AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Når man får innvilget boliglån, hvor god tid har man på å finne seg en bolig? Jeg er enda ikke ferdig med å spare, men følger ofte med på finn. Jeg er veldig sær, og det er sjeldent det ligger noe ute til min smak... redd for at jeg kommer til å bruke veldig lang tid når jeg først får lånet innvilget Anonymkode: 42918...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Da får du jo bare utvidet gyldighet på lånebeviset etter hvert som tida går. Du har vel ikke planer om å sløse bort pengene og si opp jobben i mellomtiden? Anonymkode: a6a1a...71d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da får du jo bare utvidet gyldighet på lånebeviset etter hvert som tida går. Du har vel ikke planer om å sløse bort pengene og si opp jobben i mellomtiden? Anonymkode: a6a1a...71d Neinei! 😅 Hvor lenge kan man utvide lånebeviset? Kan jeg få et helt år? Mer? Og må man begynne å nedbetale på lånet selv om man ikke har funnet bolig, eller begynner nedbetalingen etter bolig er i boks? Anonymkode: 42918...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neinei! 😅 Hvor lenge kan man utvide lånebeviset? Kan jeg få et helt år? Mer? Og må man begynne å nedbetale på lånet selv om man ikke har funnet bolig, eller begynner nedbetalingen etter bolig er i boks? Anonymkode: 42918...4a0 De utbetaler ikke pengene til deg, og ikke før de har sikkerhet for lånet så du begynner ikke å betale på det før det. Anonymkode: 5ba82...dee
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Det du søker om, før du har funnet en aktuell bolig, er finansieringsbevis. Da vet du hvor mye banken er villig til å låne deg. Du ordner selve lånet først når du har lagt inn bud, budet er akseptert og fristen er ute for andre budgivere. Det er lurt å ta et møte med banken, så får du svar på alt du lurer på, og sikkert en del du ikke visste du lurte på. 😉 Anonymkode: 5efb0...734
Drizzt Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Tenker du finansieringsbevis? Pleier det ikke å være 6 måneder om gangen? Men hvis du ikke finner noe innen denne perioden, er det bare å ringe banken og fornye det til 6 nye måneder.
Taluno Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Når du søker om lån, så får du finansieringsbevis som er ett løfte fra banken om at du får låne en viss sum når du finner bolig. Finansieringsbevis er gyldig 3-6 måneder, det varierer fra bank til bank, og kan forlenges. Selve lånet begynner gjelde fra overtalelse av bolig, og da starter du betale.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Takk for svar dere! Er selvfølgelig finansieringsbevis 😅 Hvor lenge kan man forlenge det? Kan man ha det totalt i 2 år? Anonymkode: 42918...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar dere! Er selvfølgelig finansieringsbevis 😅 Hvor lenge kan man forlenge det? Kan man ha det totalt i 2 år? Anonymkode: 42918...4a0 Det er ikke noen grense for det. Men banken sjekker gjerne opp i økonomien før de forlenger det. Hver gang jeg skal fornye mitt må jeg gi nytt samtykke til at de kan hente inn gjeldsinformasjon og sende ny lønnsslipp + bevis på egenkapital. Banken min lar nå beviset gjelde i 6 mnd, men i begynnelsen gikk det ut hver 3. måned. Om det kalles en «forlengelse» eller et «nytt» finansieringsbevis gjør ingen forskjell. Anonymkode: 1dfac...329
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ikke noen grense for det. Men banken sjekker gjerne opp i økonomien før de forlenger det. Hver gang jeg skal fornye mitt må jeg gi nytt samtykke til at de kan hente inn gjeldsinformasjon og sende ny lønnsslipp + bevis på egenkapital. Banken min lar nå beviset gjelde i 6 mnd, men i begynnelsen gikk det ut hver 3. måned. Om det kalles en «forlengelse» eller et «nytt» finansieringsbevis gjør ingen forskjell. Anonymkode: 1dfac...329 Okei, takk for svar! 😊 Anonymkode: 42918...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå