Gå til innhold

Drikker du brus o.l?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 glass vann til frokost

1 proteinshake m sjokoladesmak 

Cola zero utover dagen 

kanskje te på kvelden 

Anonymkode: 1a9af...e3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vann, melk, kaffe og te i hverdagen. 
brus, øl, vin er ekstra til helga (ikke hver helg), bursdager etc. 

Anonymkode: f75a9...a06

• Liker 2
Skrevet (endret)

Svært lite brus. 

Det blir kanskje 2-3 flasker (vanlige små, ikke litere) i året. Da stort sett som tørstedrikk på varme sommerdager. 

Skjønner ikke meg på alle voksne som heller i seg litervis med brus hver uke, og noen heller i seg litervis hver dag.  

Endret av Dolce
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg drikker kaffe, te og vann. Liker ikke brus eller energidrikke.

Anonymkode: 5dc9d...8b5

Samme her.

Skrevet
Dolce skrev (Akkurat nå):

Svært lite brus. 

Det blir kanskje 2-3 flasker (vanlige små, ikke litere) i året. Da stort sett som tørstedrikk på varme sommerdager. 

Skjønner ikke meg på alle voksne som heller i seg litervis med brus hver daf. 

Det er jo godt, da. Drikker ikke brus daglig nå, men gjorde det periodevis før. Ikke flere liter, men to halvlitere per dag.

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Drikker en del sukkerfri brus. 

Skrevet

Drikker Pepsi max eller cola zero omtrent hver dag. Ca 1 - 1,5 l. Utenom det vann og vann med kullsyre gjerne med smak. Drikker sjeldent ren melk, eller saft. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kullsyre er jo brus. er kullsyren som brusen har fått sitt navn av 😂

Men jeg drikker alt for mye brus 😕

Anonymkode: 2c56b...70b

Ja, derfor jeg skrev "som vel egentlig ikke er så langt ifra brus." 

Anonymkode: 63cbc...4d3

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Dolce said:

Skjønner ikke meg på alle voksne som heller i seg litervis med brus hver uke, og noen heller i seg litervis hver dag. 

Det er rimelig enkelt å skjønne; det er fordi det mange synes det er godt.

Anonymkode: 63cbc...4d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Driķker Cola uten sukker dag.

Anonymkode: 9e686...9e4

Skrevet

Drikker av og til sukkerfri brus . Ca 1 gang i uka

Skrevet

Jeg drikker brus kanskje fire ganger i året. Drikker kun vann og kaffe til hverdags.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker nesten aldri brus. Drikker mye vann, litt melk, masse kaffe, litt te, et glass juice et par ganger i uka. Drikker øl eller vin hvis det er selskap eller vi skal kose oss i helgen eller på restaurant (+vann). 

Anonymkode: 9f9e0...8a5

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke fordra kullsyre, så svaret er NEI. Drikker ikke brus, eller noe annet med bobler. Drikker kaffe, melk og vann ( - og ett glass juice pr dag. Er ikke glad i det heller...)

AnonymBruker
Skrevet

Slutta med brus i tenårene. Eneste utgiftene jeg har til drikke er selvlaget  kaffe. Drikker heller ikke alkohol, så drikke er ikke akkurat noe utgiftspost.

Anonymkode: 48dd3...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker lettbrus hver dag, kanskje 2 liter. Og kan lett drikke 1 eller 2 energidrikker daglig, men sa blir det mindre brus. 

Anonymkode: 6e9e0...2a0

Skrevet

Jeg kjøpte sodastream for å hjelpe til med å slutte å drikke brus i den forstand, men heller farris. (Farris går vel ikke under betegnelsen brus, eller? Ble litt usikker 😅). Uansett, i den pakken jeg kjøpte med sodastream, fulgte det med én flaske med pepsi max smakstilsetning, samt 4 smaksprøver på henholdsvis Pepsi, Pepsi max, 7-up og 7-up free. Sistnevnte syns jeg var usedvanlig god til å være sukkerfri, og jeg syns den smakte utrolig godt hvis man var skikkelig brustørst.. Så planen min om å kutte ned på brus (og kanskje til og med spare litt penger 😅) gikk dermed opp i røyk, men jeg slipper jo all tomgodset da! Dessuten har jeg sluttet å snuse, så får ta inn pengebesparelsen der i stedet!  Gleder meg dog til man kan reise til Sverige igjen, da Sodastreams smakstilsetninger koster 49 kr der, kontra 99 kr her!  DA kan det kanskje tenkes at man kan "spare" litt penger igjen 😅 

Når det er sagt, så drikker jeg så og si aldri alkoholholdige drikker, ei heller energidrikker. Når det kommer til vann, syns jeg det smaker så "flatt". Det er liksom så "kjedelig" eller hva jeg skal si. Saft derimot (sukkerfri) kan jeg fint drikke. 

Nei, favoritten er nok (dessverre) sodastreamen that went wrong 😅

AnonymBruker
Skrevet
Janzypants skrev (13 minutter siden):

Jeg kjøpte sodastream for å hjelpe til med å slutte å drikke brus i den forstand, men heller farris. (Farris går vel ikke under betegnelsen brus, eller? Ble litt usikker 😅). Uansett, i den pakken jeg kjøpte med sodastream, fulgte det med én flaske med pepsi max smakstilsetning, samt 4 smaksprøver på henholdsvis Pepsi, Pepsi max, 7-up og 7-up free. Sistnevnte syns jeg var usedvanlig god til å være sukkerfri, og jeg syns den smakte utrolig godt hvis man var skikkelig brustørst.. Så planen min om å kutte ned på brus (og kanskje til og med spare litt penger 😅) gikk dermed opp i røyk, men jeg slipper jo all tomgodset da! Dessuten har jeg sluttet å snuse, så får ta inn pengebesparelsen der i stedet!  Gleder meg dog til man kan reise til Sverige igjen, da Sodastreams smakstilsetninger koster 49 kr der, kontra 99 kr her!  DA kan det kanskje tenkes at man kan "spare" litt penger igjen 😅 

Når det er sagt, så drikker jeg så og si aldri alkoholholdige drikker, ei heller energidrikker. Når det kommer til vann, syns jeg det smaker så "flatt". Det er liksom så "kjedelig" eller hva jeg skal si. Saft derimot (sukkerfri) kan jeg fint drikke. 

Nei, favoritten er nok (dessverre) sodastreamen that went wrong 😅

Det er jo enorme forskjeller på prisen uansett, den smakstilsetningen varer jo til rundt 8 liter samt at gassflaska i seg selv varer til ca. 50 liter og den koster det 50 kroner å bytte ut, det blir en krone per liter. Det er jo enorme forskjeller på det og prisen på brus som er ish 45-50 kroner literen. Du må jo selvsagt ha vann da, men der kan vel heller ikke prisen sammenlignes med litersprisen på brus. For egen del sparer jeg mye, en liter cola daglig f.eks. er nesten 50 kroner, nå bruker jeg kun sodastream, dog uten smak og det koster meg rundt 50 kroner i måneden. Skal teste 7-up uten sukker, tar med meg det tipset, selv om det kanskje ikke anbefales?😂

Anonymkode: 4f38b...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Drikker mye øl. Skål!

Anonymkode: 7bb30...fe5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...