer regningen så betaler jeg. Men er litt ukomfortabel med at jeg ikke har betalt. Små forhold, selger er en bekjent (ikke nær). Men jeg tenker jeg har gjort mitt for å få betalt. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde her fryktet at kravet var kommet via en kanal jeg har oversett og at jeg plutselig fikk inkassovarsel på 10k etter en stund, selvfølgelig da tilfeldigvis på et tidspunkt hvor en eller annen annen stor uforutsett utgift sto for døra samtidig og det ville skape problemer. Tror jeg ville etterlyst igjen for før eller siden så kommer de vel på det???

Anonymkode: 14514...370

Er ikke bekymret for inkasso, selger vet hvem jeg er (bekjent, ikke nær). Er 100 % sikker på at de ikke har sendt faktura. Og jeg har penger til å betale varen. Tenker bare at jeg har 3 ganger spurt om å betale, men fått beskjed om å vente. På ett eller annet tidspunkt kan jeg ikke mase mer. Men kjenner på litt dårlig samvittighet. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...