AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Hei! Jeg har søkt på uib lektor. Men lurer på om jeg skal ha sosiologi som fag 1, eller om jeg skal ha norsk som fag 1? Anonymkode: 94e5a...d91
stan Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Norsk. Det er et fag alle elever må ha, garantert jobb. 4
starken Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Hvis du velger norsk er du jo garantert jobb, begynner å bli en mangel på språklærere. Selv syns jeg sosiologi er mest spennende, men ville nok selv valgt norsk. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Norsk, mye lettere å få jobb. Anonymkode: 5c98b...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 Du kommer til å undervise mest i norsk uansett når du kommer ut i jobb, så kan like gjerne ta master i det først om sist 😅 Anonymkode: e9fc6...399 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Sosiologi er et muntlig fag, dermed blir rettebyrden mye, mye mindre. Anonymkode: 0b657...eb4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sosiologi er et muntlig fag, dermed blir rettebyrden mye, mye mindre. Anonymkode: 0b657...eb4 Det er sant. Men som jeg skrev over, du kommer til å få mest norskklasser uansett, så kan like gjerne bli stødig i det faget først som sist. Anonymkode: e9fc6...399 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du vil ha jobb; norsk! Anonymkode: 5e45f...2b2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 On 5/22/2021 at 6:40 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg har søkt på uib lektor. Men lurer på om jeg skal ha sosiologi som fag 1, eller om jeg skal ha norsk som fag 1? Anonymkode: 94e5a...d91 Med norsk som fag 1 og sosiologi som fag 2, kommer du sannsynligvis til å undervise i norsk og samfunnsfag. Dersom du gjerne vil undervise i programfaget sosiologi, kan det være lurt å ta master i sosiologi. Men selv om du underviser i samfunnsfag og sosiologi, kommer du til å bli brukt mest som norsklærer. Norsk er et stort og omfangsrikt fag, og for meg personlig føltes det som en veldig fordel å ha mesteparten av studiepoengene der. Du er også ettertraktet med en mastergrad i norsk. Jeg jobber ikke i skolen nå, men var veldig fornøyd med kombinasjonen norsk og sosiologi. Med årsstudium hadde jeg kun vikartimer i sosiologi og underviste fast i norsk og samfunnsfag. Det var uansett en nyttig fagkombinasjon som speilte hverandre godt, men om jeg skulle valgt på ny tror jeg jeg ville hatt master i norsk og årsstudium i historie, fordi det er så mye historie i norskfaget. På skolen min ville jeg nok uansett endt opp med norsk og samfunnsfag, fordi det er mange lærere med master i historie. Anonymkode: b31e4...194
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Hei! Jeg går på lektorprogrammet nå, med norsk som hovedfag og sosiologi som fag 2 Anbefaler deg også å velge norsk som fag 1. Siden jeg fortsatt er student vet jeg ikke helt hvordan det er med jobbmuligheter, men jeg ser jo for meg at man er mer ettertraktet med master i nordisk enn med master i sosiologi. Det er veldig mange lærere med diverse samfunnsfaglige undervisningsfag Anonymkode: 5205b...5ef
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei! Jeg går på lektorprogrammet nå, med norsk som hovedfag og sosiologi som fag 2 Anbefaler deg også å velge norsk som fag 1. Siden jeg fortsatt er student vet jeg ikke helt hvordan det er med jobbmuligheter, men jeg ser jo for meg at man er mer ettertraktet med master i nordisk enn med master i sosiologi. Det er veldig mange lærere med diverse samfunnsfaglige undervisningsfag Anonymkode: 5205b...5ef Hvor studerer du? 😊 Anonymkode: 5e45f...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå