Gå til innhold

kribling på huden!

Gjest katti

Anbefalte innlegg

Jeg får plutselig sånn kribling på huden på en måte..akkurat som det er små dyr som kravler...hørest kanskje helt spaysa ut men er det noen som vet hva det er? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.. Ganske enkelt og greit..

Hvis du stopper blodomløpet ditt i f.eks. en hånd eller fot, vil du ha den følelsen når den "våkner" til livet igjen! :)

Noen ganger kan du f.eks. våkne på natta og være lam i armen pga. at du har sovnet på den, i noen min, før den begynner å fungere igjen.

Utrolig ubehagelig, men helt normalt! :)

Hilsen hun som har så dårlig blodomløp at hun ikke kan sovne på en arm en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen det er ikke sånn som når foten sovner o.l... det er bare kribling som når f,eks en edderkopp skulle gått på meg..nedover ryggen å armene..hmmm...går vell over,er vell bare noe tull tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Christine

Jeg har det sånn jeg og. Det har pluttselig kommet de siste ukene, har ikke opplevd det før... Fant du ut hva det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rusfeltet kaller vi dette for abstinenser ;)

Håper det ikke er det da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det sånn i ene leggen pga nerver som ligger i klem i ryggen som følge av en prolaps...er til å bli smårar av!

Er nå operert, men nerveskaden er der fortsatt.....argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aria.

Jeg har det også sånn! Har vært mye nå i det siste. Idag har jeg fått frysninger flere ganger og børstet vekk ting som ikke er der fra armen og ryggen. Og jeg går hverken på dop eller medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg får plutselig sånn kribling på huden på en måte..akkurat som det er små dyr som kravler...hørest kanskje helt spaysa ut men er det noen som vet hva det er? :forvirret:

Jeg har det også sånn!! Kjennes ut som maur eller mark som kravler i huden. Er ikke det samme som å dovne bort, lite blod osv. Er noe med nervene!! Spesielt på begge hendene, og kun når jeg har klær som berører huden. Blir gal. Noen som fant ut hva det var ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Nostalgi: jeg har det akkurat på samme mpte. Kom etter en infeksjon, sammen med intense smerter som flytter på seg og leamus/fascikulasjoner overalt. Forferdelig slitsomt. Kriblingen i huden kalles parestesier og kan forekomme ved en rekke nevrologiske og revmatiske sykdommer, eller som bivirkning til medisiner. Jeg har imidlertid vært til grundige utredninger, men ikke fått noe svar..

Kan også være noe som kalles dynamisk allodyni, men allodyni referere egentlig til at noe føles smertefullt som vanligvis ikke fremkaller smerte. F.eks vanlig berøring føles smertefullt. Men hos meg er det ikke smerte når klærne sitter inntil huden, bare ekstremt med kribling, sitring, prikking osv.. Har det. Også uten klær, men klart mindre da. Jeg er veldig fortvilet over dette, kan ikke gå med tettsittende bukse, strømpebukse osv...er fremdeles redd for sykdom som MS...

Har du fått noe svar? er du bedre?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...
AnonymBruker

Jeg har også dette! Men det kommer bare av og til. For en stund siden var det svie i huden på hofta/rumpa, uten at det var noe der. Det kom og gikk i noen dager. Og nå kiler det på nesa, som om noe kryper der, eller noen kiler med en fjær. Går bort når jeg tar på huden, men kommer tilbake når jeg slipper. Det gjorde det på hofta også. Aner ikke hva det er. 

Anonymkode: d9f6f...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 21.55):

Jeg har også dette! Men det kommer bare av og til. For en stund siden var det svie i huden på hofta/rumpa, uten at det var noe der. Det kom og gikk i noen dager. Og nå kiler det på nesa, som om noe kryper der, eller noen kiler med en fjær. Går bort når jeg tar på huden, men kommer tilbake når jeg slipper. Det gjorde det på hofta også. Aner ikke hva det er. 

Anonymkode: d9f6f...bb6

Fant du ut av det? Jeg har dette nå. Mulig overgangsalder?

Anonymkode: bf8e5...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...