Gå til innhold

Hvordan spare parketten i gangen ved ytterdøra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, noen kreative som kan hjelpe meg med ideer?

Yttertøyet og -skoene oppbevares i en gang med parkettgulv. Parketten blir så stygg der skoene lagres, på vinteren blir den våt, og ellers slites den og blir skadd av sand/grus under skoene. Noen som har tips til hvordan dette kan løses? Vi kan ikke bytte gulv til f.eks flis eller belegg.

Anonymkode: 77c59...82e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ekstra stor dørmatte, og skobrett.

Heymat-matte, som har industriell kvalitet og fanger sand:

https://www.heymat.com/no/forside/

Dette ekstra lange skobrettet, men på jysk/jula/biltaket har de mindre til ca femti-lappen :) 

https://m.boozt.com/no/no/tica-copenahgen/shoe-and-boot-tray-rubber-l-88x38x3-cm_28828052/222817725?localLanguage=1&gclid=EAIaIQobChMIvLfvq-zd8AIVmQWiAx3t1Qo0EAQYByABEgKeJvD_BwE

Anonymkode: 74e9a...13b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skobrett, så lurt. Det har jeg ikke vært borti før tror jeg. Takk for tips :)

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har ekstra stor dørmatte, og skobrett.

Heymat-matte, som har industriell kvalitet og fanger sand:

https://www.heymat.com/no/forside/

Dette ekstra lange skobrettet, men på jysk/jula/biltaket har de mindre til ca femti-lappen :) 

https://m.boozt.com/no/no/tica-copenahgen/shoe-and-boot-tray-rubber-l-88x38x3-cm_28828052/222817725?localLanguage=1&gclid=EAIaIQobChMIvLfvq-zd8AIVmQWiAx3t1Qo0EAQYByABEgKeJvD_BwE

Anonymkode: 74e9a...13b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dørmatten utenfor døren, og setter alle våte sko (og jakker, og paraplyer) på badet til de er tørre. 

Dersom husholdningen inneholder små barn eller personer med diagnoser som gjør «sette våte ting på badet» til en oppgave som ikke er enkel og likefrem bør du kjøpe inn flere skibrett i plast og omfavne at gangen din ikke er pen. 

Har du personer i husholdet som ikke kan forventes tørke skoene på dørmatta bør du legge et heldekkende teppe på gulvet i gangen og riste ut grus fra det en gang i uka. 

Anonymkode: 1a0e3...baf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skohylle og en stor matte rett innenfor døren. 

Anonymkode: b2168...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, det er u-norskt å gå med sko inne. Stopp. 

Anonymkode: 03b62...ac1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har dørmatten utenfor døren, og setter alle våte sko (og jakker, og paraplyer) på badet til de er tørre. 

Dersom husholdningen inneholder små barn eller personer med diagnoser som gjør «sette våte ting på badet» til en oppgave som ikke er enkel og likefrem bør du kjøpe inn flere skibrett i plast og omfavne at gangen din ikke er pen. 

Har du personer i husholdet som ikke kan forventes tørke skoene på dørmatta bør du legge et heldekkende teppe på gulvet i gangen og riste ut grus fra det en gang i uka. 

Anonymkode: 1a0e3...baf

Bare meg og mine eventuelle gjester her. Teppe synes jeg er litt upraktisk, fordi jeg må gå over det (i sokkene) flere ganger om dagen og det blir vel kanskje fuktig hvis skoene er våte, men god ide å ta i bruk badet. Der har jeg plass.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg går ikke med sko inne, men jeg må jo nesten ha med meg skoene inn, og det er like unorsk å ta de av utenfor ytterdøra eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du legger en matte innenfor døren så pass på at den er tett! Jeg hadde en fra Ikea som jeg trodde var tett, men det var en hel vanndam under matta. Matta hadde masse bittesmå hull. 

Fant en helt tett på Europris heldigvis. 

Anonymkode: 44be7...9b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Devlon dørmatte i stor størrelse 👍👍👍

Anonymkode: f449c...d77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du legger en matte innenfor døren så pass på at den er tett! Jeg hadde en fra Ikea som jeg trodde var tett, men det var en hel vanndam under matta. Matta hadde masse bittesmå hull. 

Fant en helt tett på Europris heldigvis. 

Anonymkode: 44be7...9b0

Matte innenfor fungerer dessverre dårlig, gangen er ganske trang og jeg må passere den mange ganger om dagen i sokkene. Litt vanskelig å forklare, men leiligheten er litt... utradisjonelt utformet.

Men, likevel godt tips å være nøye med mattene, de skal jo beskytte gulvet, ikke la fukten passere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke aktuelt å sette skoene utenfor inngangsdøren til blokka. 

Anonymkode: b2168...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...