AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Noen som gir vegetarisk til baby? Isåfall, hvorfor/hvorfor ikke? Er vegetarianer selv, men hadde tenkt å gi babyen min kjøtt så kan hun velge selv når hun er stor nok. Anonymkode: 12690...16c 1
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Kroppen trenger kjøtt og det er en utfordring å finne erstatning. Gir barnelegen grønt lys så ok. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Jeg er vegetarianer, men gir selvfølgelig kjøtt og fisk til barna Valgfrihet er nøkkelen, jeg ville aldri tvunget noen til å følge samme kosthold som meg. Anonymkode: 300ae...a79 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg er vegetarianer, men gir selvfølgelig kjøtt og fisk til barna Valgfrihet er nøkkelen, jeg ville aldri tvunget noen til å følge samme kosthold som meg. Anonymkode: 300ae...a79 Heldige barna dine. jeg ble tvunget til å spise kjøttkaker, fisk, søndagssteik og annet ekkel mat jeg ble servert av foreldrene mine. Jeg ville spise spagetti, pizza og pannekaker, men de påtvang meg all den ekle maten. De krevde at jeg skulle ha samme kosthold som dem Anonymkode: 52eb1...199 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 1 minutt siden, Smeltemann said: Hvorfor spiser dere kun vegansk mat? Ingen i tråden har sagt at de gjør det? Anonymkode: 52eb1...199 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Heldige barna dine. jeg ble tvunget til å spise kjøttkaker, fisk, søndagssteik og annet ekkel mat jeg ble servert av foreldrene mine. Jeg ville spise spagetti, pizza og pannekaker, men de påtvang meg all den ekle maten. De krevde at jeg skulle ha samme kosthold som dem Anonymkode: 52eb1...199 Vet ikke om du er ironisk jeg, men ja stakkars deg da, kjipt om du sitter med den følelsen. Jeg tvinger ikke mine barn å spise det samme som meg, tvang er ikke veien. Gi de matglede på andre måter Jeg ble selv tvunget til å spise ting som barn som jeg fremdeles har fullstendig avsmak for, så for meg er det viktigst at barna ikke har kjipe opplevelser med mat. Jeg er altså vegetarianer og mannen elsker kjøtt, mens eldste datter liker aller best fisk. 🤷 Just now, Smeltemann said: Hvorfor spiser dere kun vegansk mat? Jeg spiser ikke vegansk, bare vegetarisk. Det er fordi jeg har lyst Anonymkode: 300ae...a79 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Det er ikke riktig at kroppen trenger kjøtt, men det krever mye ernæringskunnskap å få alt man trenger uten. Spises det egg og melkeprodukter er det enklere å få til. Jeg har vært pescetarianer lenge (spiser ikke kjøtt, men fisk) og en av døtrene mine har nå valgt det samme. Barna har fått noe kjøtt i barndommen (mannen spiser kjøtt i begrensede mengder) med tanken om å venne dem til ulike smaker og konsitenser. Anonymkode: 0d205...76b 3
Tanuki Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Jeg ville ventet. La baby/barn spise sunt og variert, evt innfør 1 kjøttfri dag i uka eller noe. Mine naboer fra india er vegetarianere, men datteren på fire år spiser kjøtt, egg, fisk etc. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Vi er veganere, barna også. De har vært det siden de ble født. Når er en av de store nok til å bestemme selv, men hun vil ikke ha kjøtt(heldigvis). De andre får fint spise det vi serverer. Det er heller ikke helt unikt i dag. Anonymkode: 7ed81...959 4
