Gå til innhold

Trenger en plan ang startlån av kommunen... noen med en bra idé? Trenger råd fra kreative eller erfarne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ufør og skal søke boliglån av kommunen. Bor i dag i Nordre Follo. Jeg er ganske usosial av meg, og skulle helst bodd på en hytte litt for meg selv. Men det er vanskelig i Nordre Follo. Ene boliger er for dyre og det eksisterer nesten ikke hytte områder. Er jo som oftest slik at man må finne en bolig i samme kommune man bor i. Noen kommuner gir unntak, men jeg finner ikke noe informasjon på dette. På Nordre Follo sine hjemmesider står det kun det jeg legger ved med bilde under 

Så er det det med at jeg ikke kan bo på hvilken som helst hytte. Det er regler for det også. Det må være tilkoblet vann og avløp, og det må være muligheter til å kjøre helt til hytta. Samt noen regler for bestemte hytte områder. 

Er jo mer skog i Ås og Enebakk. Men om jeg skulle fått lån av dem, så må jeg vell først flytte til kommunen i en leid leilighet, for å så søke startlån, for å så være heldig om det er en billig hytte som man kan bo fast på

Men hva med å kjøpe egen tomt? I nordre Follo så ligger de billigste leilighetene ute til ca 2 mill. Så det er nok det jeg ville fått i lån der. Kan man bygge seg et lite hus for 2 mill? Koster vell litt for å koble seg på vann nettet osv også... 

Jeg ønsker bare bo i fred, ha en grei stue, et lite kjøkken og et lite bad. Er jo enslig, så jeg trenger jo ikke store greiene 

Noen som har noen idéer eller som kan hjelpe meg å tenke utenfor boksen? 

Anonymkode: 6f5e1...fd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte legge ved bilde

5B4E6A47-E6E9-41CF-BC4A-99032428833A.jpeg

Anonymkode: 6f5e1...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...