velociraptor Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er veganere, barna også. De har vært det siden de ble født. Når er en av de store nok til å bestemme selv, men hun vil ikke ha kjøtt(heldigvis). De andre får fint spise det vi serverer. Det er heller ikke helt unikt i dag. Anonymkode: 7ed81...959 Hva gir man en nyfødt vegansk baby? Soyamelk? Kan de engang overleve på det? For morsmelk er jo animalsk. MME også. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er veganere, barna også. De har vært det siden de ble født. Når er en av de store nok til å bestemme selv, men hun vil ikke ha kjøtt(heldigvis). De andre får fint spise det vi serverer. Det er heller ikke helt unikt i dag. Anonymkode: 7ed81...959 Stakkars unger. Anonymkode: 9634b...38c 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er vegetarianer, men gir selvfølgelig kjøtt og fisk til barna Valgfrihet er nøkkelen, jeg ville aldri tvunget noen til å følge samme kosthold som meg. Anonymkode: 300ae...a79 Så flott 👏🏻 Bra å høre at du lærer barna å ta egne valg og ikke tvinger noe på dem. (Innenfor grenser så klart) Anonymkode: f2690...ee0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Hvis jeg var vegetarianer, så ville barna levd vegetarisk også. Akkurat som at mine barn får det vi spiser hjemme. Hadde ikke giddet og lage to typer middag 🤷🏼♀️ Så kunne de fint smake kjøtt på besøk hos besteforeldre og andre steder det blir servert. Babyer kan fint leve vegetarisk! Se hepla.no for informasjon fra helsepersonell, der får du nok bedre faglige råd enn her inne. Anonymkode: b51f5...330
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er veganere, barna også. De har vært det siden de ble født. Når er en av de store nok til å bestemme selv, men hun vil ikke ha kjøtt(heldigvis). De andre får fint spise det vi serverer. Det er heller ikke helt unikt i dag. Anonymkode: 7ed81...959 din hippie! Anonymkode: 13902...cf8
Rosatoast Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis jeg var vegetarianer, så ville barna levd vegetarisk også. Akkurat som at mine barn får det vi spiser hjemme. Hadde ikke giddet og lage to typer middag 🤷🏼♀️ Så kunne de fint smake kjøtt på besøk hos besteforeldre og andre steder det blir servert. Babyer kan fint leve vegetarisk! Se hepla.no for informasjon fra helsepersonell, der får du nok bedre faglige råd enn her inne. Anonymkode: b51f5...330 Så hvis du er glutenallergiker, så skal du gi glutenfritt til resten av familien? Det er jo langt ifra helsefremkallende. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 velociraptor skrev (4 timer siden): Hva gir man en nyfødt vegansk baby? Soyamelk? Kan de engang overleve på det? For morsmelk er jo animalsk. MME også. "Veganske" babyer får da morsmelk? Slik jeg har forstått det så handler veganisme om samtykke. Mor gir jo samtykke til å gi melken sin til babyen sin. Veganere får gjerne rette på meg dersom dette er feil Anonymkode: 4bcfa...f31 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #18 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er vegetarianer, men gir selvfølgelig kjøtt og fisk til barna Valgfrihet er nøkkelen, jeg ville aldri tvunget noen til å følge samme kosthold som meg. Anonymkode: 300ae...a79 Hvorfor er det en selvfølgelighet? Det gir jo ingen mening! Du tvinger jo på barna dine et kosthold basert på kjøtt og fisk Anonymkode: 9f736...481 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #19 Skrevet 22. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det en selvfølgelighet? Det gir jo ingen mening! Du tvinger jo på barna dine et kosthold basert på kjøtt og fisk Anonymkode: 9f736...481 Jeg tvinger ikke på noen noe som helst Både mannen min og barna mine spiser kjøtt og fisk fordi de liker det Anonymkode: 300ae...a79 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor er det en selvfølgelighet? Det gir jo ingen mening! Du tvinger jo på barna dine et kosthold basert på kjøtt og fisk Anonymkode: 9f736...481 Normalt utrustede mennesker tvinger ikke noen til å spise noe som helst. Man kan oppfordre kresne barn til å smake, men ingen tvinges til å spise noe de ikke vil ha, det er jo et grovt overgrep. Ut over det er det få som har et kosthold basert på kjøtt og fisk, det høres dyrt ut. Anonymkode: 9c437...6c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå